Web Analytics Made Easy - Statcounter

گازرسانی به شهر کوهپایه ای " آلاشت " شهرستان سوادکوه که به بهشت مه گرفته شهرت دارد از سال ۹۱ آغاز شده و اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، نصب سه ایستگاه تقلیل فشار و نصب یکهزار انشعاب از مشخصات این طرح است که امروز با بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، احمد حسین زادگان روز سه شنبه در آئین گاز رسانی به شهر آلاشت شهرستان سوادکوه با انتقاد از بی مهری های که به وزیر نفت می شود، افزود: اینکه امروز طرح های عمرانی نفت و گاز با سرعت بیشتری به سمت جلو می رود باید قدرشناسی کنیم، پروژه گاز رسانی با ۸۱ میلیارد تومان توجیه اقتصادی نداشته است اما دست اندرکاران این نظام به ویژه وزارت نفت به این نتیجه رسیده است که این انرژی حق مردم این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شتاب کار خدمات رسانی به مردم در دولت تدبیر و امید چندین برابر شده و در شرایط امروز که در تحریم ظالمانه قرار داریم شاهد افتتاح گاز رسانی به یکی از مناطق محروم که هزینه بالایی داشته است، هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه تمام دولت های پس از انقلاب به زیر ساخت ها به ویژه خدمات عمومی آب، برق، گاز و مخابرات در دورترین نقاط کشور توجه خاصی داشتند، گفت: باید با استفاده از ظرفیت های اقتصاد غیر نفتی به جایگاهی برسیم تا دشمن اقتصاد ما را پاشنه آشیل خود قرار ندهد.

حسین زادگان با بیان اینکه هنوز ۳۰ درصد اقتصاد کشور وابستگی به نفت دارد و امروز در فضای تحریم باید مدیریت کنیم، گفت: هوشمندی دولت، نظام و ایستادگی و مقاومت سخت مردم را باید تحسین کنیم.

استاندار مازندران گفت: خود اتکایی هدف اصلی نظام است و نگاه به مناطق در حال توسعه و کمتر برخوردار در کشور مورد تاکید دولت تدبیر و امید است و باید از ظرفیت های مختلف کشاورزی و گردشگری استان بهره ببریم.

وی صنایع دستی، محصولات دامی و گردشگری در مناطق کوهپایه ای استان مازندران را ظرفیت مهمی توصیف کرد که باید بیشتر توجه کنیم.

حسین زادگان با بیان اینکه اشتغال خانگی را باید گسترش بدهیم، اظهار داشت: میلیارد ها تومان تسهیلات کم بهره به طرح های اشتغالزایی و تولید در روستاهای مازندران پرداخت شد و همچنان این اعتبار ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: مهاجرت معکوس به روستاهای مازندران در حال تحقق است و برای رسیدن به این مقصود باید زیر ساخت های استان را تقویت کنیم

۶۹۹۰/۱۸۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران مازندران شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی

تین نیوز رضا محمد علی بیگی* :

عدم دانش و مهارت کافی اکثر خدمه کلیدی شناورها از کم و کیف محتوای نقشه های پایپینگ یا لوله کشی و ابزار دقیق مرتبط با سیستم های مختلف کشتی و نیز نقشه های سازه یا ساختمان کشتی یا به طور خلاصه عدم توانمندی ایشان در خواندن و تحلیل نقشه های ذکر شده در کنار عدم دانش و مهارت شان در خواندن دستورالعمل ها و کتابچه های تعمیراتی سازندگان تجهیزات که به زبان انگلیسی می باشد، موجب شده تا نظام تعمیر و نگهداری ماشین آلات بر روی کشتی ها، با ضعف ها و ایرادات بزرگی همراه شود. و این یعنی ریسک های عملیاتی شناور از منظر نوع، کمیت و کیفیت افزایش یابد.

بی توجهی به محتوای این نقشه ها تا جایی پیش رفته که مسئولان کلیدی کشتی و کارکنان زیر مجموعه شان به ویژه در بخش موتورخانه، در نگهداری و حفاظت نظام مند و لازم از این نقشه ها و یا بهتر بگویم این اسناد مهم کشتی، چندان که باید دغدغه ای نداشته باشند !!

از طرفی متاسفانه اغلب بازرس های موسسه های رده بندی، بازرس های کنترل بندر و نیز ارزیابان خسارت هم در زمان انجام انواع بازرسی از کشتی ها به دلیل دانش و مهارت اندک شان در خواندن نقشه ها و کتابچه های فنی موجود روی کشتی، به این مهم توجه چندانی ندارند!! حتی اغلب دریانوردان در خواندن و تحلیل نقشه ایمنی و کنترل حریق کشتی دچار چالش های اساسی هستند در حالی که عدم تسلط نفرات کلیدی کشتی ها بر محتوای کتابچه تعادل کشتی، نقشه های پایپینگ و سازه کشتی یکی از دلایل اصلی غرق شد بسیاری از شناورهای غیرکنوانسیونی است.

این غفلت موجب می شود تا: ۱)- نگهداری و تعمیرات تجهیزات و ماشین آلات کشتی علمی و اصولی انجام نپذیرد. ۲)- هزینه های نگهداری و تعمیرات در فاز بهره برداری افزایش یابد. ۳)- ریسک های فرایند تعمیرات به درستی شناسایی نشوند. ۴)- عیب یابی و ارائه راهکار برطرف نمودن عیوب در کوتاهترین زمان و با دقت بالا انجام نپذیرد. ۵)- در زمان داک یا تعمیرات زیرآبی شناور، شاهد افزایش ریسک، زمان‌ بر شدن تعمیرات، افزایش هزینه ها و کیفیت پایین کار انجام شده باشیم. 

و اما در راستای رفع این چالش یا نقص مهم چه باید کرد ؟ موسسه های آموزشی دارای مجوز از اداره دریایی کشورها یا تحت نظارت  دولت های صاحب پرچم و حتی دانشگاه های فعال در رشته های عرشه و مهندسی کشتی و نیز موسسه های رده بندی و اداره دریایی کشورها به منظور تقویت دانش و مهارت کارکنان، فراگیران و دانشجویان شان در بخش های زبان انگلیسی و نیز خواندن و تحلیل نقشه های پایپینگ، سازه و ایمنی و حریق، باید از مدرسین توانمند در این رشته ها بهره ببرند و در آزمون های پایان دوره (آزمون های کتبی و شفاهی)، دانش و مهارت فراگیران در این زمینه های مهم و کلیدی بطور جدی راستی آزمایی گردد و نیز پس از قبولی در آزمون و طی مدت اشتغال به کار، دانش و مهارت کارکنان در قالب برگزاری دوره های آموزشی در حین خدمت، به روز شود.

* مدرس و بازرس دریایی 

 

رضا محمدعلی‌بیگی وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چه کسانی باید لوزه‌های خودشان را جراحی کنند؟ | بهترین زمان جراحی لوزه چه سنی است؟
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن
  • اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله به ایران را متوقف کرد
  • با بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی جهان بیشتر آشنا شوید
  • به روز رسانی جدید واتس‌اپ کاربران را عصبانی می‌کند
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • چه کسانی باید «لوزه» های خود را عمل کنند؟ / زمان مناسب جراحی لوزه
  • ◄ غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد