Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:18:51 GMT

۱۵۰ انشعاب غیر مجاز آب در رفسنجان جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۹۷۳۰

۱۵۰ انشعاب غیر مجاز آب در رفسنجان جمع آوری شد

به گزارش ایرنا مجید فصیحی هرندی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به گرمی هوا و افت فشار آب افزود: ۲۱ حلقه چاه آب آشامیدنی در رفسنجان وجود دارد که ۲ حلقه از این چاه ها یکی با دبی ۴۰ لیتر بر ثانیه و دیگری ۳۰ لیتر بر ثانیه اخیراً وارد مدار شده است.

وی اظهار داشت: برخی از پمپ های آب مستقیم به کنتور وصل شده و ا مکش از لوله اصلی؛ افت آب در جاهای دیگر را موجب می شوند که خلاف قانون است و برای فرد خاطی پرونده قضایی تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصیحی هرندی ادامه داد: مردم با شماره ۱۲۲ که به مرکز استان وصل است و یا با شماره ۰۳۴۳۴۲۸۱۰۰۰۰ تخلفات و اتفاقات آب را گزارش دهند ضمن اینکه با هماهنگی های با دادستان از فردا با افرادی که به نصب غیر مجاز و غیر قانونی پمپ و انشعاب غیر مجاز اقدام کنند برخورد می شود.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: سال گذشته ۸۵۰ انشعاب غیر مجاز و امسال ۱۵۰ انشعاب غیر مجاز در رفسنجان جمع آوری شد؛ و رفسنجان مشکل کم فشاری آب را دارد که منجر به قطعی آب در برخی مناطق شده است.

وی با بیان اینکه اگر هر خانوار ۱۵۰ لیتر آب صرفه جویی کند در واقع توانستیم به کم آبی غلبه کنیم اظهار داشت: امسال در رفسنجان ۱۵۰ لیتر بیشتر از پارسال آب آشامیدنی مصرف می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در این شهرستان یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۹۰ کیلومتر خط انتقال آب وجود دارد.

فصیحی هرندی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل کم آبی در رفسنجان به افرادی که اقصد ساخت و ساز دارند انشعاب آب فروخته نمی شود و از مردم تقاضا داریم از آبیاری فضای سبز و باغچه محل زندگی خود در روزها خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کم آبی و مصرف بالا اگر صرفه جویی در آب صورت نگیرد ممکن است به جیره بندی آب در شهرستان رفسنجان متوسل شویم.

رفسنجان با جمعیت بالای ۳۰۰ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

۷۴۳۳/‏۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان رفسنجان تابستان آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات

حسین خدرویسی با اعلام این خبر گفت: سال گذشته ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت هزینه انشعابات و عوارض شهرداری معاف شدند.

وی افزود: از این تعداد ۴۷۸۰ نفر از معافیت انشعاب آب و ۷۰۳۳ نفر از معافیت انشعاب برق برخوردار شدند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۷۷۵ خانوار تحت حمایت نیز از خدمت معافیت انشعاب گاز استفاده کردند.

وی ادامه داد: در مجموع با احتساب معافیت‌های عوارض شهرداری، فاضلاب و … حدود ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت هزینه انشعابات و عوارض شهرداری معاف شدند.

خدرویسی اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، مددجویان نهاد‌های حمایتی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض دهیاری و شهرداری و هزینه‌های انشعاب آب، برق، فاضلاب و گاز برای واحد‌های مسکونی اختصاص‌یافته به آنان فقط برای یک‌بار معافند.

منبع: فارس

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ۲۱۹ انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد
  • شناسایی بیش از ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در خواف
  • جمع آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • جمع آوری ۷۸ تن پسماند خشک در منطقه ۲