Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین غفرانی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار تیران و کرون نبود امکانات زیر ساختی را عامل اساسی در تحقق نیافتن دولت الکترونیک بیان کرد و افزود: باید بستر ارتباطی با فیبرنوری در ادارات ثبت احوال برای توسعه خدمات و شکل گیری دولت الکترونیک محقق شود.

وی بیان کرد: توسعه و تسریع در خدمات ثبت احوال به تجهیز ادارات شهرستانی به فیبرنوری نیاز دارد تا براین بستر سرعت در کار و توسعه خدمات انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه هیچیک از شعبه های این نهاد در شهرستان ها مجهز به فیبر نوری نیستند، تصریح کرد: فرمانداران در کمیته برنامه ریزی بودجه و اعتباراتی را به این حوزه اختصاص دهند تا اینکه عملیات اجرایی نصب و تجهیز فیبرنوری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا پایان شش ماهه اول امسال باید تمامی ادارات شهرستانی به این شبکه ارتباطی تجهیز شوند.

غفرانی با اشاره به سه اداره که فاقد مکان مستقل هستند، گفت: ادارات استیجاری پس از رفع مشکل ساختمان تجهیز می شوند.

وی با اشاره به اینکه اختلال در ارائه خدمات این اداره در شهرستان ها قابل قبول نیست، تصریح کرد: اگر تکنولوژی های جدید بکار گرفته شود فرصت های خدمات رسانی افزایش و کیفیت در کارها را نیز خواهیم داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: ارائه خدمات ثبت احوال در پشت کوه فریدن به دلیل مشکلات منطقه ای مثل نبود اینترنت پرسرعت بسیار سخت انجام می شد اما با توسعه خدمات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمت رسانی به سرعت بیشتر تا حدودی برای این بخش از استان فراهم شده است.

وی بر ثبت به موقع اطلاعات حیاتی تاکید کرد و گفت: ثبت به موقع اطلاعات در بررسی مطالعات و برنامه ریزی در استان به ویژه امسال به دلیل برگزاری انتخابات مهم است.

این دیدار در محل فرمانداری تیران و کرون انجام شد و فرماندار این شهرستان برای اختصاص بودجه جهت تجهیز اداره ثبت احوال قول مساعد داد.

ثبت احوال استان اصفهان در ۲۴ شهرستان دارای اداره و دفتر نمایندگی است که ساختمان سه باب آنها استیجاری و مابقی در تملک این سازمان است که البته ۲۰ ساختمان اداری قدیمی و فرسوده و نیاز به مقاوم سازی و مرمت دارد.

فیبر نوری یکی از محیط های انتقال داده با سرعت بالاست و امروزه از آن در موارد متفاوتی مانند: شبکه های تلفن شهری و بین شهری، شبکه های رایانه ای (کامپیوتری) و اینترنت استفاده می شود.

فیبرنوری رشته ای از تارهای شیشه ای است که هر یک از تارها ضخامتی معادل تار موی انسان دارند و از آن برای انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی استفاده می شود.

استفاده از سیم مسی برای انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی همواره با برخی اختلال ها مواجه است که امکان برقراری ارتباطی خوب و با سرعت مناسب را فراهم نمی سازد برهمین اساس دولت یازدهم از همان نخستین روز های تشکیل، تلاش گسترده ای برای برورز رسانی و توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشورآغاز کرد.

۷۱۳۱/‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به اهمیت تامین پایدارآب شرب گفت: برای استفاده و توزیع درست از منابع آبی، یکی از راهکار‌های مؤثری که در دستور کار قرار گرفته، استفاده از تکنولوژی‌های نوین از قبیل تله متری است.


حسین اکبریان با بیان اینکه علاوه بر شهر اصفهان دیگر شهر‌ها و روستا‌های استان نیز از سیستم تله متری در جهت توزیع عادلانه آب استفاده می‌کنند، افزود: در حال حاضر بیش از ۶۷ درصد تأسیسات آب شهر‌ها و ۸ درصد تأسیسات آب روستا‌ها در سطح استان مجهز به سیستم تله متری هستند، این درحالی است که در سال جاری تلاش می‌کنیم تأسیسات بیشتری در سطح استان از سیستم تله متری بهره‌مند شوند.


وی با اشاره به اینکه در سال گذشته توانستیم با مانیتورینگ و کنترل تأسیسات آب به صورت لحظه به لحظه آب شرب را به صورت عادلانه توزیع کنیم گفت: آبفای استان اصفهان علاوه بر مانیتورینگ تأسیسات آب در نقاط شهری، کنترل و پایش لحظه به لحظه تأسیسات آب در روستا‌ها را نیز در دستور کار قرار داده است.


اکبریان با اشاره به تجهیز تأسیسات آب روستا‌ها به سیستم تله متری گفت: بهره‌مندی تأسیسات آبرسانی روستا‌های استان به سیستم تله متری و تله کنترل نه تنها توزیع عادلانه آب با فشار یکسان را در روستا‌ها به همراه دارد، بلکه از هدر رفت آب نیز در روستا‌ها جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی