Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@08:49:22 GMT

نرخ تورم کل کشور به ۳۷،۶ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۹۸۴۱

نرخ تورم کل کشور به ۳۷،۶ درصد رسید

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز آمار، نرخ تورم کل کشور در خرداد ۱۳۹۸ برابر ۳۷،۶ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۳۷.۱ درصد برای دهک اول تا ۴۰.۲ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۵۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد برای دهک اول تا ۵۷.۸ درصد برای دهک دهم است. همچنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» بین ۲۵.۲ درصد برای دهک اول تا ۳۶.۳ درصد برای دهک دهم است.

فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۰،۶ واحد درصد و در گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ۰.۹ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کاهش محسوس نرخ اقلام خوراکی در خرداد ۹۸ + جدول 


فاصله تورمی دهک‌ها به ۳،۰ درصد رسید

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۳،۰ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۲.۹ درصد) ۰.۱ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۰.۶ واحد درصد و در گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ۰.۹ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز آمار اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ چقدر شد؟

بر اساس لایحه بودجه سال جاری، عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۵۲۰ هزار تومان تعیین شد که ۱۲۰ هزار تومان نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، طبق جدول تعرفه‌های درآمد‌های دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال جاری در سفر اول ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است. البته عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفر‌های سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. گفتنی است عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال گذشته در سفر اول ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. بر این اساس عوارض خروج از کشور برای هر نفر نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین پیش بینی شده درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرز‌های کشور ۴۳۶۲ میلیارد تومان باشد که نسبت به رقم ۳۴۳۱ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال قبل ۲۷.۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین عوارض خروج زائرین حج تمتع، عمره برای هر نفر ۱۷۲ هزار تومان تعیین شده که نسبت به رقم ۱۳۲ هزار تومان در سال گذشته ۴۰ هزار تومان، معادل ۳۰.۳ درصد، بیشتر شده است.

عوارض خروج هوایی برای زائرین عتبات عالیات ۴۵ هزار تومان و عوارض خروج زمینی و دریایی نیز برای این مسافران ۱۵ هزار تومان تعیین شدهکه نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است.

سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان
  • فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال ۱۴۰۲
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • صعود تورم کالا به سطوح بالا؛ خدمات عقب کشید
  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ چقدر شد؟
  • افت سریالی تورم آرژانتین
  • نظارت اهرم بسیار قدرتمند مجلس است/ مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبری گرفت
  • مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبری گرفت/ ۹۰ درصد از منتخبان جدید مجلس از اختیارات نمایندگی چندان اطلاعی دارند/ ۳ ناترازی عمده داریم که رفع آنها هم شجاعت هم خرد می‌خواهد