Web Analytics Made Easy - Statcounter

اپلیکیشنی با کاربرد تشخیص زانوی پرانتزی توسط دانشجوی دانشگاه صنعتی کرمانشاه طراحی و تولید شد. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی کرمانشاه، در راستای تشخیص درست و به موقع مشکلات حرکتی در افراد که یکی از آنها کمانی شدن پاها یا به اصطلاح پای پرانتزی و کمک به بهبود آنها در مؤثرترین زمان ممکن، اپلیکیشنی با کاربرد تشخیص زانوی پرانتزی توسط دانشجوی موفق دانشگاه صنعتی کرمانشاه طراحی و تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ایده طراحی و تولید این اپلیکیشن توسط حسین پار مسئول تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه ارائه شد و پس از مطالعات و بررسی‌های انجام گرفته طراحی اپلیکیشن کاربردی تشخیص پای پرانتزی توسطسیدوفا بارخدا عضو هیئت علمی گروه آموزشی مهندسی کامپیوتر این دانشگاه به عنوان موضوع پایان نامه کارشناسی در دستور کار قرار گرفت و تحت نظارت او، توسط محیا ناصری دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر این دانشگاه طراحی و تولید شد.

فراخوان طراحی نام و لوگو برای اپلیکیشن دوچرخه‌سواریاستفاده از قابلیت اپلیکیشن‌‌های پرمخاطب در طرح ملی حفظ قرآن

این اپلیکیشن تحت سیستم عامل اندروید بوده و در آن با توجه به قابلیت استفاده از دوربین گوشی و تکنیک‌های پردازش تصویر می‌توان محل زانوها و کندایل داخلی را تشخیص داده و فاصله بین آنها را محاسبه کرد.

در این محاسبات فاصله دوربین از شخص در نظر گرفته شده و همچنین نوع بیماری با توجه به سن و جنسیت افراد اعلام می‌شود و همچنین در این اپلیکیشن انواع حرکات اصلاحی برای هر بیمار با توجه به شدت پرانتزی بودن پاها پیشنهاد خواهد شد.

 با بکارگیری آن در مدارس توسط معلمان یا در خانه‌ها توسط والدین، به موقع بیماری ده‌ها هزار کودک تشخیص داده شده و نسبت به رفع آن اقدام شود.

انتهای پیام/ش

R41380/P/S6,68/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد

حسام شعبانی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید محصولات آزمایشگاهی تشخیص تقلب‌های غذایی و محصولات ژنتیکی دستکاری‌شده از طریق DNA، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره محصولات تولید شده در این شرکت توضیح داد: درحال حاضر، این شرکت، تنها شرکت دارنده مجوز آزمایشگاه‌های تشخیص برنج تقلبی داخلی و وارداتی با عنوان «ژنوتایپینگ» یا روش تشخیص اصالت برنج از طریق انگشت‌نگاری در جهان است. 

وی به آخرین دستاورد این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید کیت‌های تخصصی تشخیص تقلب مواد غذایی برپایه DNA، اشاره کرد و گفت: خط تولید کیت‌های تشخیص تقلب موادغذایی، توسط متخصصان این شرکت با هدف استفاده گسترده در کارخانه‌های تولیدکننده موادغذایی، راه‌اندازی شد. 

وی در همین راستا افزود: اما به دلایل گوناگون، ازجمله شرایط اقتصادی، شرایط نظارتی و سیاست‎های کلان، این کیت‌ها در کشور رواج پیدا نکرد. 

شعبانی درباره تولید کیت‌های عفونی پزشکی برای انسان توسط این شرکت توضیح داد: بعد از توقف تولید کیت‌های تشخیص تقلب‌های غذایی براساس دی‌ان‌ای، به دنبال کیت‌های عفونی پزشکی انسانی رفتیم. 

این فناورحوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، توضیحات بیشتری درباره کیت‌های تشخیص تقلب غذایی برپایه DNA ارائه کرد و گفت: نوع دی‌ان‌اِی، براساس کلیدواژه‌هایی که برای هر موجود زنده‌ای دارد برای تشخیص موادغذایی به کار می‌آید.

وی افزود: برای نمونه، جهت تشخیص تقلب‌های غذایی در سوسیس و کالباس از دی‌ان‌ای حیوان خوک، استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به عدم‌تجاری‌سازی این کیت‌های تشخیص‌دهنده تقلب‌های موادغذایی افزود: به دلایل بسیاری از جمله عدم توجه به کیفیت در کشور ما، مشکلات ارزی و برخی قوانین سخت‌گیرانه، رقابت سالم و درستی برای تجاری‌سازی کیت‌های تشخیص دهنده برپایه دی‌ان‌ای داخلی شکل نگرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمانده مرکز تولید نزاجا: تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شوند
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • طراحی قالب انسجام آفرین فعالان مردمی حوزه اجتماعی استان کرمانشاه
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است