Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- وزیر خارجه فرانسه که به همراه همپیمانان اروپایی خود تاکنون اقدام قابل توجهی برای حفظ برجام انجام نداده‌اند، گفت که اگر ایران توافق هسته‌ای را نقض کند، اشتباهی جدی مرتکب خواهد شد.

 ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه روز سه‌شنبه (امروز) در اظهاراتی گفت که ایران در صورت نقض توافق هسته‌ای اشتباهی جدی مرتکب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با شرکای خود در انگلیس و آلمان تلاش می‌کنیم تا سطح تنش در منطقه را کاهش دهیم.

لودریان همچنین خواستار مذاکره میان ایران و آمریکا شد.

این اظهارات در حالی از سوی وزیر خارجه فرانسه بیان شده است که پاریس و شرکای اروپایی آن که برای حفظ برجام بیش از یک سال است وعده می‌دهند، تاکنون اقدام قابل توجهی در راستای عمل به تعهدات خود انجام نداده‌اند.

احتمال از هم پاشیدن برجام به‌ویژه در یک سال گذشته در پی نقض توافق هسته‌ای از سوی آمریکا و خروج آن از توافق بسیار زیاد شده است. آمریکا همچنین بازگشت تحریم‌های ایران، قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست واشنگتن از گروه‌های تروریستی و به‌علاوه اعمال تحریم‌های جدید در حوزه انرژی و صادرات فلزات ایران را بعد از خروج از برجام عملی کرده است.

جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت یک سال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اعلام کرده است که اجرای برخی از تعهدات هسته‌ای‌اش را به شکل مرحله‌ای کاهش می‌دهد.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ژان ایو لودریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارها و رایزنی‌های خود در ترکمنستان در خصوص نتایج این دیدارها در جمع خبرنگاران حاضر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارها و رایزنی‌های خود در ترکمنستان در خصوص نتایج این دیدارها در جمع خبرنگاران گفت: امروز فرصتی بود تا با رهبران عالی رتبه کشور دوست و برادر ترکمنستان مروری داشته باشیم نسبت به چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقاتی که بین سران دو کشور در جریان دیدار اخیر مقامات عالی رتبه ترکمنستان از تهران صورت پذیرفت.

وی افزود: اتفاق نظر داشتیم در حوزه هایی مانند انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، علم و فناوری همکاری ها را توسعه دهیم. همچنین در حوزه تجارت حجم تبادل تجاری ما به نحو رضایت بخشی در حال افزایش است. توافقاتی که امروز انجام دادیم امیدواریم در هفته های آینده شاهد یک جهش در حجم تبادل تجاری باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفت. مسئله آب و حق آبه ایران و ترکمنستان از سد دوستی که تحت تاثیر برنامه های بالادستی افغانستان قرار دارد، از جمله مسائل مورد توجه ما بود. کمیته ای در این رابطه تلاش های جدی انجام خواهد تا اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان و منابع بالادستی حوزه آب تاثیری در حق ابه ایران و ترکمنستان برجای نگذارد. 

وی با اشاره به حوزه برق و گاز و وجود همکاری هایی در گذشته در این خصوص گفت: همکاری ها را بیش از گذشته تقویت خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان افزود: تعدادی زندانی در دو کشور وجود دارد. در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد تا بتوانیم گام هایی را برای استرداد مجرمین و تبادل زندانیان برداریم. 

وی همچنین اظهار داشت: امیدواریم در آینده و در زمانی که توافق کردیم شاهد سفر آقای رییسی به عشق آباد باشیم و تا آن زمان ما و همکارانمان در وزارت خارجه تلاش خواهیم کرد برای موفقیت این سفر گام‌های موثری برداریم. 

وزیر خارجه در آخر گفت: یکی از اهداف این سفر فراهم کردن مقدمات سفر رییس جمهور به ترکمنستان با مروری بر آنچه که در گذشته توافق شده بود. ارزیابی ما پیشرفت خوب و امیدبخش در روابط دو کشور همسایه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟