Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نهاوندیان روز سه شنبه در نشست سرمایه گذاران و مدیران عامل شرکت‌های فعال در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ایجاد مشکلات در پیش روی تولید و سرمایه گذاری را از هیچ کسی نمی‌پذیریم و با کسانی که موانع بر سر سرمایه گذار ایجاد کنند برخورد می شود.

وی گفت: تمام مقرراتی که بر سر راه سرمایه گذار مانع ایجاد می کند باید اصلاح شود تا سرمایه گذاران به راحتی و در کمترین زمان ممکن فعالیت های اقتصادی خودشان را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: گام‌های لازم در حوزه تجارت و سرمایه گذاری باید برداشته شود و هر کالای صادراتی و وارداتی به کشورهای مختلف به شکل تهاتری و مبادلات مالی و بانکی مورد حمایت دولت است.

وی تاکید کرد: عزم ایران برای مقابله با تحریم و ایجاد فرصت برای تعامل بهتر، تسهیل صادرات و واردات است.

نهاوندیان با بیان اینکه از فرصت لازم برای توسعه روابط با کشورهای همجوار استفاده می‌کنیم گفت: فرصت سرمایه گذاری مشترک در مرزها در خصوص معادن وجود دارد.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: کسانی که در روند سرمایه گذاری، فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه و موانع درست کنند سریعاً عزل می‌شوند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: سه هزار شرکت در این منطقه آزاد ثبت شده که ۳۳۰ شرکت آن خارجی که از این تعداد ۱۴۰ شرکت از کشور افغانستان هستند.

عبدالرحیم کردی افزود: بخشی از مشکلات تجار و سرمایه گذاران خارجی مسائل داخلی، گمرکی و بروکراسی اداری است که باید تسهیل شود.

وی بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی بخاطر مسائل ارزی و عدم تخصیص ارز تعطیل شده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بر حل مشکلات پیش روی تولید تاکید کرد و افزود: امیدواریم حضور مسئولان کشوری بتواند مایه خیر و در رفع مشکلات تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا تجار و سرمایه گذاران خارجی نیز مهمترین مشکلات را خروج، مراجعت و سختگیری‌های نیروی انتطامی برای تردد به شهر و منطقه آزاد، عدم صدور گواهینامه، وضع مالیات سنگین برای تجار، نبود زیرساخت حمل و نقل، جاده و کامیون برای صادرات کالا به افعانستان عنوان کردند.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی معاون اقتصادی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یک هلدینگ گردشگری اعلام آمادگی کرده است تا به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در حاشیه سد و رودخانه ارس اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

حسین گروسی ادامه داد: طبق توافقات انجام شده بین سازمان منطقه آزاد ماکو و این هلدینگ گردشگری قرار است این سرمایه‌گذاری در محدوده تفرجگاه سد ارس تا چشمه ثریا ماکو انجام شود.

وی افزود: این سرمایه‌گذاری بدون شک یک تحول مهم در صنعت گردشگری منطقه آزاد ماکو ایجاد خواهد کرد و موجب تقویت انواع مختلف گردشگری از جمله گردشگری آبی و کشاورزی در منطقه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو توسط هلدینگ گردشگری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش
  • تاکید سران اردن و بحرین بر دور کردن منطقه از تنش نظامی
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر