Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@16:44:38 GMT

ولایت از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۰۹۷۸

ولایت از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه انسان خلیفه خدا روی زمین است و باید در روابط اجتماعی آموزش‌های لازم را ببیند تا دچار ناسپاسی و سوءمدیریت نشود، گفت: نمک‌نشناسی و عدم پذیرش محبت، آفت روابط اجتماعی است،

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «کاظم صدیقی» عصر امروز (دوشنبه، ۴ تیر ماه) در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: مساله مدیریت در اسلام بخشی از ابعاد وجود انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان خلیفه خداوند روی زمین است، تصریح کرد:‌ همه چیز برای خداوند است اما اینکه انسان مخصوص خدا است یعنی انسان  ظرفیت دارد که مظهر الهی روی زمین باشد.

 

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه پیامبر(ص) مجرای ربوبیت خداوند است، ادامه داد: انسان موجودی مدنی و اجتماعی است که به صورت فطری به اجتماع تمایل دارد بنابراین باید در ارتباطات اجتماعی با خانواده و مردم آموزش ببیند که بتواند خلیفه خدا روی زمین باشد.

 

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ارتباط درست با افراد جامعه نیاز به آموزش دارد، ابراز کرد: در ارتباطات اجتماعی موجودی عاجز است که نتواند برای خود دوست بگیرد و از او عاجزتر موجودی است که دوست خود را از دست بدهد.

 

وی با بیان اینکه رساله حقوق امام سجاد(ع) رساله شیوه مدیریت و مجموعه ارتباطاتی است که از خانواده شروع شده و به مدیریت کلان ولایت مطلقه می‌رسد، گفت: در این رساله  شیوه و روش ارتباطات اجتماعی تعلیم داده می‌شود.

 

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه انسان باید نسبت به علایق اطرافیان خود آگاهی یابد و حقوق آنها را رعایت کند، تاکید کرد: بر اساس روایات رسیده رئیس یک قوم خادم آنها است. در ارتباط و رفتار با افراد جامعه نوعی عرضه و تقاضای عمومی وجود دارد که باید شیوه و روش آن را یاد گرفت.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حق شناسی مقابل محبت دیگران حقی است که باید رعایت شود، گفت:‌ در این زمینه همه ما مسئول هستیم. امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند: یک مدیر قابل زیرمجموعه خود را متلاشی نمی‌کند بلکه سعی دارد آنها را جلو ببرد؛ همه از خدا بخواهیم که ما در ارتباطات اجتماعی خود مدیریت داشته باشیم.

 

وی با استناد به روایتی از امام سجاد(ع) درباره آفت اجتماعی ارتباط با مردم، خاطرنشان کرد:‌ نمک نشناسی و عدم پذیرش محبت، آفت روابط اجتماعی است، شکر نعمت سبب افزایش نعمت و ترک آن سبب عذاب برای انسان است، نعمت ولایت و والدین از نعمات بزرگ الهی است که همواره باید برای آنها شاکر خداوند باشیم.

 

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل مسجد شیراز خراسان جنوبی کانون های مساجد خبرگزاری شبستان مدیریت فرهنگی مدیریت مدیریت جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امام جمعه ماکو در مراسم گرامی داشت سومین سالگرد شهادت سردار محمد حجازی و بزرگداشت 12 هزار شهید استان آذربایجا نغربی گفت: امروز سپاه با این عملیات به نقش خود به خوبی عمل کرده و آماده بودن همه جانبه خود را به همه بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی در برابر مستکبران نشان داد .

حجت الاسلام هاشمی افزود: سپاه با این اقدام هوشمندانه و عزتمندانه قدرت پوشالی اسرائیل غاصب و جنایتکار را در دنیا در هم پیچید .

او گفت : اگر سپاه در عملیات وعده صادق موفق شد ولایت مداری و نترسیدن از دشمن بود که از شهدا دفاع مقدس و انقلاب اسلامی درس گرفته بودند .

امام جمعه ماکو   در ادامه با برشمردن برخی از ویژگی های بازر سردار شهید حجازی گفت: شهید حجازی با فعالیتهای گسترده خود در لبنان و کمک به حزب الله ، قدرت و عظمت دوباره به جبهه مقاومت بخشید .

وی با بیان اینکه این شهید با تفکر بسیجی خود به توان نظامی و موشکی حزب الله قدرت و عظمت بخشید افزود: سردار شهید حجازی بسیجی تمام عیاری بود که در حبهه مقاومت و کشورهای مسلمان ، با تفکر بسجی خود منشا خدمات ارزنده ای شد .

دیگر خبرها

  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است
  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • فرمانده سپاه تهران: پیروزی بزرگ نزدیک است / دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی