Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر مطبوعاتی دادستان سوئیس در گزارشی اعلام کرد پس از بررسی‌های 6 ساله دلیل دریافت غیرقانونی برخی مبالغ از شرکت‌های خارجی در ازبکستان مشخص شد.به گزارش بلاغ، دفتر مطبوعاتی دادستان سوئیس در گزارشی اعلام کرد پس از بررسی‌های 6 ساله دلیل دریافت غیرقانونی برخی مبالغ از شرکت‌های خارجی در ازبکستان مشخص شد.

بر اساس این طرح این مبالغ به کشورهای خارجی از جمله سوئیس منتقل شده و مورد پولشویی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بازرسی‌های انجام گرفته، حکم اولیه صادر شده و 130 میلیون فرانک سوئیس برابر با حدود 133 میلیون دلار به عنوان دارایی‌های مفقود شده به ازبکستان بازگردانده خواهد شد.

این دارایی‌ها متعلق به «گلناره کریم‌اوا» دختر ارشد «اسلام کریم اف» رئیس جمهور سابق ازبکستان می‌باشد.

بر اساس گزارش دادستان کل ازبکستان، گلناره کریم‌اوا در 12 کشور خارجی بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار، 63 میلیون و 500 هزار یورو، 27 میلیون و 100 هزار پوند و 18 میلیون و 500 هزار فرانک را ذخیره کرده است.

در سوئیس نیز مبلغی به ارزش 777 میلیون و 800 هزار دلار و همچنین ویلاهایی به ارزش 18 میلیون و 500 هزار فرانک متعلق به وی موجود است.

نرخ کلی ضرر وارده به دولت و شهروندان ازبکستان از 2 پرونده کیفری علیه گلناره کریم‌اوا معادل یک تریلیون و 270 میلیارد صوم یا یک میلیارد و 600  میلیون دلار و 26 میلیون و 100 هزار یورو است.

چندی پیش مقامات ازبکستان از دادستان کل سوئیس در مورد ارائه کمک‌های حقوقی در ارتباط با پرونده گلناره کریم‌اوا درخواست کمک کرد.

در پی تخلفات اقتصادی در ماه جولای سال 2012 میلادی در سوئیس برای 6 نفر از جمله کریم اوا پرونده جنایی تشکیل شد.

«گریگوار مانژا» وکیل سوئیسی گلناره کریم‌اوا، اعلام کرد که رئیس هیئت وکلای «ژنو» از محل اقامت گلناره اطلاع ندارد و از دادستان کل سوئیس درخواست متوقف کردن پرونده وی را به دلیل عدم حضورش کرده بود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد

به گزارش خبرآنلاین، قیمت ارزهای مجازی به شدت کاهش یافته و ارزش بیت کوین در روز جمعه به دنبال ادعای حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ایران تا زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرده است. سرمایه‌گذاران به سرعت دارایی‌های خود از سرمایه‌های مخاطره آمیز را بیرون می‌کشند.

تسنیم در خبری نوشت:خبرگزاری‌های ایران از آرامش در مناطقی که ادعا می‌شود به آنها حمله شده خبر می‌دهند.
قیمت بیت کوین بیش از ۵.۵ درصد در معاملات امروز آسیا کاهش یافته و به ۵۹۹۶۱ دلار رسیده است. شاخص دلار آمریکا افزایش یافته است. قیمت اتر هم با همین میزان کاهش، تا زیر ۳۰۰۰ دلار پایین آمده و به ۲۸۹۵ دلار رسیده است.

در ۱۳ آوریل و پس از پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی قیمت بیت کوین ۸.۴ درصد کاهش یافته بود. این کاهش قیمت در آن زمان باعث شد ۱۳۰ میلیون دلار از سرمایه بازار این ارز مجازی طی چند دقیقه پس از انتشار خبر پاسخ ایران، خارج شود.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896938

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • صنعت نفت ایران بالاترین ارزش افزوده را دارد/ علت جذب سرمایه خارجی
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده