Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۴ میلیون متر مکعب تولید آب داریم، گفت: از این میزان ۱۳ میلیون متر مکعب هدر می‌رود. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، فیض الله پاسره عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: 13 میلیون از 24 میلیون آب تولیدی در روستاهای استان به دلیل شکستی و فرسودگی شبکه و همچنین مشترکان غیر مجاز هدر می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای آب روستایی اختصاص یافته که با این اعتبارات 379 کیلومتر خط انتقال، 724 کیلومتر شبکه توزیع و احداث 128 مخزن ذخیره آب اجرا شده است.

پاسره با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات تخصیص یافته در زمینه ساماندهی شبکه‌ها و مدیریت مصرف هزینه شد، ادامه داد: در آغاز سال 93 میزان آب تولیدی در روستاها 30 میلیون متر مکعب بود که بخش زیادی از این میزان هدر می‌رفت که برای مدیریت این مهم کاهش تولید و کمتر کردن فاصله تولید و مصرف را در دستور کار قرار دادیم.

420 روستای خراسان رضوی با تانکر آبرسانی می‌شودگلستان| اولویت قرارگاه پیشرفت و آبادانی آبرسانی به روستاهای محروم استبوشهر| 35 میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی گناوه تخصیص یافت

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: روزانه ایستگاه‌های پمپاژ یک هزار و 500 ساعت کار می‌کردند که با برنامه ریزی انجام شده به یک هزار و 180 ساعت رسیده است.

پاسره با اشاره به نصب کنتور هوشمند بر روی منابع آب روستاهای استان خاطرنشان کرد: اعتبارت آبفای روستایی را به سمت توسعه و بازسازی روستاهای دارای شبکه آب طبق شاخص‌های مشخص هدایت کردیم.

وی از شناسایی 14 هزار انشعاب غیر مجاز آب شرب در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر 12 هزار اشتراک جدید واگذار کردیم بدون اینکه روستایی غیر برخوردار از نعمت آب شرب بهره‌مند شود که این نشانگر این بوده که بسیاری از این مشترکان در گذشته به صورت غیر مجاز آب استفاده می‌کردند.

پاسره خاطرنشان کرد: در سال‌های خشکسالی در راستای سازگاری با این وضعیت برنامه‌های لازم تدوین و اجرایی شد به گونه‌ای که کمترین مشکل و نگرانی مردم را در روستاهای استان داشتیم.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی

 حسینی در نشست بررسی طرح‌های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا اعتبار مورد نیاز برای اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای استان صورت گرفته است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

 وی گفت:اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستا‌های استان نیازمند تامین و جاگذاری ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار و ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

حسینی افزود: ماموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستا‌های هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا با جدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ طرح آب روستایی ساخت ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تنش آبی در سال‌های اخیر در آذربایجان شرقی به خصوص در مناطق روستایی یکی از رسالت‌های اصلی و مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را توجه به رفع مشکلات اقتصادی مناطق محروم عنوان کرد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا ادامه داد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به مناطق محروم قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا بدون وقفه به صورت جدی هم در حوزه آبرسانی به روستا‌های هدف و هم در حوزه ساخت، تجهیز و تعمیر مدارس ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح
  • اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد
  • درخشش هنرمندان لنده‌ای در ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم