Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-18@01:09:58 GMT

پول خانواده پهلوی از کجا می‌آید؟!

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۱۳۱۶

پول خانواده پهلوی از کجا می‌آید؟!

به گزارش جام نیوز، تاکنون ارقام متفاوتی در خصوص میزان اموالی که خاندان پهلوی هنگام فرار از کشور در سال 57 با خود خارج کرده  است منتشر شده است. با این وجود نشریه آمریکایی فانشنال تایمز در سال 91 طی گزارشی به مناسبت قیام‌های موجود در کشور‌های عربی علیه دیکتاتورها، میزان دارایی‌های خارج شده از سوی دیکتاتور‌های فراری از کشور‌های مختلف را بررسی و اعلام کرد محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران ۳۵ میلیارد دلار دارایی از ایران خارج کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در خصوص ثروت بی حد و اندازه خاندان پهلوی در زمان سلطنت نیز روایت های متفاوتی بیان شده است اما یکی از کاربران توئیتر بخشی از کتاب جان فوران، جامعه شناس آمریکایی را در خصوص دارایی های افسانه ای خاندان پهلوی منتشر کرده است.

 

فوران می نویسد: « خانواده ۶۳نفره سلطنتی بین ۵تا۲۰ میلیارد دلار سرمایه داشتند که برابر یک پنجم کل دارایی‌های خصوصی کشور بوده! شامل سهام ۲۷۰ کمپانی کشاورزی، ساختمان‌سازی، هتل‌داری، خودروسازی، بیمه، انتشارات و نساجی.»

 

 

به نظر می رسد این حجم از دارایی در زمان حکومت و خروج آن پس از فرار از کشور باعث شده تا کماکان بعد از گذشت 4 دهه از ینگه دنیا رویای براندازی را در سر خود بپرورانند!

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پهلوی آمریکا ثروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «حسین الکرعاوی» رئیس کمیته اجرایی یک جنبش مردمی در عراق تصریح کرد که اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با تصمیم عراقی‌ها مبنی بر بیرون کردن نظامیان این کشور از عراق مخالفت کند نیروهای مقاومت اسلامی دست بسته نخواهند ماند.

وی افزود: در صورت مخالفت بایدن با این مساله، مقاومت اسلامی عراق عملیات ویژه خود را علیه اشغالگران آمریکایی و هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی این کشور از سر می‌گیرد.

الکرعاوی تاکید کرد: سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به آمریکا یک سفر مهم به شمار می‌رود و می‌تواند سرنوشت حضور نیروهای خارجی در عراق را تعیین کند.

وی بیان کرد: ما از نخست وزیر عراق می‌خواهیم شجاع بوده و مساله بیرون راندن نظامیان آمریکایی از این کشور را نهایی کند. السودانی باید به آمریکایی‌ها بگوید که نیروهای مقاومت اسلامی عراق بی تفاوت نخواهند بود.

روز شنبه السودانی در رأس یک هیأت دولتی، پارلمانی و متشکل از نمایندگان بخش‌های خصوصی سفر رسمی خود را به آمریکا آغاز کرد.

این سفر بنا به دعوت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صورت می‌گیرد.

کد خبر 6078611

دیگر خبرها

  • مقایسه ارتش پهلوی با ارتش جمهوری اسلامی، هویت انقلاب ما است + فیلم
  • جاش کرونکه: آرسنال با ارزش‌ترین دارایی ماست؛ برنامه ما بلند مدت است
  • چه کسانی ندای انحلال ارتش را سر می‌دادند + فیلم
  • دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند
  • مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند
  • تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز
  • تجمع اردستانی‌ها در حمایت از اقدام سپاه + فیلم
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • پیام تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند