Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتمایع برنا؛ رزبری پای با معرفی مدل جدید به بازارهای تازه ای وارد شده

برای اولین بار بورد رزبری پای 4 در تنظیمات مختلف قابل سفارش است و در ازای پرداخت 10 یا 20 دلار بیشتر به ترتیب رم دو یا چهار گیگابایتی در اختیارتان خواهد گذاشت. رزبری پای با معرفی این نسخه مسیر بسیار متفاوتی را در پیش گرفته، و بوردی که قبلا صرفا برای سرگرمی و آموزش استفاده می شد را با قیمتی رقابتی و سخت افزاری قوی روانه بازار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در نتیجه مشخص است این کمپانی سعی دارد رزبری پای 4 را به عنوان یک جایگزین برای کامپیوترها نشان دهد. «ابن آپتون»، هم موسس رزبری پای در مصاحبه ای اعلام کرده:

 

«این یک کامپیوتر است. با آن می توانید در اینترنت گردش کنید، برنامه های آفیس را اجرا کنید و تب های بسیاری را در مرورگر کرومیوم باز نگاه دارید. این همان بخشی است که مدل های قبلی در آن ضعف داشتند و رزبری پای 4 را بیش از پیش به یک کامپیوتر شبیه می کند.»

بسیاری علاقه دارند این آینده کامپیوترهای شخصی باشد. وسیله ای که هم برای تولید کننده ها، هم مصرف کننده ها و هم محیط زیست مفید خواهد بود. دیگر لازم نیست کامپیوترها جعبه های بزرگی باشند که فضای زیادی را اشغال می کنند. علاوه بر این ابعاد کوچک تر دیگر لزوما به معنای قدرت کم نیست.

اضافه شدن پورت USB 3.0 هم به این معناست که از این به بعد امکان اضافه کردن حافظه های خارجی پر سرعت نیز به رزبری پای 4 وجود دارد و کاربران تنها به درگاه میکرو اس دی متکی نخواهند بود. تنها مشکل رزبری پای 4 این است که مانند کامپیتورهای دیگر آماده استفاده نیست، و با اینکه راه اندازی آن کار آسانیست همچنان بیشتر از چیزی است که بیشتر مردم حاضر به انجامش هستند. مشکل دیگر نیز برخی مسائل مربوط به سیستم عامل است که آن ها هم با وجود جدی نبودن ممکن است برای مردم عادی قابل قبول نباشند.

اما برای کاربران رزبری پای و افرادی که به کار کردن با آن عادت دارند، بورد جدید می تواند کامپیوتر بعدیشان باشد؛ قیمت آن نیز با اختلاف از تمام کامپیوترهای شخصی ارزان قیمت کمتر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اینترنت دلار سیستم عامل مصاحبه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، چنگیز رزاقپور، صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: در پی طرحی نوین، شهرداری جبالبارز در نظر دارد درختان جنگلی موجود در پیاده‌روهای این شهر را با درختان زیتون جایگزین کند.

وی با اشاره به اهداف متعدد این طرح از جمله حفظ و احیای جنگل‌ها، توسعه فضای سبز شهری، و ترویج کشت و آبیاری نوین افزود: درختان جنگلی که در حال حاضر در پیاده‌روهای جبالبارز کاشته شده‌اند، به دلیل عدم تناسب با شرایط اقلیمی شهر، نیاز به مراقبت و آبیاری فراوان دارند و از سوی دیگر، درخت زیتون با شرایط اقلیمی شهر جبالبارز سازگار بوده و نیاز به مراقبت و آبیاری کمتری دارد.

رزاقپور، تصریح کرد: علاوه بر این، درخت زیتون ثمری مفید و ارزشمند دارد و می‌تواند به عنوان منبع درآمدی برای شهروندان و شهرداری محسوب شود.

وی گفت: در این طرح، از شیوه نوین کشت و آبیاری زیر سطحی استفاده خواهد شد که به حفظ رطوبت خاک، کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدر رفتن آن کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در راستای جلب مشارکت مردم، از شهروندان خواسته شده است تا در نگهداری و آبیاری درختانی که در حریم منزلشان کاشته شده است، مشارکت کنند افزود: شهرداری جبالبارز امیدوار است با اجرای این طرح، گامی نوین در راستای توسعه پایدار شهری برداشته و به توسعه فضای سبز شهری و ترویج کشت و آبیاری نوین کمک کند.

کد خبر 6064160

دیگر خبرها

  • جایگزین سراتو به بازار آمد!/ عکس
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • مشارکت بیش از۲۵۰ نفر در طرح مردمی حفاظت از یوز ایرانی در نوروز ۱۴۰۳
  • حکم نماز و روزه در سفر شخصی با ماشین دولتی
  • آخرین صحبت‌های آزاده نامداری قبل از فوت چه بود؟
  • سرگردانی یوروپل در پرونده رخنه امنیتی
  • پولیتیکو فاش کرد: سرگردانی یوروپل در پرونده رخنه امنیتی
  • تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!
  • مهدی قائدی؛ درخشش در امارات و حواشی زندگی شخصی | لژیونر پلاس
  • تحریف در برخوردِمومنانه