Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با تاکید بر عزم شهرداری تهران برای بازگرداندن فضاهای عمومی در قالب پیاده‌راه‌ها به شهروندان تهرانی گفت: فضاهای عمومی در اختیار مردم ثروت‌های شهر محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در مراسم افتتاح میدانگاه هفتم تیر ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای هفتم تیر گفت: در این میدان اگر اقدامی انجام شده، انجام وظیفه بوده اتفاقی که امیدواریم آهنگ شکل‌گیری آن سرعت بیشتری بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز ریاست قوه قضائیه به مناسبت هفته قوه قضائیه و سه‌شنبه‌های بدون خودرو به دفتر کار خود تشریف بردند که برای این اقدام و پیوستن به این حرکت عظیم به همراه همه همکارانم قدردانی می‌کنم.

شهردار تهران ادامه داد: آنچه که قبلاً در این میدان اتفاق افتاده بود غیرطبیعی و آنچه امروز اتفاق افتاده است کاملاً طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه افزایش ذرات معلق و آلودگی هوا مشکل شهر تهران است، افزود: وجود بتن در وسط یکی از میدان‌های شهر قابل پذیرش نیست. تلاش خواهیم کرد که این نگاه در همه سطح شهر اعمال شود. قطعاً پذیرفته نیست بخش عمده فضاهای شهری که باید در اختیار مردم باشد به عنوان کارگاه‌های عمرانی سال‌های سال رها شود. باید این فضاها به حداقل ممکن برسد.

حناچی تاکید کرد: متأسفانه روالی در شهر ایجاد شده که کارگاه‌های خصوصی پیاده‌راه را می‌گیرند و مردم مجبورند برای تردد به خیابان بیایند و این علاوه بر گرفتن این فضا از مردم موجب بروز خطر برای آنها نیز می‌شود. لذا قطعاً به همراه همه همکارانم این موارد را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: شهر سازمانی اجتماعی است و فضاهای آن متعلق به شهروندان. قطعاً امروز ثروت در شهر همین فضاهایی است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد لذا تلاش می‌کنیم که این ثروت‌های شهر را افزایش دهیم. البته این پروژه امروز افتتاح شد اما باید تلاش کرد کیفیت این پروژه را بالا ببریم. قطعاً باید مدیریت این فضاها را به نحو احسن انجام دهیم تا کیفیت آنها ارتقا پیدا کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به میدان امام خمینی به عنوان یکی از میدان‌های قدیمی شهر تهران گفت: پیگیر هستیم که این میدان که از قدیمی‌ترین میدان‌های شهر متعلق به دوره قاجار است به‌گونه‌ای عرصه‌ها و فضاهای آن را در اختیار عموم شهروندان قرار دهیم و این فضاها را در قالب پیاده‌راه به شهروندان بازگردانیم. در حقیقت میدان امام خمینی در قالب طرح جامع و تفصیلی برنامه‌هایی که برای آن پیش‌بینی شده را اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد از اجرای نزدیک به ۳۰ پروژه بهسازی و زیباسازی با اعتبار ۱۹۰میلیارد در شهر شهرکرد خبر داد.

مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در سال جاری ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت شروع و تکمیل ۳۰ پروژه این سازمان در نظر گرفته شده است، برخی از پروژه‌ها نظیر بهسازی و سازماندهی پیاده‌روی ورودی شرقی شهر شهرکرد در اطراف دالان سبز، بهسازی پیاده‌روهای مواصلاتی تپه نور الشهدا و اصلاح بلوار فارابی جنوبی به سمت میدان شهدا از جمله پروژه‌های در حال اجرا این سازمان است.

وی افزود: برنامه جمع‌آوری و بهسازی پیاده‌روی بلوار مفتح، نصب پایه‌های برق نه متری برای تأمین برق پیاده‌رو و ایجاد باغچه‌های کوچک جهت ایجاد فضای سبز در این بلوار و تکمیل پروژه پیاده‌رو سازی از خیابان کاشانی تا میدان آیت الله دهکردی پس پایان مناقصه قسمت‌های باقی مانده آن نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد گفت: اصلاح تقاطع‌های سطح شهر شهرکرد مهم‌ترین پروژه سازمان عمران و باز آفرینی شهر شهرکرد است و علاوه بر این برای بهبود وضعیت عبور و مرور در کوچه‌های اطراف بیمارستان آیت الله کاشانی نیز برنامه عقب نشینی قسمتی از دیوارهای بیمارستان در دستور کار است.

احمدی با اشاره به سایر پروژه‌های جدید این سازمان تصریح کرد: بازسازی محیطی پارک ملت، تکمیل پروژه‌های مسیر پانزده خرداد و میرآباد غربی، پیاده‌رو سازی‌های منطقه یک و دو شهرکرد، تکمیل فاز دو خیابان بزرگمهر، بهسازی سایر ورودی‌های شهر شهرکرد نظیر میدان کوهرنگ و احیای طرح آب‌نمای دالان سبز ورودی غربی شهر شهرکرد نیز از دیگر پروژه‌های جدید در سال جاری خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال طراحی و بررسی پروژه‌ای هستیم تا جهت رفاه حال مردم مسیر یک‌ طرفه میدان ۱۲ محرم تا میدان فردوسی شهرکرد را از حالت ماشین رو خارج کرده و به یک مسیر پیاده‌رو تبدیل شود.

کد خبر 745537

دیگر خبرها

  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • آزمون سخت دولت برای باز کردن گره حمل‌و‌نقل شهروندان تهرانی!
  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد
  • نامگذاری ۳۱ میدان در تهران به نام ۳۱ استان کشور