Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  تفاهم نامه همکاری جذب سرمایه گذار و ایجاد ترافیک کالا در بندر چابهار به منظور اجرای موافقت نامه چابهار و گسترش همکاری ترانزیتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی افغانستان و همچنین استفاده هر چه بیشتر تجار افغان از ظرفیت‌های این بندر بین اداره کل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان و بخش خصوصی افغانستان امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان سه شنبه شب در این مراسم که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهوری در چابهار برگزار شد اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور حسن همجواری ۲ کشور و توسعه ترانزیتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی افغانستان در زمینه حمل و نقل، جذب سرمایه گذار، فعالیت‌های لجستیکی و ترانزیتی و ایجاد ترافیک بار امضا شد.

بهروز آقایی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برای همکاری با تجار افغانستان برای بهره مندی از ظرفیت‌های ایجاد شده در بندر شهید بهشتی آمادگی کامل دارد.

وی بیان کرد: اداره کل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان به منظور انجام فعالیت‌های مربوطه نسبت به واگذاری دفتر فعالیت به بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار اقدام کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بخش خصوصی افغانستان متعهد شد نسبت به ایجاد ترافیک بار، جذب و انتقال کالای ترانزیتی از مسیر بندر چابهار به بازار‌های هدف اقدام کند.

وی با تشریح ظرفیت‌های بندر چابهار اظهار داشت: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم ایران در جنوب کشور و در بخش شمالی دریای عمان از موقعیت راهبردی برخوردار است و دستیابی به آب‌های آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از مهم‌ترین ظرفیت‌های ترانزیتی این بندر اقیانوسی ایران در منطقه است.

آقایی ادامه داد: این بندر به علت نزدیکی به کشور‌هایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه در آینده‌ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور جایگاه ویژه‌ای در ترانزیت کالا در کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق - غرب خواهد داشت.

وی گفت: بندر چابهار به عنوان دروازه ترانزیتی کشور با ۵۴۱ کیلومتر مرز دریایی در کریدور شرق - غرب نیز می‌تواند در زمینه ترانزیت و ترانشیب کالا به بنادر جنوبی کشور‌های خلیج فارس ایفای نقش کند و با افتتاح کامل فاز‌های بعدی بندر چابهار این بندر به عنوان یکی از کانون‌های داد و ستد و تجارت بین المللی در کشور مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/ع

همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تجار افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​

تین نیوز

یک فقره تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزش ۸ میلیون دلار در زمینه احداث و بهره برداری از مخازن نگهداری فرآورده های نفتی در قطعه زمینی به مساحت ۲ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی با سرمایه گذار خارجی به امضا رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به مزیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به لحاظ زیرساخت ها و روساخت های مهیا برای فعالیت های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرزهای ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت های آن و استفاده کم نظیر سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه بیان کرد: به دنبال رونق و رشد فعالیت های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم نامه سرمایه گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش ۸ میلیون دلار برای احداث و بهره برداری از مخازن نگهداری فرآورده های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

گرایلو افزود: بر اساس این تفاهم نامه سرمایه گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب با هدف فعالیت های ترانزیتی احداث می کند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ انعقاد این تفاهم نامه سرمایه گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرایند فعالیت های ترانزیتی و حضور پررنگ تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت های لجستیکی و ایجاد زیرساخت های بندری در اراضی توسعه ای این بندر بزرگ تجاری بشود.

وی یادآور می شود؛ با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره گیری از مزیت های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند