Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهره مند گفت: از آغاز اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون تاکنون نیمی از جمعیت هدف بالای ۳۰ سال این منطقه در این طرح شرکت کردند که ۱۹ درصد این افراد مبتلا به فشار خون بالا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «الهام بهره مند» امروز(سه شنبه ۴ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از مهمترین بیماری های حال حاضر کشور به دلیل تبعات فراوان آن فشار خون بالاست که طبق پیش بینی ها در سطح ملی ۱۵ میلیون نفر مبتلا به این بیماری هستند، گفت:اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانیم از این تعداد تنها ۶۰ درصد از بیماری خود مطلع هستند و ۱۹ درصد این افراد نیز تحت درمان می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به اجرای این طرح در منطقه تربت حیدریه اشاره کرد و افزود: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه در شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه با جمعیت ۳۶۳ هزار نفر و جمعیت هدف ۱۷۷ هزار و ۱۸۳ نفر(بالای ۳۰ سال) تا ۱۵ تیرماه در ۳۷ پایگاه ثابت و سیار همچنان در حال اجراست.

 

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون تاکنون نیمی از جمعیت هدف بالای ۳۰ سال این منطقه در این طرح شرکت کردند که ۱۹ درصد این افراد مبتلا به فشار خون بالا هستند، افزود:از این میزان ۷۸ هزار و ۱۳۷ نفر در سامانه سیب(سلامت) معادل ۴۴ درصد ثبت نام و ۱۴ هزار و ۹۰ نفر به ایستگاههای سیار دانشگاه مراجعه کردند.

 

بهره مند اظهار داشت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون ۵۶.۶ درصد افراد دارای فشار خون طبیعی، ۲۲.۶ درصد دارای فشار خون طبیعی به بالا (بین ۱۲ تا ۱۴ و در معرض خطر) و همچنین ۱.۷ درصد مشکوک به این بیماری و ۱۹ درصد نیز مبتلا به فشار خون بالا هستند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه مشارکت مردم شهرستان تربت حیدریه در این طرح را ۳۴ درصد اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در شهرستانهای زاوه و مه ولات به دلیل جمعیت روستایی تحت پوشش به ترتیب مشارکت مردم ۶۶ و ۵۴ درصد بوده است.

 

وی با بیان اینکه رغبت مردان برای شرکت در این طرح ۴۰ درصد بوده، افزود: این در حالی است که در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون ۵۹ درصد گروه هدف روستایی و تنها ۲۱ درصد جمعیت شهری حضور داشتند.

 

بهره مند با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون ۶ نفر بصورت اورژانسی بستری شدند، افزود: انتظار ما بر این است که تا پایان طرح ۲۳ هزار بیمار مبتلا به فشار خ

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت مجلس مسجد خبرگزاری شبستان اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون مساجد روزنامه ها روزنامه فشار خون طرح ملی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه از کشف یک آب‌انبار تاریخی مربوط به اواخر عهد قاجاریه در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تربت‌حیدریه، علی محمدی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حین انجام عملیات مرمت و ساماندهی «سرای تاریخی امین»، بقایای آب‌انباری تاریخی کشف شد که بررسی‌های کارشناسی و مستندسازی آن در دست اقدام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه ادامه داد: اکنون قسمت پلکان ورودی و پاشیر مشخص شده است که با توجه به وجود درختان و فضای سبزی که از قبل بر بالای این اثر کاشته شده است، نیاز به هماهنگی اداری برای جابه‌جایی است.

وی گفت: تربت‌حیدریه به‌دلیل داشتن 13 کاروانسرا و 6 سرا به شهر «سرا و کاروانسرا» معروف بوده است و یکی از سراهای معروف که در سه استان خراسان و حتی در سطح کشور از نظر معماری برجسته است و در راسته‌بازار فردوسی واقع شده، «سرای تاریخی امین» است.

محمدی افزود: سرای امین که قدمت آن مربوط به دوران قاجاریه است توسط حاج محمدرضا لاری ساخته شده و در زمان خود یک مرکز تجاری بزرگ بوده است، در زمان حاضر عملیات مرمت و ساماندهی این اثر ملی با مشارکت اداره میراث فرهنگی، اوقاف، کسبه و همکاری شهرداری و شورای اسلامی از سال گذشته آغاز شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه عنوان کرد: بیشتر آب‌انبارهای تربت‌حیدریه و به‌خصوص در بخش مرکزی شهر که در مسیر حرکت کاروان‌های تجاری قرار داشته، مربوط به دوران قاجاریه است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بزرگترین آب‌انبار کشف‌شده در تربت‌حیدریه، واقع در بازار «شیر چهارسوق، با گنجایش بیش از یکهزار و 700 متر مکعب، در دست مرمت است، این آب‌انبار از نظرهای مختلف، نظیر وسعت زیاد، در خراسان رضوی و حتی در سطح کشور کم‌نظیر است.

محمدی خاطرنشان کرد: در دهه‌های اخیر، با گسترش شهرنشینی و خانه‌سازی نوین، بناهای تاریخی تخریب شده یا به زیر خیابان‌ها و معابر رفته‌ است و اکنون با ساخت‌وساز و خاک‌برداری، بقایای آنها از دل خاک بیرون می‌آید.

گفتنی است؛ شهرستان تربت‌حیدریه در فاصله حدود 150کیلومتری جنوب‌ مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/282/+

دیگر خبرها

  • کشف۲۴ تن رب فلهٔ غیر مجاز در تربت حیدریه
  • کشف ۱۶۱ قطعه پرنده چکاوک و سهره در تربت حیدریه
  • ۴ مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در محور مشهد- تربت حیدریه
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • (عکس) کشف یک آب انبار عهد قاجاریه در تربت حیدریه
  • کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر
  • کشف یک آب انبار تاریخی در تربت‌حیدریه
  • یک آب انبار تاریخی عهد قاجاریه در تربت‌حیدریه کشف شد
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون
  • بهره برداری از آکادمی ورزشی، در تربت حیدریه