Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@18:38:18 GMT

ثبت چند اثر فرهنگی ناملموس اردبیل

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۱۷۷۹

شيوه مداحي، نوحه خواني، مولودي خواني و مناجاتخواني مرحوم استاد سليم مؤذنزاده اردبيلي به شماره 1830 به ثبت ملي رسيد و از لوح ثبتي با حضور مسؤولان استاني و كشوري رونمايي شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   در مراسم رونمايي از ثبت ملي ميراث ناملموس شيوه مداحي استاد سليم موذنزاده همزمان با همايش ملي شوراي ثبت ميراث ناملموس كشور ظهر امروز در سالن همايش كتابخانه بيضا اردبيلي برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مراسم مصطفي پورعلي مديركل دفتر ثبت آثار و احياي ميراث معنوي و طبيعي سازمان ميراث فرهنگي كشور، ثبت ملي و جهاني آثار را با هدف احيا، صيانت و معرفي گسترده آنها دانست و تصريح كرد: ثبت ملي موجب همدلي و حفاظت از آثار و ثبت جهاني نيز موجب توسعه تعاملات كشور ميشود.
پورعلي افزود: در بخش آثار ناملموس، ثبت اثر ميتواند به ترويج و معرفي غناي فرهنگي يك منطقه منجر شده و همدلي در حفاظت از اثر فرهنگي را فراهم سازد.
او با بيان اينكه شيوه مداحي استاد سليم موذنزاده اردبيلي كم نظير و بخشي از هويت فرهنگي و تاريخي اين استان است، گفت: نقش معنوي و مذهبي استان اردبيل همچنان كه از نامش سرزمين مقدس پيداست بيبديل و غير قابل انكار است. دانلود   

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مداحی موذن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان

اسماعیل پورحسن، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان لاهیجان گفت: در راستای حفظ و مرمت آثار تاریخی، پروژه کف‌سازی خانه محصصی با همکاری شهرداری آغاز شده است.

او افزود: متراژ این پروژه ۱۵۵متر و برآورد هزینه انجام شده بالغ بر۲۰۰ میلیون تومان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان لاهیجان تصریح کرد: قبل از این پروژه نیز پروژه کف‌سازی کوچه محصصی به متراژ ۸۰۰ متر در دستور کار قرار گرفته بود که به اتمام رسید و برای انجام آن حدود ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

خانه بهرام محصصی واقع در میدان چهار پادشاهان شهر لاهیجان در سال ۱۳۸۴ و با شماره ۱۴۹۸۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و قدمت آن بر اساس کارشناسی‌ها به دوره قاجار باز می‌گردد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان
  • واگذاری زمین به ۴۰۰ خانوار اردبیلی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل
  • رونمایی از لوح ثبت ملی آیین پخت سمنوی سادات البرز
  • ۳۵ بنا طی سال گذشته در اردبیل مرمت و بازسازی شد
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در میراث جهانی