Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@22:35:53 GMT

امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۱۸۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه عشایری استان کرمانشاه :حجت الاسلام یوسفوند مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت":اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای است که این مولفه ارزشمند قبل از ایمان به خداوند مورد تاکید قرار گرفته چرا که ضامن اجرای احکام الهی و ماندگاری ایمان به خداوند متعال امر به معروف و نهی از منکر است وی افزود:امر به معروف همچون نماز واجب است و برای همه ما مسلمانان آموزه‌های دینی امری مهم و ضروری است و باید بدانیم که در اعتقادات و در دین ما امر به معروف جایگاه خاصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بهترین مردم نزد خداوند متعال بیان کرد: در قرآن کریم آمده است کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند و افرادی که به خداوند ایمان دارند بهترین مردم نزد خداوند متعال به شمار می‌روند. وی یادآور شد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای است که این مولفه ارزشمند قبل از ایمان به خداوند مورد تاکید قرار گرفته چرا که ضامن اجرای احکام الهی و ماندگاری ایمان به خداوند متعال امر به معروف و نهی از منکر است. وی نبود امر به معروف و نهی از منکر را منجر به تزلزل دین و شریعت خواند و عنوان کرد: دغدغه اصلی امام حسین(ع) احیای دین مبین اسلام بود و عزاداری که امر برای امام حسین گرفته می‌شود برای تهذیب نفس و اخلاقمداری خودماست. وی اضافه کرد: سالهای سال است که دشمن برای تزلزل اعتقادات ما می‌کوشد و چنانچه نسبت به اعتقاداتمان بی‌تفاوت باشیم راه به جایی نخواهیم برد. وی درپایان نا امن شدن راهها، حرام بودن کسب و کار، کم شدن رزق و روزی، وجود افراد ناصالح در جامعه و ربا را از جمله مواردی دانست که در صورت عدم رعایت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به وجود خواهد آمد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت الاسلام علم الهدی: بشارت خداوند به استقامت کنندگان در راه حق

علم الهدی گفت: در غزه مؤمنان مقابل ارتش خونریز و سفاک رژیم جعلی صهیونیستی ایستادگی کردند و پس از چند ماه جهان غرب به این نتیجه رسیده که جنگ با حماس یک اشتباه استراتژیک و راهبردی بود.

دیگر خبرها

  • آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»
  • هشدار فرشاد مؤمنی؛ ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • حجت الاسلام علم الهدی: بشارت خداوند به استقامت کنندگان در راه حق
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • عزت ایران با ایمان