Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@16:16:16 GMT

چه پزشکانی مشمول مالیات می‌شوند ؟

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۲۰۳۶

چه پزشکانی مشمول مالیات می‌شوند ؟

به گزارش خبرگزاری برنا؛ میرحیدر رضوی با اشاره به مالیات پزشکان، گفت: پزشکان شاغل در مراکز درمانی مشمول کسر 10 درصد مالیات علی‌الحساب دریافتی در اجرای مقررات بند (ک) تبصره (6) قانون بودجه سال 1398 کل کشور هستند.

این مسئول ادامه داد: همه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلف به اجرای مقررات بند (ک) تبصره (6) قانون مذکور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مقررات صرفا ناظر بر حق‌الزحمه یا حق‌العمل پزشکی پزشکان بوده و سایر شاغلان به حرفه‌های پزشکی از جمله دکترهای داروساز و دکترای علوم آزمایشگاهی، مشمول حکم این بند نخواهد بود. همچنین درآمد پزشکانی که با مراکز درمانی دارای رابطه استخدامی بوده و مشمول مقررات فصل مالیات بردرآمد حقوق هستند، از شمول مقررات این دستورالعمل خارج است.

رضوی متذکر شد: در صورت وجود رابطه استخدامی پزشک با مراکز درمانی، همه دریافت‌های پزشک مشمول مقررات فصل مالیات بر درآمد حقوق بوده و تفکیک بخشی از درآمدها و عدم اعمال مقررات فصل مالیات بر درآمد حقوق به درآمدهای مذکور موضوعیت ندارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان یادآور شد: مراکز درمانی مکلف‌اند 10 درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العملی را که به موجب دریافت وجه صورتحساب ارسالی به بیمه‌ها و یا دریافت نقدی از طرف بیمار، به پزشکان مشمول این دستورالعمل پرداخت می‌کند به عنوان علی‌الحساب مالیات کسر و تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب، طی قبض دریافتی از اداره امور مالیاتی مربوط (رسیدگی‌کننده به مالیات عملکرد مراکز درمانی) به نام پزشک به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

وی با بیان اینکه ملاک اعمال این مقرات پرداخت وجه به پزشکان است، گفت: بنابراین در صورت پرداخت وجه حق‌الزحمه یا حق‌العمل پزشکان به صورت علی‌الحساب، فارغ از دریافت مبالغ آن از بیمه‌ها، پرداختی مذکور مشمول مقررات این دستورالعمل خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مقررات این دستورالعمل صرفا شامل حق‌الزحمه یا حق‌العمل‌هایی است که ارائه خدمات و درآمد آن در سال 1398 تحقق یافته و در سال مذکور نیز پرداخت می‌شود. همچنین کسور مذکور به عنوان علی‌الحساب از مالیات عملکرد سال 1398 پزشکان قابل کسر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان حقوق قانون مالیات مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳

دکتر سیدعلی مظفرپور رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۳۳۶۳۰ بیمار در بخش اورژانس مراکز آموزشی و درمانی تابعه این دانشگاه ویزیت شدند.

او افزود: از این تعداد ۲۵۲۶۴ نفر از مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی درمان شده و ۸۳۶۶ نفر نیز بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: این آمار نسبت مراجعین سال گذشته که ۲۳۷۸۵ نفر بود، ۴۲ درصد افزایش یافت.

او افزود:در این مدت، ۴۴۶۹ مسافر به مراکز درمانی تابع این دانشگاه مراجعه کردند که ۱۰۹ نفر نیازمند پذیرش و بستری در مراکز درمانی بودند.

مظفرپور گفت: در مدت طرح سلامت نوروزی، ۱۶۳۵ عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بابل انجام گردید. 

او افزود: در طی طرح سلامت نوروزی، ۱۰۶۹۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ گرفته شده است که ۲۴۸۳ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد. ۷۹۴۱ مورد مشاوره، ۲۶۶ تماس هم متاسفانه مزاحمت بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اورژانس ١١۵ بابل در این مدت ۲۶۶۸ ماموریت انجام داد که ۱۰۰۹ ماموریت شهری، ۱۶۲۲ ماموریت جاده‌ای، ۱۹ ماموریت بین مراکز درمانی و ۱۸ ماموریت در ایستگاه سلامت بوده است. از کل ماموریت‌های انجام شده ۲۲۰۹ ماموریت غیرتصادفی بوده و ۴۵۹ ماموریت تصادفی بوده است.

او افزود: لازم به ذکراست از شروع طرح سلامت نوروزی ۲۸۹۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، صورت گرفته است که ۱۸۷ مورد اخطار بهداشتی داده شد و ۴۰ مورد به مراکز قضایی معرفی شده است.

دکتر مظفرپور گفت: در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی نیز ۵۹۰۶ ویزیت توسط پزشکان عمومی و دندانپزشکان و ۲۵۷۳ مورد مراقبت مادران صورت گرفته و ۳۵۱۱ مورد واکسیناسیون انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مراکز هسته ای کشور در امنیت کامل هستند
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • آماده‌باش کامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان ایرانشهر
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • کلاف پیچیده تعرفه خدمات درمانی؛ اصرار دولت، استنکاف پزشکان