Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر ضرورت بسترسازی دولت و حاکمیت برای استفاده از ظرفیت ماینرهای خانگی و استخراج بیت‌کوین، جزئیاتی از فرصت سازی ارزهای رمزپایه برای کشور را تشریح کرد. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

مجید حسینی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به لزوم بسترسازی در حوزه استخراج ارزهای رمزپایه و تلاش برای همراستا ساختن منافع فعالان در این حوزه با منافع جامعه و کشور اظهار کرد: تهدید یا فرصت دانستن ارزهای رمزپایه مثل هر پدیده دیگری، بسته به نوع نگاه ما به یک پدیده جدید است که از آن یک فرصت و یا یک تهدید می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: ارزهای رمزپایه هم بسته به نوع نگاه ما می‌تواند یک فرصت باشد و یا برعکس، یک تهدید. یعنی حاکمیت یا دولت می‌تواند با نگاه تهدید محور، این ارزها را قاچاق بداند، به سمت شناسایی جوان‌هایی که در حال فعالیت در این حوزه هستند یا ارز رمزپایه استخراج می‌کنند برود و شروع کند به بگیر و ببند یا برعکس، بستری فراهم کند تا منافع مردم با منافع جامعه و کشور در این موضوع همراستا شود.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز به دلایل بسیاری قادر نیستیم انرژی را صادر کنیم ولی می‌توانیم انرژی و برق را با نرخ مناسب یا همان نرخ تجاری، در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و حتی برای استفاده از منافع و فرصت‌های صنعت استخراج ارزهای رمزپایه، شروع کنیم به بسترسازی و حتی آموزش به مردم.

حسینی‌نژاد با اشاره به ارزآوری ماینرها برای کشور و درآمدزایی با استخراج بیت کوین، گفت: این یک واقعیت است که در شرایط امروز هرکسی که در خانه‌اش در حال تولید بیت کوین است در خط مقدم مقابله با تحریم است و باید به فرصت‌های این بخش به صورت جدی نگاه کرد.

عضو کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر فرصت‌های اقتصادی ارزهای رمزپایه و ترند شدن این ارزها در دنیا گفت: در حال حاضر ارزش میانگین کل ارزهای فیزیکی در دنیا 30 تریلیارد دلار (30 هزار میلیارد دلار) است و مارکت‌کپ (MarketCap) ارزهای رمزپایه حدود 0.01 آن یعنی 300 میلیارد دلار است؛ این درحالی است که از  10 سال پیش تا امروز، در شرایطی که ارزش ارزهای فیزیکی تغییر چندانی نداشته، مارکت‌کپ ارزهای رمزپایه از 4 میلیارد دلار به 300 میلیارد دلار رسیده است. این یعنی ترند شدن ارزهای رمزپایه در سال‌های گذشته.

وی با بیان اینکه ارزهای دیجیتال قابل تحریم نیستند گفت: اگر دولت نتواند بستری مناسب برای ارز آوری در این بخش فراهم کند و بجای در اختیار قراردادن انرژی با قیمت مناسب برای استخراج ارزهای دیجیتال به سمت تهدید دانستن این فعالیت‌ها برود، طبیعی است که بسیاری از فعالان در این بخش را تبدیل به قاچاقچی می‌کند.

حسینی‌نژاد اضافه کرد: در چنین شرایطی نتیجه چه می‌شود؟ بجای اینکه از این پدیده به عنوان فرصت استفاده کنیم، با عدم بسترسازی مناسب، قاچاقچی می‌سازیم. این درحالی است که با بسترسازی در حوزه ارزهای رمزپایه، می‌توان منافع دولت و مردم را در یک راستا قرار داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مچگیری در این فضا نتیجه مطلوب ندارد و باید بجای مچگیری، به سمت توان افزایی و سیاست‌گذاری صحیح و اصولی برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف حرکت کنیم.

انتهای پیام/

R34343/P/S7,77,78,80/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر گمرک لرستان گفت: در سال ۱۴۰۲ مقدار ۱۱۹ تن کالا به ارزش ۱۰۹ میلیون دلار از طریق گمرک استان لرستان به خارج از کشور صادر شده است که این حجم صادرات به لحاظ وزنی ۸۳ درصد و از نظر دلاری نیز ۱۵۴ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل افزایش داشته است.
حسن حسینی افزود: ۱۷ میلیون دلار واردات کالا از گمرک لرستان صورت گرفته لحاظ ارزش ۳۵ درصد افزایش داشته و بیشتر آن مربوط به واردات تجهیزات و ماشین آلات کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی استان بوده است.
وی با اشاره به درآمد ۹۰۸ میلیارد ریالی گمرک لرستان در سال جاری و افزایش ۱۸۴ درصدی آن نسبت به پارسال گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید گمرک استان اقدامات اساسی و کاربردی صورت داده که در طول دولت‌های گذشته تاکنون انجام نشده به نحوی که خدمت به فعالان اقتصادی، تجار و تولیدکنندگان بی نظیر بوده است.
حسینی گفت: عمده کالا‌های صادر شده از گمرک لرستان را گرانول پلی اتیلن سنگین و سبک، کامپاند پی وی سی، فرو سیلیسیم و میکرو سلیکا، روغن موتور، روغن دنده، روغن پایه، هیدرو کرین سبک و سنگین، حلال نفتی ۴۱۰، ضد یخ، کامپاند پلی اتیلن، کامپاند، شیر خشک صنعتی، شمش اسلب فولادی، لبنیات، کاتالیست پلی اتیلن، گونی، کربنات کلسیم، مایع سفید کننده و جرم گیر، دارو‌های دامی، مخمر نان، آهک، انواع داروی انسانی، کاشی، گوجه فرنگی گلخانه‌ای، میخ آهنی و سوزن دوخت، لوله درز دار، بیسکویت، کیسه نایلونی، خاک سیلیس، فرش ماشینی، خاک رنگی، خاک نسوز، کولر، پودر حشره کش خانگی، خمیر کاغذ، ماکارونی، سنگ، تجهیزات بچینگ و دستگاه تولید بتن با تمامی متعلقات، گیاه گل گاوزبان، انواع عود خوشبو کننده، پای مرغ و پنجه مرغ، سیلوی سیمان، کارتن خالی، پوکه معدنی، زغال صنعتی، میلگرد، کک متالوژی، سولفات سدیم، نبشی آهنی، پلاستیک بسته بندی، کک متالوژِی بوده است.
 وی یاد آور شد: عمده کشور‌های طرف معامله عراق، پاکستان، فدراسیون روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان، ترکمنستان، لهستان، بلغارستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، هلند، گرجستان، افغانستان، عمان، قزاقستان، هند، صربستان، تیمور، قرقیزستان، چین، اتریش، سومالی، عمان، فرانسه، اسلوانی، ایتالیا، یمن، سوریه، سومالی است.

دیگر خبرها

  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving (+فیلم و نمودار)
  • جریمه ۱۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت
  • شهرداری ساری نیروی مازاد را از حالت تهدید به یک فرصت کسب درآمد تبدیل کند
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • نگاه به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت و تهدید است