Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون محیط انسانی اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه با نصب «فیلتر پرس» در انتهای سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ لاگون‌های کاوه سودا حذف و به زمین قابل کشت تبدیل می‌شود گفت: در مجموع ۸۰ درصد از لاگون‌های این کارخانه تا پایان امسال حذف می‌شود. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

حسن عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با اشاره به اینکه در راستای مدیریت ریسک احتمالی کارخانه کاوه سودا و پتانسیل‌های آلودگی این کارخانه در منطقه، تعهداتی از شرکت برای حذف یا کاهش آلودگی‌های احتمالی در منطقه گرفته شده است، اظهار داشت: براساس این تعهد، شرکت متعهد شده اکثریت لاگون‌های رسوبی را تا پایان سال 98 حذف کرده و لاگون‌های تبخیری را با ژئوممبران ایزوله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لاگون‌های رسوبی که حذف خواهد شد، به زمین‌های کشاورزی و اراضی قابل کشت و یا فضای سبز و جنگل کاری با توجه به شرایط بومی منطقه تبدیل می‌شود، افزود: تبدیل لاگون به پارک یا زمین زراعی در دنیا مرسوم بوده و در چندین نقطه دنیا این تغییر کاربری از لاگون‌های کارخانجات کربنات سدیم صورت گرفته و موفق بوده است.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه با نصب «فیلتر پرس» در انتهای سال 97 و اوایل سال 98، حدود 20 هکتار از لاگون‌ها حذف و به زمین قابل کشت تبدیل شده است، گفت: در مجموع 80 درصد از لاگون های این کارخانه تا پایان امسال حذف خواهد شد.

پالایشگاه تبریز از سال 56 مجوز قیرسازی دارد / نتایج بررسی آلایندگی کاوه سودا تا 3 ماه آینده اعلام می‌شودآل‌هاشم: مسئولان محیط زیست نگرانی‌ها در مورد کاوه سودا و پالایشگاه را بررسی کنندنامه جامعه اسلامی دانشجویان 6 دانشگاه آذربایجان شرقی به استاندار درباره ‌آلایندگی «کاوه سودا» +عکس‌«مطالبه» زیست محیطی و علامت سئوال‌هایی در مورد «کاوه سودا» که همچنان بی پاسخ ماند

عباس‌نژاد خاطر نشان کرد: به منظور مدیریت پسماند، تعدادی دستگاه «فیلتر پرس»، «دکانتور» و «تیکنر» در این مجتمع به زودی نصب شده و زمینه حذف لاگون‌ها فراهم خواهد شد تا نگرانی سطح جامعه رفع شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای تکمیل ظرفیت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست برای پایش و نظارت بر واحدهای صنعتی، برابر با تصمیمات مدیران ارشد استان، پایش و نظارت بر کاوه سودا به یک تیم دانشگاهی واگذار شد تا از ظرفیت‌های دانشگاهی در این زمینه بهره گیری شود گفت: بر همین اساس تیمی از دانشگاه‌های مهم استان از قبیل دانشگاه تبریز، سهند و دانشگاه آزاد اسلامی و تیمی از دانشگاه تهران با محوریت دانشگاه تبریز در مورد پتانسیل‌های آلایندگی کاوه سودا و راهکارهای مدیریت آلایندگی احتمالی بررسی خواهند کرد.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه این تیم تحقیقاتی علمی در طی 120 روز بر اساس برنامه زمان بندی جهت حذف یا کاهش آلودگی‌ها راهکار لازم را ارائه می‌کنند خاطر نشان کرد: حدود 30 روز از این زمان تعیینی سپری شده و تا سه ماه آینده نتیجه تحقیقات این تیم منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور

دو پایان نامه دانشجویان دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های تقاضامحور برتر توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شدند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، پایان نامه‌های حدیث صدیق فارغ التحصیل مقطع دکتری رشته حشره شناسی کشاورزی و حامد زارع فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته فرآوری مواد معدنی از دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان که پایان نامه هایشان به ترتیب با راهنمایی محمدامین جلالی و مصطفی مالکی مقدم به انجام رسیده است توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور معرفی شدند.

طبق این گزارش خلاصه‌ای از دستاورد‌های این پایان نامه‌ها در کتاب «پایان نامه‌ها و رساله‌های برتر تقاضامحور دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور» نیز منتشر شد.

دیگر خبرها

  • ملکی: درصد بالایی از آتش‌سوزی‌ها ناشی از بی‌احتیاطی‌های انسانی است
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • پایگاه امداد و نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور
  • پایگاه امداد نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • ۱۳۰ تیم نظارتی در طرح سلامت نوروزی خراسان رضوی فعال هستند
  • فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود