Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروز حناچی سه شنبه شب در آیین افتتاحیه پروژه میدانگاه شهدای هفتم تیر تهران افزود: تلاش می کنیم با برنامه ریزی مناسب و مدیریت فضاهای شهری، بر کیفیت زندگی و ثروتهای شهر تهران بیفزاییم.

وی در خصوص این پروژه اظهار کرد: حضور یک بچینگ و تولید بتون در وسط میدان اصلی شهر در شرایطی که ذرات معلق شهر تهران به طور متوسط سه برابر حد مجاز بوده، قابل پذیرش نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سایر نقاط شهر تهران نیز تلاش می کنیم اتفاق مشابهی بیافتد و بچینگ های تولید سیمان به حداقل و تنها به اندازه نیاز کارگاههای مترو و دیگر پروژه های عمرانی برسند.

شهردار تهران گفت: متأسفانه روندی در سطح شهر به صورت روال در آمده که کارگاههای خصوصی حین عملیات ساختمانی خود، پیاده رو ها را اشغال می کنند که به هیچ وجه پذیرفته نیست و همکاران من در معاونان خدمات شهری، شهرسازی و مناطق وظیفه دارند نسبت به تعقیب این موضوع و رفع آن تمام تلاش خود را به عمل آورند.

وی در خصوص برنامه آتی شهرداری تهران در بهینه سازی فضاهای شهری، به میدان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بنا داریم کیفیت این میدان را که از دیرینه تاریخی مربوط به دوران قاجار برخوردار است، بالا ببریم.

حناچی با اشاره به هفته قوه قضاییه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر بویژه شهید آیت الله بهشتی، از خانواده شهدای آن حادثه تروریستی حاضر در این آیین تقدیر کرد.

شهردار تهران همچنین از اقدام نمادین آیت الله رئیسی، رییس قوه قضاییه برای مشارکت در برنامه سه شنبه های بدون خودرو و مبادرت به تردد با مترو به محل کار خود ستایش کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در این آیین گفت: نقش فرهنگی و اجتماعی میدان ها در تاریخ شهرسازی ایران و احیای دوباره آنان با این هدف صورت می گیرد که بتوانند محل پیوند مردم با همدیگر و محل ایجاد خاطره های جمعی در فضاهای شهری باشند.

عبدالرضا گلپایگانی افزود: میدانگاه شهدای هفتم تیر آغازی بر نمایش تغییر رویکرد شهرداری تهران در ارتقای کیفتیت خدمات رسانی به شهروندان تهرانی است.

وی با توصیف میدان هفتم تیر به نقطه ای که محل پیوند سه گانه ری، شمیران و تهران است، این پروژه را در امتداد دوره ای برشمرد که تهران دوره ناصری را به تهران مدرن متصل می کند.

معاون شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه فضاها و فعالیت هایی که در اطراف میدان هفتم تیر جریان دارند نقش محوری و با اهمیتی برای حضور مردم و خانواده ها فراهم می کند، دسترسی به بزرگراه ها و شریان های اصلی تردد شهری در این میدان به همراه وجود مترو، امکان دسترسی پیاده به میدان را یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد و کم نظیر محل اجرای این پروژه برشمرد.

به گفته وی، در این میدانگاه همه عناصر اعم از فعالیت های پیرامون میدان، نقش میدان در سازمان فضایی شهر و نقش ایستگاه مترو دست به دست هم داده اند تا بتوانیم فضای مناسبی برای حضور مردم فراهم کنیم.

گلپایگانی ادامه داد: آغاز پیاده روی اربعین از میدان هفتم تیر تا حرم حضرت عبدالعظیم، رویداد فرهنگی ارزشمند دیگری است که این در سالهای اخیر این میدان را بیش از پیش در مرکز توجهات قرار داده است.

وی توضیح داد: بخشی از این میدانگاه به فضای جمعی اختصاص یافته که امکان فعالیت های فرهنگی را در تداوم استفاده از میدان در طول سال فراهم می کند.

معاون شهرسازی شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که این فضا در پیوند مردم با شهر، نقش پررنگی ایفا کند و علاوه بر ارتفای کیفیت فضای شهری، آغازی بر رویکرد جدید مدیریت شهری در تقدیم فضاهای شهر به مردم باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران نیز در ادامه این آیین، احداث پروژه میدانگاه شهدای هفتم تیر را نشان دهنده تغییر رویکرد و جهت گیری به سمت توجه به فضاهای عمومی از سوی شورای شهر و شهرداری تهران دانست که پیش از این کمتر مورد توجه قرار داشت.

علی اعطا افزود: اگر شهر تهران را متشکل از سه عنصر اصلی شامل قطعات ساختمانی، مسیرهای دسترسی و فضاهای باز شهری تصور کنیم، در دو دهه گذشته دائماً شاهد آن بودیم که عنصر سوم یعنی فضاهای شهری همواه عرصه را به دو دیگری باخته و همواره کوچک و کوچکتر شده و آن بخشی که مظهر تحقق اجتماعی بوده و قرار است به عدالت در اختیار همگان باشد دائماً کوچکتر شده است.

به گفته وی، جهت گیری امروز مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری بر آن است که عرصه های عمومی در فضاهای امروز شهر تهران به گونه ای توسعه یابد که عملاً دسترس پذیری را محقق کرده و تفکیکی برای مردم اعم از هر طبقه و هر قوم قائل نشده و شعار «شهر برای همگان» محقق شود.

اعطا با بیان اینکه یکی از رسالت های اصلی نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران، همین تحقق عدالت فضای شهری است هست، افزود: ما باید این فضاها را برای همگام بخواهیم کما اینکه افزایش فضاهای تجاری که به نوعی فضاهای شبه عمومی تلقی می شود، نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: شورای اسلامی بر اساس ماده ۴۸ برنامه پنجساله سوم شهر تهران بر این موضوع متمرکز بوده و به طور ویژه تأکید می کند که شهرداری در یک بازه زمانی پنجساله در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران باید این ایده را محقق کند که در سال نخست برنامه که همین سال جاری است، در واقع در پنج پهنه شهر، پنج فضای شهری فعال داشته باشد که پروژه فعلی نیز در همین راستا احداث شده است.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت مدیریت عرصه های این چنینی، تجربه موفق شهرداری در مدریریت نوروزگاهها در سال جاری که در سه نقطه باغ فردوس، میدان راه آهن و میدان برادران مظفر اجرا شد را الگوی مناسبی برای استفاده از آن تجارب در مدیریت میدانگاه شهدای هفتم تیر برشمرد.

در ادامه این آیین از برخی خانواده های شهدای حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ حاضر در محل ازجمله شهدای والامقام مولایی، پورولی، ابراهیمیان، مهمانچی و عینی توسط حناچی شهردار تهران، آوایی وزیر دادگستری، مسجد جامعی رئیس شورای شهر و خانم امانی از اعضای شورای شهر تهران تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، عملیات بهینه سازی میدان شهدای هفتم تیر تهران از اواخر سال گذشته آغاز و تا پایان سال ۹۷ عملیات تخریب آن پایان یافت. همچنین عملیات احداث پلازای میدان که از چهارم اردیبهشت آغاز شده بود، شامگاه سه شنبه به بهره برداری کامل رسید.

میدان هفتم تیر دارای سه و نیم هکتار فضای شهری است که حدود یک هکتار آن به این پروژه و پیاده راه اختصاص یافته و از این مقدار سه هزار و ۳۰۰ متر آن به فضای سبز اختصاص پیدا کرده که نقش تلطیف این میدان را ایفا می کند.

احداث آمفی تئاتر روباز، فضای سبز، پیاده راه، زیرگذر با دسترسی به ایستگاه مترو و احداث مینی فروشگاه شهروند بخش های مختلف این پروژه را تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد

شهردار همدان در دیدار نوروزی با دادستان همدان گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی بین شهرداری و دادستانی وجود دارد و مدیریت شهری هم به فراخور وظایف گسترده‌ای که دارد با پرونده‌های قضایی و حقوقی درگیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سیدمسعود حسینی، امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی توفیق برای عباس نجفی در سمت دادستانی همدان اظهار کرد: زحمات و خدمات مدیران قبلی در دادستانی قابل تقدیر است و آنها در ارتباط با شهرداری همدان، رویکرد ارشادی و پیشگیری داشتند و ان‌شاءالله با مدیریت جدید ارتباط این دو مجموعه گسترده‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت عدالت و قوانین در برخورد با متخلفان و رسیدگی به پرونده‌ها از مهم‌ترین وظایف دادستانی است، افزود: شیوه برخورد دستگاه قضائی با مدیران بسیار مهم است و انتظار داریم نوع برخورد با مدیران به گونه‌ای باشد که روحیه شجاعت و ریسک‌پذیری از مدیران گرفته نشود.

شهردار همدان با بیان اینکه رعایت ضوابط قانونی در اولویت شهرداری همدان قرار دارد، ادامه داد: نظارت درونی در اولویت مدیریت شهری است و دستگاه قضائی را به عنوان یاریگر، در کنار خودمان می‌بینیم تا مباحث نظارتی همچون سنوات گذشته تقویت شود.

حسینی اضافه کرد: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی هستند و رویکرد فسادستیزی در راستای حفظ سرمایه‌های اجتماعی و افزایش رضایتمندی مردم در اولویت قرار دارد.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات عمرانی، ترافیکی و خدماتی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این دوره مدیریت شهری کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری بود و اقدامات خوبی در حوزه الکترونیکی شدن فرآیندها از جمله استعلامات غیرحضوری و کوتاه شدن صدور پروانه ساختمانی انجام شده است.

کد خبر 739544

دیگر خبرها

  • عملکرد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ | آیا کیفیت زندگی در تهران افزایش یافته است؟
  • نقش پروژه‌های شهری سبز بر بهبود سلامت شهروندان
  • خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی شیراز به صورت دائم رصد می‌شود
  • عملکرد شهرداری سنندج مصداق تبدیل شعار خدمت به عمل است
  • شهرداری سنندج روندعمران شهری را با سرعت بیشتری ادامه دهد
  • افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید
  • بازپس‌گیری فضای شهری از خودروها به نفع شهروندان به سبک بارسلون
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد