Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@12:37:32 GMT

عوامل تاثیرگذار برناهنجاری‌های دندانی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۲۱۹۴

یک متخصص دندان گفت: بهترین زمان برای معاینه دندان کودکان در سنین ۸ الی ۱۰ سالگی است. ناطقان: بهزاد قریب زاده متخصص دندان درباره ارتودنسی کودکان اظهار کرد: تشخیص برای انجام ارتودنسی در سنین پایین تنها با معاینه دندانپزشک کافی نیست و حتما کودک باید توسط متخصص ارتودنسی کودکان معاینه شود.

قریب زاده ادامه داد: بهترین زمان معاینه دندان برای کودکان بین سنین هشت تا ۱۰ سالگی است تا به‌سرعت تشخیص داده شود که مشکلات و اختلالات مفصلی یا فکی وجود دارد یا خیر؛ با این کار سن درمان طبق الگوی رشد فک کودک تشخیص داده شده و مراحل ارتودنسی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در صورتی که کودک مشکل فکی یا مفصلی داشته باشد بهتر است تا قبل از هشت سالگی درمان را شروع کنید. در مواقع ضروری باید عمل ارتودنسی برای کودکان صورت بگیرد و در این  بین برای کودک ارتودنسی متحرک و یا همان ارتوپدی فک انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: درمان ارتودنسی چه مدت طول خواهد کشید؟

وی متذکر شد: درحالی که کودک مشکلات فکی یا مفصلی نداشته باشد پلاک متحرک یا ثابت کافی است و در صورتی که کودک مشکل فکی داشته باشد، تنها با ارتودنسی یا سیم پیچی ثابت مشکل حل نشده و به عمل جراحی نیاز خواهد بود.

متخصص دندان درباره نشانه‌های پلاک متحرک دندان گفت: پلاک متحرک در سن رشد باعث تغییر شکل فرم فک می‌شود و در سن بعد از بلوغ تنها نقش نگه‌دارنده دارد و یا برای حرکات کوچک دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درباره عوامل تاثیر گذار بر ناهنجاری‌های دندانی کودکان  اظهار کرد: ژنتیک یکی از شایع‌ترین عوامل این اختلال است، همچنین ضرباتی که به فک وارد می‌شود ممکن است باعث بروز آن شود.

بیشتر بخوانید: سن طلایی درمان ناهنجاری‌های فکی/ آیا پیش از جراحی فکی، باید ارتودنسی انجام شود؟

متخصص دندان درباره بهترین راهکار برای پیشگیری و درمان گفت: بهتر است از همان دوران کودکی به پوسیدگی دندان بچه‌ها رسیدگی شود زیرا در صورتی که دندان‌های شیری پوسیده شوند و ساختمان خود را از دست دهد، بقیه دندان‌ها هم به تدریج فضای قسمت‌های از دست رفته را پر می‌کنند. بنابر‌این پدر و مادر‌ها نباید اجازه دهند دندان شیری کودک پوک یا پوسیده شود، در صورت پوک شدن باید حتما برای پر کردن دندان او اقدام کنند.

قریب زاده تاکید کرد: کودکان از همان سنین پایین باید شروع به مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی کنند زیرا با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان خیلی سریع‌تر مسبب پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ارتودنسی ، ناهجاری دندانی ، کودکان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ارتودنسی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر شبکه کودک در این آیین گفت: امسال تئاتر تعاملی زنده را به نمایش گذاشتیم که در نوع خود بی نظیر است و واکنش‌ها در شبکه شاد بارگذاری می‌شد و در دستور کار قرار می‌گرفت.

محمدصادق باطنی افزود: نسل جدید با بحران هویت مواجه است؛ اگر کسی به نسل ما پاسخی نمی‌داد جویای پاسخ نبودیم، امروز، اما پاسخ سوالات خود را در فضای دیگری تهیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مساله دختران باید در برنامه‌های تلویزیونی برنامه‌ریزی شود، عنوان کرد: برای ورود به هویت کودکان باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد که نشانه‌های ورود به هویت کودکان تشکیل گروه‌های هواداران است و خاطره‌گذاری در اذهان نیز از دیگر نشانه‌ها است، چراکه کودکان در هر سنی با یک برنامه تلویزیونی خاطره‌سازی کرده‌اند.

مدیر شبکه کودک افزود: برنامه سر سفره خدا خاطره چند نسل از روزه اولی‌ها است و این برنامه تلویزیونی به بخشی از آیین دین‌داری کودکان تبدیل شده که جای تقدیر دارد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در حاشیه تقدیر از عوامل برنامه "سر سفره خدا" گفت:در تلاشیم عرصه حقیقی و عرصه مجازی و رسانه را به یکدیگر گره بزنیم که ماحصل این امر و رفت‌وآمد‌ها منجر به تولید چنین برنامه‌ای شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال در راستای تعاملات و دغدغه‌هایمان باغ رسانه کودک و نوجوان را نیز افتتاح کنیم.

در پایان این جلسه از تمامی عوامل این برنامه تلویزیونی با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • برگزاری راهپیمایی مردمی اصفهانی‌ها در حمایت از مردم مظلوم و عملیات «وعده صادق»+ عکس و فیلم
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید