Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، نقشه ایران با مشخص کردن وضعیت میزان مصرف انرژی برق در سطح کشور در روز جاری منتشر شد.

بخشهایی از این نقشه که با رنگ سبز مشخص شده‌اند، وضعیت مطلوب استفاده از انرژی برق را نشان می‌دهند و مشترکین این استانها با مصرف بهینه برق در ثبات و پایداری این انرژی ارزشمند همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قسمتهای مشخص‌شده با رنگ نارنجی نشان‌دهنده افزایش میزان مصرف بوده و بدیهی است که مشترکین این مناطق با کاهش حداقل 5 درصد از میزان برق مصرفی خود، می‌توانند در وضعیت سبز و پایدار قرار گیرند.

اما رنگ قرمز در این نقشه نشان‌دهنده مناطقی است که میزان مصرف برقشان به بیش از حد مجاز رسیده و در معرض هشدار قرار دارند. ضروریست ساکنین این نواحی با کاهش حداقل 10 درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تأمین برق پایدار در این بخشها امکان‌پذیر نمایند.

توصیه می‌شود برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت 12 تا 16 تعیین شده است از دور کند کولرهای آبی استفاده نموده، کولرهای گازی و سایر وسایل سرمایشی روی درجه 24 تنظیم شود.

شرکت توانیر خطاب به مردم اعلام کرد: "در ساعات پیک (12 تا 16 و 20 تا 23) از استفاده همزمان وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی اکیداً خودداری فرمایید و به‌خاطر داشته باشید که خاموش کردن لامپهای اضافه ساده‌ترین راه مصرف بهینه برق است".

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ممنوعیت تبلیغ کولر گازی گفت: در برنامه هفتم یک حکمی آوردیم به نام بهینه‌سازی مصرف انرژی که شامل نفت، گاز، برق و ... است که اگر دولت آن را اجرایی کند سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: ما چقدر از آب باران استفاده می‌کنیم و آن را ذخیره می‌کنیم و باید پرسید در کجای کشور از آب باران استفاده می‌شود و آب این سیل‌هایی که می‌آید در کجا ذخیره می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا بیان کرد: در قدیم در روستا‌ها و بعضی از شهر‌ها حتی کریدور‌های جاده‌ای خزینه آب وجود داشت و از آن برای آب شرب استفاده می‌شد، اما الان چرا از آن استفاده نمی‌کنیم. 

سنگدوینی ادامه داد: الان برای استفاده از دستشویی و حمام از آب شرب استفاده می‌کنیم لذا باید به سمت استفاده از آب باران برویم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر از نعمت‌های خدادادی مثل آب باران استفاده کنیم خیلی از مشکلات کشور حل می‌شود.

وی اظهار کرد: در بخش کشاورزی پنج تا هفت درصد مصرف، آب شرب است و بالای ۹۰ درصد آب کشاورزی استفاده می‌شود، اما کشاورزی ما بهینه نیست، چون غرقابی است و کشور ما برای این نوع آبیاری مناسب نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • وضعیت خانه های گران قیمت دبی بعد از باران‌های سیل‌آسا + فیلم
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند