Web Analytics Made Easy - Statcounter

علوش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه افزود: ما روابط با ایران را پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل مواضع آنها در قبال مساله فلسطین مستحکم کردیم و این روابط به دلیل ایستادگی ایران در کنار سوریه طی جنگ علیه دمشق مقاوم تر شد.

وی افزود: چگونه می‌توانیم کسی را که در کنار سوریه ایستاد، فدای رژیم‌هایی کنیم که علیه دمشق توطئه کردند و به سمت برقراری ارتباط با اشغالگر برویم و آن را دوست خود بدانیم و هرکسی را که علیه این اشغالگر می‌ایستد، دشمن خود بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاردار سفارت سوریه در امان اضافه کرد: برای آنکه اتحادیه عرب شایسته نام خود باشد باید اصول خود در امنیت ملی عربی و به مواضع قبلی خود در قبال اشغالگر صهیونیستی بازگردد. مهم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیست بلکه مهم این است که این اتحادیه به نقش خود که نماینده خواست ملت‌های اش است باید بازگردد.

وی افزود: اتحادیه عرب استودیویی برای گرفتن عکس‌های یادگاری نیست بلکه تریبونی برای بیان خواست ملت‌ها است؛ مسأله‌ای که با محتوای نشست‌های اتحادیه عرب فاصله دارد.

علوش گفت: برخی از رژیم‌ها اتحادیه را به سمت ابزاری برای توطئه و اعلام مواضعی که در خدمت مسائل مربوط به جامعه عرب نیست، پیش می‌برند.

این دیپلمات سوری اضافه کرد؛ اگر اتحادیه عرب می‌خواهد که نماینده خواست ملت‌های خود باشد باید به سوریه بازگردد.

وی گفت: سوریه خواست آزادگان امت عربی را مبنی بر اینکه دشمن اصلی تنها رژیم صهیونیستی است که فلسطین و جولان را اشغال کرده و حق حاکمیت بسیاری از کشورهای اتحادیه عرب را به شیوه‌های مختلف نقض کرده بیان می‌کند.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب از نوامبر سال ۲۰۱۱ و با آغاز درگیری‌های داخلی این کشور به حالت تعلیق در آمد و کشورهای عربی سفرای خود را از دمشق خارج کردند.

اما با گذشت حدود هشت سال از این رویداد، و بازگشایی سفارت خانه‌های امارات و بحرین در دمشق و پیروزی‌های ارتش سوریه وشکست گروه‌های تروریستی، سیگنال‌های مثبتی برای بازگشت دمشق به این سازمان منطقه‌ای مشاهده می‌شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز طلا توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلا را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین طلا را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 744033

دیگر خبرها

  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • قیمت طلا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • اردوی تیم ملی کشتی؛ حسن یزدانی به تیم بازگشت
  • بازگشت احسان امینی به تیم ملی کشتی آزاد/ اطری دعوت نشد
  • خبر خوش برای کشتی ایران؛ یزدانی به اردوی تیم ملی بازگشت
  • حسن یزدانی به اردوی تیم ملی بازگشت
  • بازگشت رسمی حسن یزدانی به تیم ملی