Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره احتمال افزایش قیمت غذاهای دانشجویی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سال گذشته در غذاهای دانشجویی شاهد افزایش قیمت نبودیم؛ اما طی یک سال گذشته قیمت اقلام غذایی افزایش چند برابری داشته و این افزایش در برخی اقلام تا 100 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سلف‌های دانشگاهی باید اقلام غذایی مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین کنند و باتوجه افزایش قیمت این اقلام، هیچ پیمانکاری حاضر نخواهد شد که غذا را با همان قیمت‌های گذشته سرو کند.

کلانتری ادامه داد: وزارت علوم قیمت غذاهای دانشجویی را در سه دسته عادی، متوسط و خوب مصوب کرده و بخشنامه آن را به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ کرده است؛ معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد نیز نرخ نامه وزارت علوم را به واحدهای دانشگاهی ابلاغ کرده است تا تعیین قیمت قانونمند باشد و هر واحد به صورت خودسر تصمیم نگیرد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای دانشگاه آزاد موظف اند مبلغی را به عنوان یارانه برای غذاهای دانشجویی در نظر بگیرند تا سال آینده مشکلی در جهت سرو غذا نداشته باشند.

وی با اشاره نظارت بر کیفیت غذاهای دانشجویی تصریح کرد: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد موظف اند در رعایت کیفیت، بهداشت و استانداردهای طبخ غذا کوشا باشند؛ همچنین تیم های بازرسی به صورت دائمی و سرزده از سلف واحدهای دانشگاهی بازدید خواهند کرد و در صورت مشاهده تخلف، برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

108 / 167 ابراهیم کلانتری دانشگاه آزاد اسلامی غذاهای دانشجویی قیمت بازرسی سلف معاونت فرهنگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی غذاهای دانشجویی قیمت بازرسی سلف معاونت فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه دوم همدان در احداث خوابگاه‌های دانشجویی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی مجذوبی در نخستین دیدار و گردهمایی مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان طی سال ۱۴۰۳ با ادای احترام و تحیت به روح شهدا به ویژه شهیدان سلامت و شهدای حادثه تروریستی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار کرد: از زحمات همه کارکنان، اساتید و مدیران دانشگاه در پیشبرد اهداف حوزه سلامت طی دو سال گذشته قدردانی می‌کنم که با اراده و کوشش بسیار برای ارتقا و حفظ سلامت مردم تلاش کردند.

وی بیان کرد: در حوزه مدیریت، افراد با شاخص و عملکردشان سنجیده می‌شود، اگر به افراد جوان میدان داده شود نام‌آوران ادوار بعد خواهند بود و این برای دانشگاه، افتخاری بزرگ است از این رو جوانگرایی در این سیستم مورد توجه قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته دانشگاه در همه عرصه‌های بهداشت، درمان، آموزش و … بسیار پرکار بود و شیرینی نتایج آن را مردم احساس کردند عنوان کرد: از جمله این ثمرات بهره‌برداری از ۴۱ پروژه بهداشتی، کلنگ‌زنی مرکز سلامت خانواده، احداث ساختمان ستادی مرکز اورژانس، راه‌اندازی رادیوتراپی مرکز جامع سرطان، ایجاد دبیرخانه داخلی دانشکده‌ها و… بود.

وی تصریح کرد: افزایش رشته مقاطع جدید در حوزه آموزش، نمایه شدن مجلات دانشگاه و راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت، گام‌های بلند در فراهم کردن زیرساخت‌ها و فراهم آوردن فضای فیزیکی و راه‌اندازی معاونت بین‌الملل دانشگاه از جمله دستاوردهای تلاش بی‌وقفه همکاران در سال گذشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین به تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی دانشگاه به عنوان اقدام شایان توجه و ارزشمند مدیریتی دانشگاه اشاره و تبیین کرد: در مقاطعی که منابع مالی به وفور است مدیریت‌کردن سهل‌تر است و با منابع مالی محدودی که ما با آن مواجه هستیم جسارت و خلاقیت مدیریتی باید افزایش یابد.

وی تشریح کرد: با اولویت‌بندی کردن منابع تلاش کردیم کمترین آسیب در محدودیت منابع به کارکنان برسد بر این اساس در پرداخت‌های پرسنلی به موقع و به هنگام عمل کردیم.

مجذوبی ادامه داد: مولدسازی و آغاز آن را با ساخت مدرسه بهداشت، داروخانه دانشگاه، ساختمان ستاد سابق دانشگاه همگام کردیم و امسال هم باید در مولدسازی همت بلندتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه طی هفته‌های آتی، احداث کتابخانه پردیس دانشگاه و ساختمان غذا و دارو آغاز می‌شود گفت: کاهش تصدی‌گری باید در اولویت قرار گیرد و حرکت جدی در این زمینه انجام شود، کمیته‌ها به صورت مرتب تشکیل شود و حرکت‌های خوبی که در انضباط مالی شکل گرفته باید پرقوت تداوم یابد.‌

رئیس دانشگاه همچنین بر لزوم برنامه‌محوری در توزیع اعتبارات تأکید کرد و افزود: این موضوع امسال باید با دقت بیشتری دنبال شود و ردیف‌های مختلف در معاونت‌ها و مراکز تابعه مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در خصوص پروژه‌های عمرانی باید اجرایی شود کار به صورت امانی می‌تواند به ذخیره منابع منجر شود و اگرچه ممکن است در ابتدا با سختی مواجه شود اما آورده و فواید بسیاری خواهد داشت.

مجذوبی ادامه داد: طراحی پروژه‌های حوزه سلامت باید با محور قراردادن اصل زیباسازی و طی بررسی در کمیته‌های متمرکز با کارشناسان متعدد با دید نو و به روز دیده شود که اثرات روانی مراجعین و بیماران نیز به مراکز مدنظر قرار گیرد.

وی متذکر شد: در موضوع تجهیزات پزشکی باید با دید تحولی، مدیریت این فضا را با توانمندی کارشناسان خبره و صاحب‌مهارت پیش ببریم که خوشبختانه اراده و بستر آن در دانشگاه وجود دارد و به روز کردن تجهیزات مستعمل نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه با تأکید بر اینکه داشبوردهای مدیریتی باید با سرعت بیشتری پیش رود و هوشمندسازی دانشگاه را در نتیجه این حرکت نو شاهد باشیم گفت: طی نخستین جلسه مشورتی با اعضای هیأت علمی و کارشناسان هوش مصنوعی، اولین دفتر هوش مصنوعی شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: تقویت حوزه مشارکت‌های مردمی و بین‌المللی با محوریت تبادل استاد و دانشجو و گردشگری سلامت امسال در دستور کار قرار گیرد، همچنین توجه بیشتر به زیرساختهای پارک علم و فناوری و افزایش شرکت‌های مستقر در پارک با سیاست نیازسنجی در سطح استان و پاسخگویی به نیازهای جامعه بیشتر مدنظر باشد.

مجذوبی باید تولید دارو با اولویت داروی گیاهی با برند Avicenna در حوزه تحقیقات و فناوری را باید آغاز کنیم، اظهار کرد: برگزاری کرسی آزاداندیشی باید در اولویت معاونت دانشجویی و فرهنگی مدنظر باشد همچنین اخلاق حرفه‌ای و پوشش حرفه‌ای با استفاده از تجارب اساتید گذشته با کار فرهنگی مورد نظر قرار گیرد چراکه گاهی یک رفتار بیش از چندین توصیه اثرگذار است.‌

وی در ادامه با اشاره به این ضرورت که جلسات هم‌اندیشی در موضوعات تخصصی معاونت‌ها برگزار شود.، تصریح کرد: در توسعه خوابگاه‌های متأهلی رتبه دوم را بعد از شیراز کسب کردیم و با برنامه‌ریزی موجود می‌توانیم به رتبه نخست برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه پازل خدمتی بیماران سرطانی با خرید کت‌اسکن تکمیل می‌شود که خوشبختانه اقدامات اولیه خرید آن انجام شده‌است، ادامه داد: توجه به مطالبات و تکریم بیشتر اعضای هیأت علمی حتماً مدنظر قرار گیرد و کرامت آنها و متخصصینی که وارد می‌شوند نیز حفظ شود.‌

وی با اظهار به اینکه تکریم بیماران با تقویت اورژانس‌ها که بیشترین رضایت یا نارضایتی در آن شکل می‌گیرد تبیین کرد: موضوع هتلینگ و اقدامات رفتاری و گفتاری پرسنل با آموزش مداوم و به‌روز مدنظر قرار گیرد، در این راستا لازم است تغییرات اتاق عمل مدنظر باشد.

مجذوبی همچنین بر لزوم توجه بیشتر بر سلامت روان و معنوی بیماران تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه‌های ژنتیک، کلینیک‌های تخصصی تغذیه و خانواده نیز در برنامه‌های سال جاری قرار دارد.‌

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش باید با وسواس و دقت بیشتری در مورد edc و آموزش مجازی با سرعت مضاعف اقدام کنیم عنوان کرد: در موضوع بهداشت، در جای جای استان زحمات بسیاری کشیده شده و قدردان زحمات همه کارکنان بهداشتی هستیم به ویژه در موقعیت‌های ویژه مثل بحران آب و پویش غربالگری فشارخون و دیابت که اقدامات شایان توجهی صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه افزود: موضوع جمعیت، اولویت پررنگ دانشگاه است که باید با همفکری بیشتر، به راهکارها و پیشنهادات معقول و عملیاتی برسیم چراکه ارائه راهکار و برنامه، بیشتر از بررسی علل و مسائل پیری جمعیت نیاز امروز است.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌های مستمر مورد توجه باشد تا محوریت برنامه‌ها و اهداف به صورت مرتب بررسی و حرکت درست دانشگاه در ریل خود بررسی شود گفت: در ایام نوروز، زحمات بسیاری کشیده شد تا بیشترین خدمت و بدون وقفه به مردم ارائه شود.

این مقام مسئول به لزوم معرفی گروههای شاخص و افراد شاخص دانشگاه در ارزیابی عملکردها اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی فوق‌العاده خوبی در سال گذشته با وجود محدودیت منابع انجام شد که باید تداوم یابد.

وی همچنین با بیان اینکه بازرسی به صورت کاملاً میدانی در این دو سال انجام شده‌است عنوان کرد: در حوزه رسانه‌ای نیز اقدامات خوبی انجام شده که قدردان خدمات همه هستم همچنین از مدیران گذشته دانشگاه و مدیران فعلی که بار زحمات حوزه سلامت را به دوش کشیده و می‌کشند قدردانی می‌کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هدفگذاری سال جدید بر کسب رتبه نخست در فراهم آوری خوابگاه‌های دانشجویی کشور است گفت: سال گذشته به لطف خدا و همت مدیران دانشگاه، موفق به کسب رتبه دوم شده بودیم که امسال برای ارتقای شرایط برنامه‌ریزی می‌کنیم.

کد خبر 6079590

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • کسب رتبه دوم همدان در احداث خوابگاه‌های دانشجویی کشور
  • اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود
  • دستورالعمل جدید حجاب در دانشگاه آزاد: با قصور رئیس واحد برخورد می‌کنیم
  • بازدید سرزده استاندار از دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی
  • کشف بیس از ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • ۵۸۰ قلم ملزومات پزشکی قاچاق در سمنان کشف شد
  • رئیس دانشگاه آزاد علیه دانشگاه آزاد
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد
  • باید‌ها و نباید‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۳