Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی ذوالنور در واکنش به به تحریم اخیر مقامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: تحریم های آمریکا از مدت ها قبل استمرار و فراز و نشیب فراوانی داشته است، تحریم جزئی سپاه پاسداران را در گذشته هم داشتیم، آمریکایی ها پیش از این نیروی قدس سپاه را تحریم و به بهانه آن انواع فشارها را به سپاه پاسداران آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: امریکا با قانون کاتسا سپاه را به صورت کامل تحریم کرد و در شروع سال جدید 1397 هم مجدد سپاه را تحریم کردند، این تحریم های روز گذشته موضوع تازه ای برای جمهوری اسلامی نیست. در واقع این اتفاق تکرار مسائل قبل است.

مقامات امریکایی مجدد سپاه را برای تسکین آلام خود تحریم کردند

وی افزود: آمریکا فرمانده هان سپاه را تحریم کرده حال آنکه هیچ کدام از فرمانده هان سپاه حساب مالی بیرون از کشور ندارند، در حساب شخصی آنها هم جز حقوق که در سطح متوسط جامعه است، چیزی نیست. حساب های سازمانی آنها هم داخلی و چند امضایی است بنابراین تحریم کار بی خاصیت و صرفا در مقابل فضاهایی است که با سقوط پهپاد آنها در دنیا ایجاد شده است لذا برای تسکین آلام خود این تحریم ها را علیه ایران اعمال کردند.

ذوالنور یادآور شد: امریکایی ها مقام معظم رهبری را تحریم کردند، حال آنکه ایشان نه سفری به امریکا داشتند و نه حساب بانکی و جابه جایی مالی دارند، |ترامپ دیوانه وار رفتار می کنند. کار بی خاصیت و بدون نتیجه هم نشان از سبک مغزی آنها دارد. امروز دیگر چیزی در دست امریکایی ها نیست.

افزایش دوام آوری و تاب آوری جمهوری اسلامی با تحریم های جدید آمریکا

وی با اشاره به اینکه پیش از این ما شاهد معذرت خواهی ترامپ بودیم، گفت: مقامات امریکایی بعد از سقوط پهپادشان ژست آمادگی نظامی گرفتند اما بعد از چند روز به معذرت خواهی آنها منجر شد. جمهوری اسلامی ایران امروز در موضع اقتدار است و حنای آنها دیگر برای مارنگی ندارد. این تحریم ها هرچند سختی برای ما دارد اما از سوی دیگر دوام آوری و تاب آوری جمهوری اسلامی را افزایش می دهد.

هیچ مبنای برای تحریم ظریف وجود ندارد

وی در واکنش به تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، گفت: آقای ظریف نه تروریست است و نه کار قاچاقی انجام داده و نه جزء نیروهای مسلح ما است لذا هیچ مبنای برای تحریم ایشان وجود ندارد، توان جمهوری اسلامی به یک بازدارندگی رسیده و به تعبیر مقام معظم رهبری زمان بزن در رو تمام شده است لذا چون کاری نمی توانند انجام دهند، می خواهند دیپلماسی ما را تحت تاثیر قرار دهند.

امریکایی ها طبق قوانین بین المللی نمی توانند ارتباطات خارجی مقامات ایرانی را محدود کنند

وی ادامه داد: ترامپ فکر می کرد با خروج از برجام می تواند اجماع جهانی علیه ایران به راه بیندازد اما این موضوع تحقق پیدا نکرد و دیپلماسی ما شکل فعال تری به خود گرفت. آنها به دلیل نگرانی میخواهند برای ما محدودیت ایجاد کنند حال آنکه بر اساس قوانین بین المللی نمی توانند ارتباطات بین المللی مقامات ایران را محدود کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مقامات امریکایی بر اساس هیچ قانونی نمی توانند این کار را عملی کنند، رفت و آمد دیپلمات ها ی ما مانند سابق و پر شورتر از گذشته انجام می شود. این تحریم برگ ننگنی برای امریکا به جا می گذارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا تحریم های آمریکا مجلس شورای اسلامی سپاه ایران کمیسیون امنیت ملی مجلس مجتبی ذوالنور نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلالی:شاید اگر همه مسلمانان در انجام وظایف خود دقت می‌کردند ظلم علیه مردم فلسطین ادامه نمی‌یافت

سفیران کشورهای اسلامی در ضیافت سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو حضور یافتند.

به گزارش ایسنا، به مناسبت روز جهانی قدس، ضیافت افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با حضور تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در  محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.
در این مراسم که علاوه بر «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، سفیران کشورهای فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، الجزایر، سودان، ترکمنستان، بنگلادش، سرپرست سفارت افغانستان و معاون سفیر آذربایجان در آن حضور داشتند، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، به تبیین اهمیت وحدت و همبستگی مسلمانان در تعالیم دینی پرداخت و افزود : ما امشب در اینجا در حالی جمع شده ایم که برادران و خواهران مسلمان فلسطینی ما در غزه، تحت شدیدترین جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و نژادپرست صهیونیستی و با حمایت واشنگتن و در سایه سکوت کشورهای غربی، از آشکارترین حقوق خود محروم و  با نسل کشی مواجه هستند.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت، شاید اگر همه ما مسلمانان در انجام وظایف و تکالیف دینی دقت بیشتری مبذول می‌کردیم، موضوع فلسطین و ظلم  مستمر رژیم صهیونیستی در حق مردم شریف و بی‌دفاع آن و تلاش برای پاکسازی قومی مردم فلسطین که تنها هدفشان زندگی آرام و امن در سرزمین آبا و اجدادی است، قریب به هشت دهه ادامه نمی یافت.

وی در پایان سخنان خود گفت، از خداوند متعال مسئلت می نماییم که مردم مظلوم فلسطین را از شر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی رهایی بخشیده و ان شاالله بزودی شاهد آزادی قدس شریف، قبله اول از لوث صهیونیست ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلالی: شاید اگر همه مسلمانان در انجام وظایف خود دقت می‌کردند ظلم علیه مردم فلسطین ادامه نمی‌یافت
  • صرفه جویی ۳۰ هزار یورویی برای دریافت ممیزهای مجازی در پروازهای بین المللی
  • جلالی:شاید اگر همه مسلمانان در انجام وظایف خود دقت می‌کردند ظلم علیه مردم فلسطین ادامه نمی‌یافت
  • سرمربی سابق چین: برای این شغل رشوه دادم!
  • فعالیت جهادگران در ایام نوروز همانند دفاع مقدس است
  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • کلمبیا دیپلمات‌های آرژانتینی را اخراج کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • پرواز فوق العاده هما به فرودگاه رامسر
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان