Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل ملاکریمی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نکا خط قرمز خود در دادگستری شهرستان را مقابله با سو مدیریت، مقابله با اشرار، سبک کنندگان امنیت عمومی، پیشگیری از تحصن‌ها بخصوص تحصن‌های کارگری و همچنین مطالبه گری حقوق مردم برشمرد.

وی با اشاره به رسیدگی پرونده‌ها در شعبات دادگستری شهرستان نکا اظهارکرد: بیش از ۳۰ هزار پرونده در ۱۵ شعبه دادگستری نکا رسیدگی شد که در این بین خروجی و مختومه پرونده‌ها در این شهرستان بیشتر از بخش ورودی‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا با اشاره به برخورد با خاطیان نظم عمومی گفت: با تلاش نیروهای انتظامی در این شهرستان تیراندازی با سلاح شکاری کمتر شده است لذا هرکسی بخواهد در این مورد قدم بردارد قطعاً جرایم کیفری برای این خاطیان لحاظ می‌شود.

به گفته ملاکریمی بیش از ۱۰ مورد احتکار از جمله شکر، حبوبات، برنج، خرما، پوشک و لوازم خانگی در این شهرستان گزارش و برخورد شد.

این مسئول قضائی ادامه داد: بخش اعظم فضای موجود اقتصادی در سطح استان و شهرستان از سو مدیریت‌ها می‌باشد که در این راستا کارگروه نظارت بر کالاهای اساسی تشکیل شده است که باید همه مسولان برای آرامش و تنظیم بازار تلاش کنیم.

وی به فضای ناهنجار ایجاد شده در حوزه شن و ماسه شهرستان اشاره و بیان کرد: متأسفانه دست درازی به معادن، حریم رودخانه‌ها و همچنین برداشت غیر مجاز شن و ماسه از جمله حقوق مسلم مردم و بیت المال است که در این راستا نیازمند برخورد اصولی نسبت به این موضوع و نظارت قاطع توسط کارشناسان و مسولان ذی ربط است.

ملاکریمی اضافه کرد: بنده به صورت جد حمایت قضائی ام را نسبت به سرمایه گذاران سطح شهرستان اعلام می‌دارم در همین امور نیز سال گذشته پیشنهاد ایجاد تعاونی شن و ماسه در بالا دست مطرح شد لذا در زمان پس از سیل که مملو از مصالح ساختمانی است رودخانه‌ها نیازمند لایروبی هستند اما امر برداشت از شن و ماسه باید با نظارت کارشناسان این امور صورت گیرد.

دادستان نکا به امر آزادسازی ساحل این شهرستان اشاره و اظهار کرد: باید همه مسؤولان ذیربط در بحث آزادسازی ساحل نکا پای کار بیایند تا نهادی که ۶۰ متر ساحل این شهرستان را غاصبانه تصرف کردند باید با ایجاد راه دسترسی رفع تصرف شود.

وی با بیان نارضایتی مردم از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا متذکر شد: با توجه به اینکه مردم نسبت به مصرف سوخت مازوت در منطقه معترض هستند سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی شدند اما متأسفانه امسال به دنبال این هستند مصرف سوخت مازوت را به حداکثر برسانند لذا با توجه به متضررهای زیست محیطی و خسارت‌های جانی و مالی باید سوخت طبیعی به حالت عادی خود باز گرداند.

ملاکریمی به حمایت قضائی برای رونق تولید اشاره و بیان کرد: هر سرمایه گذاری کار از نظر قضائی با مشکل مواجه است و همین مشکلات سبب اخلال در رونق تولید خواهد شد لذا هر موانعی که سر راه سرمایه گذاران قرار گیرد موانع رونق تولید را برطرف خواهیم کرد.

دادستان نکا حفظ منابع طبیعی و پیشگیری را به عنوان اولویت‌های اولیه دستگاه قضا یاد کرد و همچنین گفت : جهاد کشاورزی و ngoهای مردمی باید در حوزه نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری با نظارت کارشناسان فعال دراین حوزه وارد میدان شوند لذا دراین راستا باید پلیس شهری و دهیاران در روستاها آمادگی لازم خود را در جهت ساخت و سازهای غیر مجاز به کار بندند.

کد خبر 4651178

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری مازندران هفته قوه قضاییه نکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

ناصر اسکندری با اشاره به اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تامین برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو آمادگی کامل این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در فصول گرم سال از اهمیت بسیار مضاعفی برخوردار است.

وی فصول گرم سال را به عنوان روز‌های اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و گفت: همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و بایستی تا قبل از خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

اسکندری تاکید کرد: در همین راستا از ابتدای مهرماه سال گذشته به منظور آماده‌سازی این واحد‌ها برای تولید انرژی پایدار در فصول گرم سال، بالغ بر ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۹۳ هزار مگاوات از این برنامه عملیاتی شده و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده تا نیمه اردیبهشت‌ماه بتوانیم تمامی واحد‌های نیروگاهی را برای تامین برق پایدار روز‌های اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی یادآور شد: سال گذشته برای نخستین بار حدود ۹۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رساندیم.

وی در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا نیمه اردیبهشت نیز با انجام ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی بتوانیم رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به ثبت برسانیم و برق مطمئن و پایداری را برای مشترکان سراسر کشور فراهم کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند