Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پایه و آبیگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون دوومیدانی قصد دارد پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی جاکارتا را بین مربیان شهرستان‌ها و کارمندان فدراسیون تقسیم کند که همین موضوع باعث اعتراض برخی از مربیان و پیشکسوتان  از جمله تیمور غیاثی سخنگو و دبیر سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال موضوع پاداش‌ها و مسائل حاشیه‌ای دوومیدانی بهانه‌ای شد تا با تیمور غیاثی سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی گفتگویی داشته باشیم.

در ابتدا از سابقه و افتخارات ورزشی خود بگویید؟

من ۵۷ سال است که در ورزش قهرمانی فعالیت می‌کنم و ۲۰ سال متوالی هم در تیم ملی دوومیدانی حضور دارم و ۶ مدال طلای آسیا، سومی جهان و نزدیک به ۱۰۰ مدال بین المللی دارم. دوره‌های تخصصی را پشت سرگذاشتم و ۷ سال در آلمان بورسیه داشتم و از دانشگاه گوتنبرگ هم تخصصم را گرفتم.

نظرتان درباره وضعیت پاداش‌های بازی‌های آسیایی و اینکه رئیس فدراسیون دوومیدانی تعداد سکه‌ها را کم کرده است، چیست؟

من از این موضوع خیلی متاسف هستم چرا که تا به حال این موضوع در ورزش قهرمانی سابقه نداشت و سلیقه شخصی کیهانی هست. من چند بار به کیهانی گفتم که کارش صحیح نیست، چون وزارت ورزش و جوانان آئین نامه‌ای در زمینه پرداخت پاداش‌ها دارد و نزدیک به ۱۵ - ۲۰ سال که این آئین نامه اجرا می‌شود.

درباره نحوه تقسیم پاداش‌ها بگویید؟

تیمی که به مسابقات المپیک، پارالمپیک، جهانی و آسیایی اعزام می‌شود به صورت ۲ گروه است. یک گروه مربیانی هستند که با شاگردانشان به مسابقات اعزام می‌شوند که در صورت کسب مدال صاحب پاداشی می‌شوند و این پاداش را هیئت دولت و وزارت ورزش و جوانان مصوب کردند. گروه دیگر تیم فنی است که همه دردسر‌های تیم از جمله ارنج‌ها و نصب شماره‌های ورزشکاران بر سینه شان را انجام می‌دهد. تیم فنی شامل مربی و سرمربی است. حضور سرمربی در مسابقات لزومی ندارد و من ناظر بر مربیان هستم و نزدیک به ۴۰ سال است که این کار را انجام می‌دهم.

اعتراضی به اقدام کیهانی بابت نحوه تقسیم پاداش‌ها داشتید؟

بله این اتفاق خیلی ناراحت کننده بود و من به همین دلیل پیش صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک رفتم و او به این موضوع اشراف داشت و پرس و جو کرد و از وزارت ورزش و جوانان استعلام گرفت و گفت با توجه به اینکه این پاداش‌ها به نام شخص ثبت شده است به همین علت برای شخص است و هیچکس نمی‌تواند دخل و تصرفی نسبت به پاداش‌ها کند. متاسفانه کیهانی به موضوع پاداش‌ها ورود کرد و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به کیهانی گفتند که داستان به این صورت است و تقسیم پاداش‌ها قوانین دارد. به هر حال مربی که شاگرد در مسابقات داشته و مدال گرفته پاداشش را تاکنون گرفته است. ما که به عنوان تیم فنی به مسابقات اعزام می‌شویم بیشتر دردسر‌ها برای ما است.

درباره ماجرای نصب اشتباه شماره ورزشکاران در بازی‌های آسیایی جاکارتا بگویید؟

کمیته برگزاری مسابقات در بازی‌های آسیایی جاکارتا شماره ورزشکاران ما را اشتباه داده بود و این موضوع فقط شامل تیم ملی ما نمی‌شد و برای تیم‌ها دیگر هم این اشتباه وجود داشت. خوشبختانه با تجربه‌ای که داشتم توانستیم شماره ورزشکاران را درست کنیم و اگر این شماره‌ها درست نمی‌شد حدادی، کیهانی و مرادی صاحب مدال نمی‌شدند، چون شماره‌های روی سینه شناسنامه و‌ آی دی کارت ورزشکار محسوب می‌شود. ما این اشتباه را درست کردیم، اما نمی‌دانم چرا کیهانی این کار‌ها را انجام می‌دهد و علاوه بر این ۲ مورد اشتباهی که کیهانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ کرده را پیگیر هستیم.

کیهانی در گذشته هم سکه‌هایی از پاداش ورزشکاران و مربیان کسر کرده بود؟

بله بدون اینکه ما اطلاعی داشته باشیم سکه‌ها را از پاداشمان کسر کرد. ما فکر می‌کردیم کیهانی امین ما است چرا که رئیس فدراسیون امانت‌دار ورزشکار و مربی است، اما او سرخود قوانینی درست کرده است.

درباره جزییات تخلف رئیس فدراسیون دوومیدانی بگویید؟

نمی‌خواهم دوومیدانی زیر سئوال برود، چون چکیده دوومیدانی هستم و سلامتی، افتخارات و هرچه کسب کردم از این رشته ورزشی است. من واقعا از صالحی امیری تشکر می‌کنم چرا که او پیگیر این ماجرا شد و انشاالله این موضوع ختم به خیر می‌شود. من تنها نیستم و یکسری از افراد که شرایطش را نداشتند پاداش گرفتند و جز کمیته برگزاری مسابقات بودند و آن‌ها براساس کاری که انجام می‌دهند باید حقوق بگیرند، اما من از کجا درآمد داشته باشم که برای زن و بچه‌ام خرج کنم. فقط دلخوش به این هستیم که  پاداش به ما تعلق بگیرد و اکنون هم به عنوان دوشغله بودن حقوقی به من تعلق نمی‌گیرد و ۸ ماه است که حقوقی دریافت نکردم، با وجود اینکه سرپرستی اردو‌ها را برعهده داشتم و در فدراسیون کار کردم. من خوشحال هستم که در فدراسیون کار می‌کنم و باعث افتخارم هست که منشا خدمات ارزنده شدم و انشاالله اشتباهات تکرار نشود.

درباره محرومیت حسین کیهانی به علت مثبت شدن تست دوپینگ و سفر‌های متعدد رئیس فدراسیون دوومیدانی بگویید؟

کار من در فدراسیون دوومیدانی رسیدگی به مسائل فنی، نظارت و برنامه ریزی است و به عنوان سخنگو و دبیر سازمان تیم‌های ملی فعالیت می‌کنم. خوشبختانه بازرسی کل کشور این مسائل را به طور دقیق بررسی می‌کند و من تنها نیستم و خیلی‌ها شکایت کردند چرا که سکه هایشان را ندادند یا کم کردند و این جرم است و به مسائل قضایی مربوط می‌شود به همین علت سازمان بازرسی کل کشور در فدراسیون مستقر شده است و در آینده خبر‌ها را خواهید شنید. به هر حال باید درباره خطا‌ها و اشتباهاتی که کردند جواب بدهند، چون روسای فدراسیون‌ها امین بودجه‌ای که در اختیارشان قرار دارد، هستند و به این صورت نیست که هرچه دلشان بخواهد انجام بدهند. متاسفانه کیهانی می‌گوید رئیس فدراسیون هستم و هر کاری دلم بخواهد انجام می‌دهم و این طور نیست، چون مملکت قانون دارد و هر وقت دلشان بخواهد به من پاداش بدهند. ما هم امیدوار هستیم مسئولان ورزش کشورمان به داد ما برسند و عدالت را اجرا کنند.

نظرتان درباره اینکه رئیس فدراسیون دوومیدانی در لیگ برتر تیمداری می‌کند چیست؟

یک شرکت به عنوان حامی مالی به فدراسیون دوومیدانی وصل است. به این شرکت اعتماد کردند و تیم هم در دوومیدانی دارند که جایگاه خوبی هم دارد و نمی‌شود این موضوع را منکر شد. به هر حال این موضوع خوب است چرا که دوومیدانی از لحاظ مالی یک رشته ورزشی فقیر هست و دوومیدانی کاران با حضور در این تیم، پولی بدست می‌آورند. اگر توجه بیشتری به این رشته ورزشی شود و حق کُشی نشود مطمئن باشید دوومیدانی ما موفق می‌شود.

بیشتر بخوانید:

غیاثی: اجازه نمی‌دهم کیهانی از کلاه من نمد بسازد/ صالحی امیری جلویش را خواهد گرفت

کیهانی: من تشخیص می‌دهم که پاداش جاکارتا را به چه کسانی بدهم/ از مربیان قبل از اعزام به مسابقات تعهدنامه می‌گیریم

صیامی: درصد زیادی از پاداش جاکارتا را به مربیان شهرستان‌ها می‌دهیم

انتهای پیام/

اظهارات غیاثی در اتفاقات اخیر در فدراسیون دو و میدانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون دوومیدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز دوم مرمت و بهسازی محوطه باغ کیهانی + تصاویر

فاز دوم مرمت و بهسازی محوطه باغ کیهانی از دهم اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا بهمن سال جاری به اتمام می‌رسد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وحیدرضا انارکی؛ محمدی شهردار منطقه12 با اشاره به پروژه مرمت باغ کیهانی به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص منطقه اظهار کرد: بهسازی مجموعه بزرگ باغ کیهانی در ناحیه 3 قلب طهران با تلاش و نظارت بی‌وقفه برای تسریع در بهره‌برداری ادامه دارد.

شهردار منطقه12 اظهار کرد: فاز دوم  این طرح شامل ساخت درب و پنجره عمارت ، مرمت حیاط شمالی عمارت ، نقب موارد مکانیکال و الکتریال مجموعه ، نازک کاری و اجرای سقف عمارت درحال اجراست.

انارکی محمدی افزود: فاز نخست طرح که شامل  آواربرداری ، حفاظت از بنای قدیمی، احداث و مرمت عمارت  واحداث بوستان در ضلع جنوب عمارت بود، سال گذشته به اتمام رسید.

باغ موزه مینیاتور کجاست؟

وی گفت: حدود 800 متر از 1700 متر این ملک به باغچه و فضای سبز تبدیل شده که عملیات عمرانی شامل محوطه‌سازی، احداث باغچه، زمین بازی کودکان، نصب وسایل تندرستی و بدنسازی، اجرای کف‌پوش با استفاده از آجر سنتی قزاقی 20 در 20، آبنما، رمپ و پله ورودی و احداث سرویس بهداشتی در آن صورت گرفته و در حوزه فضای سبز نیز نسبت به کاشت باغچه‌ها، تجهیز زمین بازی، اجرای مبلمان و اجرای 20 شعله روشنایی در قالب 10 پایه دو شعله اقدام شده است.

شهردار منطقه 12 با اشاره به استفاده از درخت نارنج در این باغ که مشخصه باغ‌های ایرانی است، ادامه داد: درختان میوه، درخت کاج، درختچه‌های تزئینی توری، سرو شیرازی، برگ بو، گل‌های زر و نسترن و گل‌های فصلی از جمله گیاهان استفاده‌شده در پوشش گیاهی این باغ است.

براساس این گزارش، باغ معیر (باغ کیهانی) از باغ‌های تاریخی محله سنگلج بوده که متعلق به خاندان معیرالممالک است و به دست حسینعلی‌خان معیرالممالک در دوران قاجار، آباد و احداث شد. در دوران دوستعلی‌خان نظام‌الدوله (فرزند حسینعلی خان) و سپس پسرش دوست محمدخان معیرالممالک به‌تدریج به وسعت باغ افزوده شد تا مساحت آن به سیصدهزار مترمربع رسید. این باغ در شمال از بازارچه قوام‌الدوله و بازارچه معیر (بازارچه طرخانی امروزی) شروع می‌شد و از جنوب تا خیابان مولوی امتداد می‌یافت که امروز فقط بخشی از این باغ در کوچه کیهانی واقع در بازارچه طرخانی در محله سنگلج باقی مانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار سرپرست فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید کسب سهمیه برایتان راحت‌تر است
  • آغاز فاز دوم مرمت و بهسازی محوطه باغ کیهانی + تصاویر
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان
  • شهردار مشهد از عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تقدیر کرد
  • مدال‌آوران ۱۰وزن کشتی فرنگی آسیا ۲۰۲۴