Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@19:31:51 GMT

افزایش نرخ تورم دهک‌های هزینه‌ای در بهار

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۲۸۰۹

افزایش نرخ تورم دهک‌های هزینه‌ای در بهار

گزارش های مرکز آمار ایران از تغییرات نرخ تورم دهک‌های هزینه‌ای در سه ماهه ابتدایی سال نشان دهنده حرکت این نرخ روی منحنی صعودی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مرکز آمار در گزارشی از تغییرات نرخ تورم دهک‌های هزینه‌ای در سومین ماه سال اعلام کرده است: «نرخ تورم کل کشور در خرداد ماه ١٣٩٨ برابر ٣٧,٦ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٣٧.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

١ درصد برای دهک اول تا ٤٠.٢ درصد برای دهک دهم نوسان دارد
. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٥٢.٢ درصد برای دهک اول تا ٥٧.٨ درصد برای دهک دهم است. همچنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٥.٢ درصد برای دهک اول تا ٣٦.٣ درصد برای دهک دهم است.

 

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٣,٠ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٢.٩ درصد) ٠.١ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠.٦ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ٠.٩ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.»

 

این در حالی است که طبق گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات دهک های هزینه ای برای اردیبهشت ١٣٩٨ فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠,٥ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ١.٢ واحد درصد افزایش نشان می داد.

 

بر اساس این گزارش، نرخ تورم کل کشور در اردیبهشت ماه ١٣٩٨ برابر ٣٤,٢ درصد است که در دهک های مختلف هزینه ای در بازه ٣٣.٧ درصد برای دهک اول تا ٣٦.٦ درصد برای دهک دهم نوسان داشت. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» بین ٤٧.٣ درصد برای دهک اول تا ٥٢.٤ درصد برای دهک دهم بود و در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٣.٠ درصد برای دهک اول تا ٣٣.٢ درصد برای دهک دهم بود.

 

این گزارش می افزاید: مرکز آمار ایران تغییرات نرخ تورم دهک های هزینه ای کشور در فروردین ماه سال جاری را در بازه ۲۹.۹ تا ۳۲.۷ درصد اعلام کرده بود و محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٤١,٣ درصد برای دهک اول تا ٤٥.٩ درصد برای دهک دهم بود.

 

بر اساس این اطلاعیه، نرخ تورم کل کشور در فروردین ماه ۹۸ برابر ۳۰.۶ درصد بود که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٢٩.٩ درصد برای دهک اول تا ٣٢.٧ درصد برای دهک دهم نوسان داشت. همچنین محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٤١.٣ درصد برای دهک اول تا ٤٥.٩ درصد برای دهک دهم بود. در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٠.٩ درصد برای دهک اول تا ٢٩.٨ درصد برای دهک دهم بود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل مسجد خبرگزاری شبستان شیراز خراسان جنوبی روزنامه ها دهک های هزینه ای مرکز آمار ایران نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: رتبه بر اساس بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ است، نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد هم پس از چند ماه به زیر میانگین کشوری رسیده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدعلی شاه‌حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ اقدامات گسترده‌ای برای کاهشی شدن تورم در استان و مهار آن انجام شد، اظهار کرد: بر اساس آمار‌های اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران برای فروردین ۱۴۰۳، تورم استان استان یزد کاهشی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب تورم استان یزد در فروردین ماه دو و سه دهم درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه کشور حدود سه دهم درصد کاهشی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد یکی از مهمترین گروه‌هایی که تورم آن در استان کاهشی بوده را گروه کالایی خوراکی‌ها و غیرخوراکی‌ها دانست و افزود: تورم خوراکی‌ها، دخانیات و آشامیدنی‌ها در استان یزد در فروردین ۲.۲ دهم درصد بوده است.

شاه‌حسینی تورم غیرخوراکی‌ها و خدمات در استان را ۲.۴ دانست و عنوان کرد: با این آمار استان یزد در گروه کالا‌های خوراکی رتبه ۲۵ و در گروه کالایی غیرخوراکی‌ها رتبه ۲۶ کشور را دارد.

وی با بیان اینکه این رتبه بر اساس بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ است، در ارتباط با نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد هم گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد هم پس از چند ماه به زیر میانگین کشوری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد خاطرنشان کرد: در فروردین ماه نرخ تورم نقطه به نقطه کشوری ۳۰.۹ درصد بوده در حالی که این نرخ در استان یزد ۲۹.۳ دهم درصد شده است.

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد
  • سهم فرهنگ آب رفت