Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در بعضی مناطق اصفهان تعداد دانش آموزان اتباع از تعداد دانش آموزان ایرانی بیشتر شده است، از این جهت مردم حساسیت پیدا کرده‌اند و ممکن است یکسری بازتاب‌های اجتماعی داشته باشد.

محمد رضا ناظم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ثبت‌نام اتباع در مدارس اظهار کرد: ۵۲ هزار نفر اتباع در مدارس استان اصفهان تحصیل می‌کنند که از این آمار ۹۸ درصد تبعه افغان و دو درصد دیگر را سایر ملیت‌ها تشکیل می‌دهند، همچنین از این تعداد ۳۶ هزار نفر در دوره ابتدایی، ۱۱ هزار نفر در دوره متوسطه اول و پنج هزار نفر نیز در دوره متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلایل افت تعداد دانش آموزان تبعه در متوسطه اول نسبت به ابتدایی را مهاجرت و اشتغال آنها قلمداد کرد و افزود: آموزش و پرورش محدودیتی برای ثبت‌نام اتباع قائل نیست و خود این اتباع هستند که اقدام نمی‌کنند، آموزش پرورش در نهایت  تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا دانش‌آموزی که قصد تحصیل دارد از این امر محروم شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص ثبت نام نکردن دانش آموزان تبعه در برخی مدارس اظهار کرد: در بعضی مناطق تعداد اتباع از تعداد دانش آموزان ایرانی بیشتر شده است، از این جهت مردم حساسیت پیدا کرده‌اند و ممکن است یکسری بازتاب‌های اجتماعی داشته باشد، آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد حساسیت‌ها این دانش آموزان را در دیگر مدارس ثبت‌نام ممی‌کند.

وی در خصوص درخواست برخی روستاها برای ایجاد مدارس ویژه اتباع گفت: مدرسه‌ ویژه اتباع مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیست، اما در برخی از مناطق مجبور به این امر هستیم و درخواست‌ها در این زمینه را پیگیری می‌کنیم.

ناظم زاده با اشاره به آمار ۱.۵ درصدی ترک تحصیل در استان اصفهان و دلایل آن اضافه کرد: مشکلات ایاب ذهاب، اشتغال دانش‌آموزان، بیماری، بد سرپرستی و مشکلات معیشتی و اقتصادی مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل در استان است.

وی با اشاره به ممانعت بعضی والدین در امر تحصیل فرزندان خود افزود: آموزش و پرورش در حال پیگیری است که اگر در خانواده‌ای مانه تحصیل فرزنداشان شود از طریق مراجع قضایی پیگیری کند تا دانش‌آموز به تحصیل خود ادامه دهد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش آموزش و پرورش استان  اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش تلاش دارد آمار تارکان تحصیلی را به صفر برساند، گفت: آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی است تا بعضی دانش آموزان که ترک تحصیل کردند یا قصد ترک تحصیل دارند را به چرخه تحصیل برگرداند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش اصفهان تحصیل اتباع ترک تحصیل دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور

افشین امیریان با اشاره به هفته سلامت و بهداشت که همه‌ساله از یکم لغایت هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهار داشت: شعار هفته سلامت و بهداشت امسال سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت انتخاب شده که به همین مناسبت، آموزش و پرورش استان نیز با همکاری موثر دانش‌آموزان و اولیا در جهت سلامت جسمانی و روحیه دانش‌آموزان اقدامات موثری انجام خواهد داد.

وی افزود: ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان بی‌شک سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

امیریان اضافه کرد: برگزاری همایش استانی هفته سلامت به منظور تجلیل از فعالین حوزه سلامت در بخش سفیران سلامت دانش‌آموزی و مراقبان سلامت، برگزاری پیاده‌روی عمومی کارکنان اداره کل و ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، معاینات غربالگری و پزشکی کارکنان اداره کل و همچنین ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، جزو برنامه‌های هفته سلامت و بهداشت در سطح ادارات خواهد بود.

بیشتر بخوانید

بهبود شاخص‌های حوزه سلامت از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است

وی بیان داشت: به مناسبت هفته سلامت و بهداشت در مدارس استان نیز برنامه‌های آموزشی متنوعی از جمله آموزش سلامت در مدارس با مشارکت مراقبان سلامت و مراکز جامع سلامت، جشنواره‌های فضای سالم در مدارس و نمایشگاه‌های نقاشی با موضوع سلامت برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد