Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فریدون همتی سه شنبه شب در نخستین نشست شورای راهبردی توسعه سواحل مکران اظهار داشت: باید در سطح ملی یک ستاد وجود داشته باشد و توسعه سواحل مکران در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان را پشتیبانی کند.

وی بیان داشت: ما به دنبال این هستیم که در هر شهرستان این منطقه، یک ستاد توسعه مکران ایجاد و توسط ستاد ملی حمایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی با بیان اینکه توسعه سواحل مکران نیازمند تفکر بلند است، گفت: ستاد راهبردی توسعه سواحل مکران به صورت ماهانه باید تشکیل جلسه دهد و توسعه سواحل مکران باید به یک گفتمان در هرمزگان تبدیل شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تمامی مدیران و فرمانداران این منطقه اسناد بالادستی مربوط به توسعه مکران را مطالعه کنند و برای جمعیت میلیونی که باید در نوار ساحلی اسکان یابند، برنامه‌ریزی کنند.

همتی تاکید کرد: دستگاه‌ها باید فعالانه در این خصوص اقدام کنند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز باید نگاهی ویژه به افق توسعه مکران داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر تسریع در صدور مجوزهای سرمایه گذاری در هرمزگان، گفت: فرمانداران باید متولی حمایت از سرمایه‌گذاران باشند و در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری گام بردارند.

همتی تصریح کرد: حرکت، همراهی، مشارکت و استقبال مردم و نخبگان از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در پیشبرد اهداف بسیار موثر است و این موارد نکاتی کلیدی برای سرعت گرفتن توسعه یک منطقه محسوب می شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های اقلیمی و مردمی منطقه مکران در شرق استان، گفت: نگاه مدیران باید معرفی ظرفیت های سرمایه‌گذاری در این منطقه باشد تا بخش خصوصی در سواحل مکران سرمایه‌گذاری کند و هدف توسعه این منطقه تحقق یابد.

به گزارش ایرنا، سواحل مکران در محدوده آب های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است واین منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.

این سواحل دروازه طلایی ایران اسلامی است که توسعه آن در بخش های مختلف با توجه به فرمایش ها و تاکید مقام معظم رهبری به صورت ویژه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است.

۵۰ تا ۶۰ درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد.

سواحل مکران فرصتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران و توسعه و عمران شهرستان های جاسک، سیریک و میناب در شرق استان هرمزگان است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رئیس جمهوری بشاگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند

مهرداد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با تشریح آخرین وضعیت بارندگی‌ها در استان، اظهار داشت: ۱۷۰ خانوار جاسکی که به دلیل جلوگیری از احتمال سیل‌گرفتکی اسکان اضطراری داده شده بودند به منازل خود بازگشتند و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

وی افزود: شب گذشته تنش آبی در شهر جاسک ایجاد شده بود و مشکلاتی در آب شرب مردم داشتیم که در حال حاضر وضعیت عادی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تصریح‌کرد: در حال حاضر برق ۱۵ روستا در بشاگرد قطع شده است که ناشی از بسته شدن راه آن‌ها است و لودر و جرثقیل برای ترمیم مسیر دسترسی به منطقه اعزام شده است.

حسن‌زاده عنوان کرد: ۱۸ روستا در شهرستان‌های جاسک و بشاگرد نیز فاقد دسترسی به آب شرب هستند و اگر آب در آبنماها فروکش کند مشکل این مناطق نیز حل خواهد شد.

حسن زاده با اشاره به آبگرفتگی برخی منازل در روستای چهچکور بندرعباس گفت: هم اکنون هلال‌احمر و گروه‌های جهادی در حال امدادرسانی به مردم متأثر از آب گرفتگی هستند.

کد خبر 6081891

دیگر خبرها

  • استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • ۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • آخرین وضعیت هرمزگان پس از بارندگی
  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • پیگیری استاندار کرمان برای بازگشایی ۲ پل در جنوب کرمان