Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در خرداد ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوار‌های کشور به ١٧٤, ٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان‌های گیلان و هرمزگان با دو درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ٢.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢ درصد کاهش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ٥٠.٤ درصد است.

طبق اعلام مرکز آمار، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٦٠.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٣.٣ درصد) است. یعنی خانوار‌های ساکن استان ایلام به طور متوسط ٩.٩ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های ساکن استان قم به طور متوسط ٧.١ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به خرداد ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٨ برای خانوار‌های کشور به عدد ٣٧.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان کردستان (٤٥.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٣١.٤ درصد) است. شکاف نرخ تورم ۱۲ ماهه استان‌ها در خرداد ماه ١٣.٧ درصد است که نسبت به ماه قبل ١.٣ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

خانوار‌های شهری

در خرداد ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوار‌های شهری به ١٧٣, ٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های شهری مربوط به استان اردبیل با ٢.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ٢.٢ درصد کاهش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های شهری کشور ٤٩, ٣ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های شهری مربوط به استان خراسان جنوبی (٥٩.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان‌های فارس و هرمزگان (٤١.٧ درصد) است، یعنی خانوار‌های شهری ساکن استان خراسان جنوبی به طور متوسط ٩.٨ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های شهری ساکن استان‌های فارس و هرمزگان به طور متوسط ٧.٦ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به خرداد ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٨ برای خانوار‌های شهری به عدد ٣٦.٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان ایلام (٤٤.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (٣٠.٧ درصد) است. شکاف نرخ تورم ۱۲ ماهه استان‌ها در خرداد ماه ١٣.٣ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٩ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

خانوار‌های روستایی

در خرداد ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوار‌های روستایی به ١٨٣, ٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٧ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های روستایی مربوط به استان هرمزگان با ٤.٠ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ٢.٠ درصد کاهش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های روستایی ٥٦.٥ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٦٨.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٤٨.٢ درصد) است. یعنی خانوار‌های ساکن استان ایلام به طور متوسط ١١.٨ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های ساکن استان کرمان به طور متوسط ٨.٣ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به خرداد ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٨ برای خانوار‌های روستایی به عدد ٤١.٠ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان کردستان (٤٩.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان البرز (٣٤.٢ درصد) است. شکاف نرخ تورم ۱۲ ماهه استان‌ها در خرداد ماه ١٥.١ درصد است که نسبت به ماه قبل ١.٣ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

هزینه زندگی در کدام استان‌ها بیشتر است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد

محمدعلی شاه‌حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با اشاره به نتایج شاخص نرخ تورم ماهانه استان یزد در فروردین سال ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران، اظهار کرد: بر اساس آمار‌ها نرخ تورم فروردین ماه در استان یزد ۲.۳ درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه در کشور حدود ۰.۳ درصد کمتر است.

وی از روند کاهشی نرخ تورم ماهانه زیر گروه‌های کالایی خوراکی‌ها و غیر خوراکی‌ها در استان خبر داد و افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اسفندماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه استان یزد برای زیرگروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ۲.۲ درصد و برای زیرگروه «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۴ درصد بوده که به ترتیب یزد در گروه کالایی خوراکی‌ها رتبه ۲۵ و در گروه کالایی غیرخوراکی‌ها رتبه ۲۶ کشور (بر اساس رتبه بندی بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ) را کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد اظهار داشت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد نیز پس از ماه‌ها به زیر میانگین کشوری رسید، این درحالی است که نرخ برای استان در فروردین ماه ۱۴۰۳ معادل ۲۹.۳ درصد بود که نرخ کشوری ۳۰.۹ درصد می‌باشد.

شاه‌حسینی با اشاره به پایین‌تر بودن نرخ تورم ماهانه از شاخص‌های متناظر کشوری تصریح کرد: این موضوع نشان از موفقیت رصدخانه کنترل و پایش تورم استان یزد و برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط مدیران اقتصادی استان برای کاهش تورم است.

وی خاطرنشان کرد: تداوم برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای کنترل تورم در استان موجب خواهد شد تا فاصله تورم سالانه استان از شاخص متناظر کشوری به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: رصدخانه کنترل و پایش تورم استان که به ابتکار استاندار یزد ایجاد گردیده، با رصد دقیق ریشه‌های تورمی استان و تدوین طرح‌های بهبود، به صورت مستمر و شبانه روزی تلاش کرد با اجرای برنامه‌های اصلاحی تورم استان را مهار کند و تاکنون در دو شاخص تورم ماهانه و نقطه به نطقه موفقیت چشم گیری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • تورم فروردین ماه اعلام شد