Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@17:30:53 GMT

محصولات شیمیایی در صدر معاملات خرداد فرابورس

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۲۹۳۲

محصولات شیمیایی در صدر معاملات خرداد فرابورس

سومین ماه سال ۴۳ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ورقه بهادار در ۳ میلیون و ۶۸۶ هزار نوبت به ارزش ۱۴۷ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال را در کارنامه خود ثبت کرده است که محصولات شیمیایی در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، فرابورس که بر اساس آمارهای جهانی توانسته است از لحاظ بیشترین بازدهی شاخص رتبه نخست را از میان 77 بورس جهان از آن خود کند از ابتدای سال جاری تاکنون رشد قابل ملاحظه ای داشته است تا جایی که فرابورس خردادماه ۹۸ را با رونق چشمگیر معاملات پشت سر گذاشت به طوری که طی این ماه تغییر مالکیت ۳۳ هزار و ۶۵۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۴۷ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال رقم خورد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۷۰ درصدی حجم و ۲۵۶ درصدی ارزش معاملات را نشان می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق تحلیل پژوهشکده پولی بانکی در ۱۸ روز کاری خردادماه روزانه ۲ هزار و ۴۲۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال در فرابورس خرید و فروش شد. در همین حال شاخص کل فرابورس با ۱۳ درصد رشد در خردادماه، بازدهی خود از ابتدای سال را به ۳۲ درصد رساند، در حال حاضر آیفکس در ارتفاع ۲ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار دارد. در این ماه ارزش بازار نیز با ۱۱ درصد افزایش مواجه شد تا این متغیر رشد ۲۴ درصدی را از آغاز سال ۹۸ تجربه کند.

 

 

با بررسی جداول معاملاتی در خرداد مشاهده می شود که صنعت محصولات شیمیایی با ۹ هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال دادوستد، سهم ۱۱ درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.

 

صنایع فلزات اساسی نیز با ۷ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال(معادل ۹ درصد)، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۷ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال(معادل ۸ درصد)، هتل و رستوران با ۵ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال(معادل ۶ درصد) و حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات با ۴ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال(معادل ۵ درصد) و به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم ارزش معاملات فرابورس را در سومین ماه امسال از آن خود کرده‌اند.

 

یادآور می شود: حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۲۴۲۵ میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۸۱۷۳ میلیارد ریال بوده است و شاخص کل فرابورس نیز که معاملات خرداد ماه امسال را از ارتفاع ۲۶۴۴ واحد آغاز کرده بود، با ثبت رشد ۱۳ درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۲۹۷۸ واحد رسید و افزایش ۳۲ درصدی را هم از ابتدای امسال به نام خود ثبت کرد.

 

همچنین در سه ماهه نخست امسال نیز شاهد معامله ۱۰۰ هزار و ۸۴۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۷۱ هزار و ۴۷ میلیارد ریال بودیم که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از رشد بیش از ۵۰۰ و ۲۰۰ درصدی حجم و ارزش دادوستدها حکایت داشت./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز خبرگزاری شبستان اوقات فراغت مجلس استان بوشهر اردبیل بیرجند کانون مساجد محصولات شیمیایی فرابورس معامله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس قرمز شد

آفتاب‌‌نیوز :

پس از پاسخ سپاه پاسداران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، بازار سرمایه کاهش را تجربه کرد و به نظر می‌رسد اثرات هیجانی این رخداد غیراقتصادی باعث افزایش فشار فروش در بورس شد. البته سازمان بورس با تشکیل جلسه اضطراری دامنه نوسان در بازار سرمایه را به یک درصد کاهش داده که این تصمیم تا سه روز اجرایی خواهد شد.

به هر ترتیب، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در دومین روز هفته ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحد کاهش پیدا کرد و به رقم دو میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۲۶۷۷ واحد در عدد ۷۲۳ هزار و ۵۳۹ واحد ایستاد.

تعداد معاملات روز یکشنبه بورس، بیش از ۹۰ هزار فقره بود که تقریبا یک چهارم روز‌های گذشته محسوب می‌شود. ارزش معاملات امروز نیز به ۳۱۵۰ میلیارد تومان رسید.

فملی، فولاد، فارس و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. هم‌چنین فملی، فولاد، ذوب و وبملت از نماد‌های پرتراکنش بوددن که همگی منفی شدند.

فرابورس ایران هم روز یکشنبه ۱۲۹ واحد افت کرد و شاخص آن در عدد ۲۴ هزار و ۶۴۵ واحد ایستاد.

تعداد معاملات امروز فرابورس نیز با ۵۰ هزار فقره تقریبا یک چهارم روز‌های گذشته بود. ارزش معاملات فرابورس ۹۲۷۷ میلیارد تومان بود.

شگویا، هرمز، زاگرس و بپاس از نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند. هم‌چنین فزر، کرمان، فصبا و بگیلان از نماد‌های پرتراکنش بودند که بجز فزر سایر نماد‌ها منفی شدند.

اما درخصوص پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه فردین آقابزرگی ـ کارشناس بورس - با اشاره به رشد ۴۶۰۰ برابری شاخص بورس در ۲۷ سال گذشته اظهار کرد: با وجود تنش‌هایی که طی حدود سه دهه گذشته رخ داده هیچ بازاری به اندازه بورس بازدهی نداشته است. نوسان اخیر نیز زودگذر خواهد بود.

وی در گفتگو با ایسنا، پیش‌بینی کرد که به زودی تاثیر عوامل غیراقتصادی بر بازار سرمایه از بین خواهد رفت و بعید است بحران در سطح بین‌المللی ادامه پیدا کند. به نظرم بورس در میان‌مدت خود را بازیابی می‌کند و در یک فرآیند کلی در مسیر رشد قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۱ درصدی بودجه منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • رشد ۶۱ درصدی درآمد گمرکات استان فارس در سال ۱۴۰۲
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • پیش افتادن فروش در تالار منطقه اي ارومیه
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • بورس قرمز شد
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس
  • دامنه نوسان بورس مثبت منفی ۱ درصد شد
  • رشد ۵۲ درصدی وصول مالیات در خراسان رضوی طی سال گذشته