Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@13:14:17 GMT

7.1 درصد جمعیت استان معتاد هستند/

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۲۹۶۳

7.1 درصد جمعیت استان معتاد هستند/

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ولی الله حیاتی طی نشست خبری  که به مناسبت روز جهانی اعتیاد برگزار شد، گفت: خراسان شمالی در اعتیاد رتبه ششم کشور و در شیوع اعتیاد در جمعیت کارگری رتبه چهارم کشور را دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: سن اعتیاد در استان 33 سال بوده و بیشترین مصرف را تریاک با 62 درصد به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: 7.1 درصد از جمعیت استان معتاد هستند که از میانگین کشوری بالاتر است و همچنین شیوع اعتیاد در بین کارگران استان 33 درصد و در بین دانش آموزان 1.82 درصد است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار به دو سند اماده شده در جهت مقابله با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: این سند شامل مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روان گردان ها و پیشتازان و دیگری سند تحول نظام مدیریت معتادان متجاهر در استان است.

وی با اشاره به حوزه آموزش دانش آموزان هم گفت: در رابطه با نوجوانان و دانش اموزان که آسیب پذیر هستند نیازمند گام های بلندی در حوزه اموزش هستیم و همچنین در حوزه اطلاع رسانی باید گام اساسی توسط رسانه ها برداشته شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت:نخستین عامل شناسایی شده اعتیاد خانواده است، در هر خانواده‌ای که یک معتاد باشد کودکان نیز به سمت اعتیاد گرایش خواهند یافت و بر همین اساس اکنون حوزه آموزش‌های خود را به خانواده کشانده‌ایم.

احمدریواده دومین عامل گرایش به اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان را لذت جویی خواند و گفت: باید با ایجاد امکان دسترسی آسان به محیط‌های ورزشی و فرهنگی و هنری، زمینه‌های لذت جویی جوانان و دیگر افراد جامعه به این سمت کشیده شود.

ریواده خاطر نشان کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با همکاری اداره کل بهزیستی استان نیز برگزاری دوره های آموزش خانواده از جمله فرزند پروری را در سطح مراکز بهداشتی محلات تحت تاثیر اعتیاد در سطح استان را برگزار کرده و برگزاری آن ادامه دار است.

وی با بیان اینکه در شاخص درمان، کاهش مرگ و میر معتادان را هم مد نظر داریم، افزود: در این شاخص توانسته‌ایم از رقم 37 نفر در سال 96 به رقم 24 برسیم.

ریواده افزود: بر اساس طرح جامع مبارزه با مواد مخدر باید هر سال جمعیت معتادان 5 درصد کاهش یابد که اکنون به این شاخص رسیده‌ایم و در این بخش 35 درصد کاهش داریم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیزدراین نشست خاطرنشان کرد:در خراسان شمالی طی سه ماهه نخست امسال 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد درحالیکه مقدار کشفیات انواع مواد مخدر در استان طی سه ماهه نخست سال گذشته 636 کیلو و 141 گرم بود.

این مقام مسئول  گفت: طی سه ماهه نخست امسال در سطح استان مبارزه بامواد181 طرح پاکسازی و ارتقای امنیت اجتماعی را در نقاط آلوده به مواد مخدر را اجرایی کرد که در همین زمینه شش باند اصلی تهیه و توزیع مواد شناسایی و متلاشی شد.

سرهنگ غلامی از دستگیری 807 نفر از قاچاقچیان، خرده‌فروشان و معتادان در سه ماهه ابتدایی سال 98 خبر داد و بیان داشت:  87 نفر از قاچاقچیان استان طی سه ماه نخست سال جاری دستگیر شده‌اند که این رقم در در مدت مشابه سال گذشته 633 نفر بوده است و 27 درصد افزایش را در این خصوص شاهد هستیم.

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدرخراسان شمالی با بیان اینکه در سال گذشته هزار و 410 نفر در دفتر مشاوره اختصاصی پیشگیری از اعتیاد در پلیس از مشاوره کارشناسان امر برخوردار شدند، اضافه کرد: برگزاری 382 کارگاه آموزش همگانی ویژه یگان‌های انتظامی و مسلح، مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های کارگری، سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیردولتی توسط پلیس در راستای پیشگیری از شیوع مصرف مواد مخدر برگزار گردید.

وی درپایان افزود: درحالیکه طی سه ماهه نخست سال گذشته یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و متلاشی شد.

انتهای پیام/

خبرنگار منیژه سهرابی راد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعتیاد خراسان شمالی دانش آموزان معاون سیاسی معتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: برای ارائه مضامین ارزشمند پیشگیری از اعتیاد به جوانان و نوجوانان، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ساحت شعر فارسی» استفاده کنیم که «جشنواره شعر نفس پاک» گام محکمی در این راستا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد جمالو در نشست خبری «جشنواره شعر نفس پاک» اظهار کرد: در عرصه جهانی مبارزه با مواد مخدر پرچم‌دار هستیم و با جانفشانی این شهدا بیشترین کشفیات مواد را در دنیا داریم.

وی افزود: با یک آلودگی جسمی، روانی و اجتماعی که هم پیش رونده و هم عود کننده است، روبه‌رو هستیم که رهایی از آن بسیار دشوار است، لذا باید تلاش کنیم کسی وارد این بلای خانمان سوز نشود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های ارزشمند این چنینی در همین راستا است تا بتوانیم از ظرفیت هنر در پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم.

جمالو بیان کرد: در دنیای امروز که پر از محتوا و ذهن انسان‌ها در حال فراگیری است، ظرفیت هنر می‌تواند در بهترین شرایط، فراگیری را برای آنان ایجاد کند، رساندن یک پیام کافی نیست، بلکه ایجاد باورمندی در بین فرزندانمان خیلی مهم است به ویژه در آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد باید این امر ایجاد شود.

وی گفت: هر زمان از زبان هنر استفاده کردیم، بیشترین موفقیت را کسب کردیم، لذا باید مهمترین آموزه‌ها را با زبان آهنگین و شاعرانه در بین اذهان همه ایرانیان ایجاد کنیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مضامین بسیار ارزشمند «پیشگیری از اعتیاد» را به جوانان و نوجوانان ارائه کنیم، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ظرفیت ارزشمند شعر فارسی» استفاده کنیم که این جشنواره گام محکمی در این راستا خواهد بود.

جمالو افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره یک ریل گذاری اثرگذار است تا افراد با آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد آشنا شوند؛ بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی از جمله تصمیم‌گیری، حل مسئله، ارتباط مؤثر، خودآگاهی، مدیریت خشم، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، همدلی و مدیریت استرس، بسیار مؤثر است و اگر کسی این مهارت‌ها را فرابگیرد، کمتر به سمت اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌رود.

کد خبر 746902

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • تأکید رئیسی بر جلوگیری از عادی شدن مبارزه با قاچاق و اعتیاد