Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرامرز بهنژاد روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: سه هزار میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای احداث سه مدول تصفیه خانه فاضلاب شهر اردبیل و نیز ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای خط انتقال فاضلاب اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تخصیص این میزان اعتبار در عرض سه سال بیان کرد: با اختصاص این میزان اعتبار، به زودی پیمانکاران طرح انتخاب و عملیات اجرایی آن نیز در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنژاد بیان کرد: سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال و امسال نیز ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های فاضلاب استان اختصاص یافته بود که با اختصاص این سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید، بخش زیادی از مشکل فاضلاب شهر اردبیل حل می‌شود.

وی اظهار کرد: شبکه فاضلاب اردبیل برای ۱۳۰ هزار مشترک پیش بینی و احداث شده ولی هم اکنون ۲۷۰ هزار مشترک از آن استفاده می‌کنند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل همچنین تعداد شهرهای دارای شبکه فاضلاب در این استان را ۹ شهر اعلام کرد و گفت: تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای نیر، پارس آباد، بیله سوار، کوثر و نمین نیز در حال احداث است.

وی تعداد افراد بهره مند از شبکه فاضلاب در استان اردبیل را ۴۷۰ هزار نفر معادل ۵۲.۶۷ درصد جمعیت شهری استان اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۶ واحد تصفیه خانه فاضلاب در سطح استان اردبیل در حال بهره برداری است.

بهنژاد با بیان اینکه سالانه ۲۶ میلیون متر مکعب فاضلاب جمع آوری و به صورت بهداشتی دفع می‌شود، اضافه کرد: در حوزه شهری ۱۶۱ هزار مشترک از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند هستند.

۱۹۰۵/‏۶۰۱۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردبیل آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود

 قشلاقی در جلسه شورای شهر هشترود با بیان اینکه متاسفانه محدوده شهر برای احداث و ساخت مسکن کوچک است گفت: از این رو با الحاق ۱۵۰ هکتار زمین می‌توان شهر را گسترش داد.

وی در ادامه از راکد ماندن طرح فاضلاب مدرن شهری انتقاد و اظهار کرد: متاسفانه این طرح در داخل شهر به آهستگی به جلو می‌رود و هر سال چند صد متری اجرا می‌شود.

قشلاقی افزود: متاسفانه قبل از اجرای شبکه در داخل شهر اقدام به احداث ساختمان تصفیه‌خانه کردند و هزینه میلیاردی شد و متاسفانه پس از گذشت چند سال دیوار‌های این تصفیه‌خانه هم در حال تخریب است.

فرماندار هشترود تصریح کرد: سرازیر شدن فاضلاب شهری هشترود به رودخانه وسط شهر قابل قبول نیست زیرا علاوه بر نشان دادن چهره کریه به شهر باعث بروز بیماری هم می‌شود و متاسفانه کشاورزان پایین دست رودخانه‌ها هم از آب این فاضلاب آبیاری می‌کنند.

وی در ادامه از شهرداری خواست سد معبر کنندگان در سطح شهر را ساماندهی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت