Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «جین فرگوسن» خبرنگار شبکه آمریکایی «پی‌بی‌اس» روز سه‌شنبه در یک پیام ویدئویی در حالی از حمله نظامیان صهیونیست به خود و تیم رسانه‌ای همراش خبر داد که صورتش به واسطه استشمام گاز اشک‌آور سرخ شده بود.

او در توییتر نوشته است: «امروز برای تهیه گزارش از کرانه باختری برای [برنامه] "نیوز اور"، روز سختی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای اسرائیلی به سوی خبرنگاران رسانه‌ها که یک تظاهرات کوچک در آن نزدیکی را پوشش می‌دادند، گاز پرتاب کردند. بعد هم به سوی ما، در حالی که تلاش می‌کردیم با خودرو از محل دور شویم، گاز شلیک کردند.»

وی در ویدئویی که همراه این پیام توییتری منتشر شده، در حال بازگشت از محل تظاهرات، می‌گوید: «خوب، گاز اشک‌آور می‌تواند صورتتان را این شکلی کند. فقط خود گاز. سرفه، اشک و وضع بسیار آزاردهنده و پوستتان هم این شکلی می‌شود.»

فرگوسن سپس با نشان دادن شیشه شکسته خودروی تیم رسانه‌ای شبکه پی‌بی‌اس، می‌گوید: «با خودرو هم چنین کاری می‌کند. بیرون از ماشین به ما گاز اشک‌آور زدند، بعد به داخل ماشین آمدیم و بعد داخل ماشین به ما گاز اشک‌آور زدند و گلوله گاز اشک‌آور که توسط این نیروهای اسرائیلی شلیک شده بود، پنجره را شکست و داخل ماشین ما افتاد.»

پیش از این هم ویدئوها و گزارش‌های متعددی از حملات عامدانه نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به خبرنگاران و عوامل رسانه‌ای که در حال پوشش اعتراضات مردم فلسطین و اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست‌ها بوده‌اند، منتشر شده است.

«سارا جاست» از تهیه‌کنندگان شبکه پی‌بی‌اس در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به خبرنگاران این شبکه در کرانه باختری، در پیامی در توییتر این حادثه را «ناراحت‌کننده» خوانده و نوشته است که به نظر می‌رسد این حمله عامدانه صورت گرفته است.

به نوشته پایگاه «میدل ایست مانیتور»، بر اساس گزارشی که تابستان سال گذشته میلادی منتشر شد، تنها در ۸ ماهه نخست آن سال، نظامیان رژیم صهیونیستی دستکم ۲ خبرنگار فلسطینی را به شهادت رسانده بودند. بر اساس آن گزارش که توسط «کمیته حمایت از خبرنگاران» منتشر شده بود، در همان مدت ۲۵۴ فعال رسانه‌ای نیز در حملات رژیم صهیونیستی زخمی شده و دستکم ۸۲ خبرنگار و فعال رسانه‌ای نیز بازداشت شده بودند.

رژیم صهیونیستی همچنین بارها دفاتر رسانه‌ها را مورد هجوم نظامی یا هدف حملات هوایی قرار داده است. در یکی از این موارد، اردیبهشت ماه امسال جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دفتر خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی» در نوار غزه را هدف قرار داده و به کلی ویران کردند.

حملات مداوم و عامدانه رژیم صهیونیستی به خبرنگاران بعضا واکنش گروه‌های بین‌المللی را نیز به همراه داشته است. سال گذشت «کریستوف دلویر» مدیر گروه «خبرنگاران بدون مرز» در مصاحبه با روزنامه «جروزالم‌پست» گفت حملات رژیم صهیونیستی به خبرنگاران فلسطینی در جریان راهپیمایی‌های بازگشت در نوار غزه، عمدی بوده است. او در این مورد گفته است: «هدف قرار دادن خبرنگاران، جنایت جنگی است، چراکه آن‌ها خبرنگار هستند. هدف قرار دادن آن خبرنگاران توسط اسرائیل، عمدا صورت گرفت. خبرنگاران جلیقه و دوربین دارند و کاملا می‌توان آن‌ها را شناسایی کرد و [این حملات] نمی‌تواند تصادفی بوده باشد.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست/ فرمانده صهیونیست زخمی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که عملیات‌های جدیدی را در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲ عصر امروز یکشنبه هفدهم مارس ۲۰۲۴ تجهیزات جاسوسی موجود در موضع العاصی را با سلاح تیربار هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف پادگان صهیونیستی «متات» نیز از سوی حزب‌الله لبنان با تسلیحات موشکی هدف قرار داده شد.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۳:۳۰ عصر امروز یکشنبه هفدهم مارس ۲۰۲۴ موضع المرج را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.

همچنین طبق اعلام حزب‌الله لبنان ظهر امروز نیز موضع المطله از سوی رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان با تسلیحات مناسب هدف گرفته شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند که فرمانده یکی از گردان‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه اصابت موشکِ شلیک‌شده از سمت لبنان به جنگ‌افزار حامل آن، زخمی شده است.

کد خبر 6057520

دیگر خبرها

  • اذعان تل‌آویو به هلاکت یک فرمانده نظامی در هفتم اکتبر
  • یورش نظامیان صهیونیست به ۲ مدرسه نزدیک بیمارستان شفای غزه
  • نظامیان صهیونیست بیمارستان شفا را اشغال کردند
  • بیمارستان الشفاء غزه زیر آتش نظامیان صهیونیست به همان بهانه‌های ساختگی و دروغین
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست/ فرمانده صهیونیست زخمی شد
  • ارتش اسرائیل: با بزرگترین مشکل روانی از سال ۱۹۷۳ مواجهیم
  • حمله مقاومت لبنان به محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان صهیونیست
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست
  • رسانه صهیونیست: آمریکا کمک‌ها به اسرائیل را کُند کرده است