Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «راشد الراشد» از مخالفان رژیم بحرین و از رهبران حزب العمل الاسلامی این کشور در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس درباره پیام‌های اقدام اخیر نیروهای مسلح ایران در سرنگون کردن پهپاد متجاوز آمریکایی به حریم آب‌های سرزمینی ایران صحبت کرد.

وی در این مصاحبه گفت:‌ سرنگون کردن پهپاد جاسوسی آمریکا در آب‌های سرزمینی ایران پیام‌های متعددی به همراه داشت اما پیش از اشاره به این پیام‌ها باید گفت که این نخستین باری نیست که آمریکا اقدام به اعزام پهپادهای جاسوسی به ایران می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، آمریکا یکی از همپیمانان کلیدی خود در منطقه را که از آن با عنوان ژاندارم خلیج فارس یاد می‌شد از دست داد؛ غرب برای حمایت از منافعش کاملا به آن رژیم اعتماد و تکیه داشت. اما پس از تغییر معادلات، آمریکا اقدامات خصمانه خود علیه ایران را شروع کرد و از هیچ اقدامی برای سرنگون کردن نظام سیاسی جدید در ایران فروگذار نبود. جنگ را به ایران تحمیل کردند و عملیات ترور و کشتار علیه مردم ایران را چه در داخل و چه در خارج به پیش بردند.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش برای خفه کردن ملتی با 80 میلیون جمعیت است

راشد الراشد اضافه کرد: محاصره اقتصادی اخیر تلاش برای خفه کردن ملتی با 80 میلیون جمعیت با هدف سرنگون کردن این نظام و منفجر کردن اوضاع از داخل است. آمریکا از 40 سال پیش ایران را دشمن اصلی خود می‌داند و از همان زمان همواره تلاش کرده که از طریق جاسوسان خود به ایران ضربه بزند. جمهوری اسلامی ایران به سطحی از اقتدار رسیده است که  امروز می‌تواند با اقدام خود پیام‌هایی را ارسال کند. امروز ایران دیگر کشوری که در 40 سال پیش بوده نیست و حتی ایران امروز با 10 سال و 5 سال گذشته نیز تفاوت دارد.

 

 

تاکنون هیچ کشوری در جهان نتوانسته پهپاد جاسوسی آمریکا با این مشخصات را سرنگون کند

این کارشناس بحرینی در ادامه مصاحبه خود با اشاره به توانایی‌های ایران گفت: فناوری و توانایی‌های ایران سبب شده تا دشمنان درباره محاسبات خود درباره ایران تجدید نظر کنند و این توانایی‌ها باعث ایجاد شوک به تمامی کارشناسان امور راهبردی شد. توانایی که ایران بدان دست یافته پیام قدرتمندی بود. معتقدم که نقشه موازنه قوا در منطقه کاملا تغییر کرده است. تا کنون هیچ کشوری در جهان نتوانسته بود پهپاد جاسوسی آمریکایی را با این  مشخصات سرنگون کند. پیش‌تر نیز شاهد اقتدار ایران در حفظ حق حاکمیتش بودیم. زمانی که ملوانان آمریکایی وارد حریم آبی ایران شدند، نیروهای مسلح ایرانی آنها را بازداشت کردند و قدرت خود را به رخ کشاندند.  

وی اضافه کرد: اقدام ایران در سرنگون کردن پهپاد متجاوز آمریکایی یک شوک نیز به کشورهای منطقه وارد کرد که تلاش می‌کردند غرب را به مقابله با ایران وادار کنند تا ایران در برابر آنها سر تعظیم فرود آورد. رویداد اخیر سبب شد تا تمامی کشورها به جایگاه طبیعی خود بازگردند و با توجه به اندازه خود رفتار کنند و همگی اندازه و توانایی خود را می‌دانند. در حال حاضر همه کشورهای منطقه توانایی و اندازه خود را در برابر ایران می‌دانند.

 

 

رهبر ایران در دیدار آبه بازگرداندن اخلاق به دیپلماسی را تذکر دادند

راشد الراشد در ادامه این مصاحبه به سفر اخیر «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: موضوع دیگری که می‌توانیم در این زمینه بدان اشاره کنیم سخنان رهبر ایران است که گفتند ایران با غربی‌ها مذاکره کرد و توافقی در زمینه برنامه هسته‌ای حاصل شد و پس از آن، واشنگتن از توافق هسته‌ای خارج شد و با توجه به نقض توافق توسط آمریکا، هرگز نمی‌توان به واشنگتن به خصوص تحت رهبری شخصی همانند ترامپ اعتماد کرد. رهبر ایران در جریان دیدار با نخست وزیر ژاپن نیز به این موضوع اشاره کرد. آبه شینزو گفته بود که حامل پیامی از رئیس جمهور آمریکا برای انجام مذاکرات بود اما رهبر ایران دریافت پیام از ترامپ را نپذیرفت و ایشان به بدعهدی آمریکا اشاره کردند و در واقع بازگرداندن اخلاق به دیپلماسی را که متاسفانه جهان آن را از دست داده، تذکر دادند. در حال حاضر در عرصه جهانی واقعا شاهد تحولات شوک‌آور و مهمی هستیم و با سرنگونی پهپاد آمریکایی در خلیج فارس و همچنین با اقدام رهبر ایران در رد مذاکره با آمریکا، باب تغییراتی بزرگ در منطقه باز شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا

این مذاکرات محرمانه در ۱۰ ژانویه در مسقط، پایتخت عمان برگزار شد و مقامات عمانی پیام‌ها را بین هیات‌های ایرانی و آمریکایی که در اتاق‌های جداگانه نشسته بودند، منتقل می‌کردند. سرپرستی این هیات‌ها بر عهده علی باقری‌کنی، معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران و برت مک‌گرک، هماهنگ‌کننده رئیس‌جمهور بایدن در امور خاورمیانه بود. این دیدار که نخستین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شد، اولین باری محسوب می‌شود که مقامات ایرانی و آمریکایی مذاکرات حضوری - هرچند غیرمستقیم - را طی هشت ماه اخیر برگزار کردند. مقامات آمریکایی گفتند که ایران در ژانویه درخواست این دیدار را داده و عمانی‌ها قویا توصیه کردند که ایالات متحده این پیشنهاد را بپذیرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، از زمان آغاز جنگ غزه و پس از حملات حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل، ایالات متحده و ایران به یکدیگر اطمینان داده‌اند که هیچ یک به دنبال رویارویی مستقیم نبوده‌اند، موضعی که در پیام‌هایی که از طریق واسطه‌ها ارسال می‌شود، بار‌ها بیان شده است. به گفته مقامات آمریکایی و ایرانی، اما در مذاکرات عمان هر یک از طرفین درخواست روشنی از طرف دیگر داشتند. واشنگتن از ایران خواست که نیرو‌های نیابتی خود را مهار کند تا حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ و هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه متوقف شود. تهران نیز به نوبه خود از دولت بایدن خواست تا آتش‌بس را در غزه برقرار کند.

با این حال، هیچ توافقی حاصل نشد و چند ساعت پس از خروج مک گرک از نشست با ایرانی‌ها، ایالات متحده ۱۱ ژانویه حملات نظامی خود را به اهداف متعدد حوثی‌ها در یمن انجام داد. در اوایل فوریه، ایالات متحده حملاتی را به پایگاه‌های نظامی مرتبط با ایران در عراق و سوریه در تلافی قتل سه نظامی آمریکایی در حمله شبه نظامیان عراقی نزدیک به ایران انجام داد. از آن زمان حملات به پایگاه‌های ایالات متحده در عراق پایان یافته و تنها چند مورد از این حملات در سوریه گزارش شده است. یک مقام ارشد آمریکایی گفت که ایالات متحده در گفتگو‌ها شرکت کرده است تا نشان دهد که حتی با افزایش تنش‌ها، واشنگتن همچنان برای پیگیری دیپلماسی با ایران آماده است -، اما اگر این گفتگو به نتیجه نرسد، ایالات متحده از زور استفاده خواهد کرد.

دو مقام ایرانی، یکی در وزارت امور خارجه، گفتند که ایران در مذاکرات تاکید کرده است که فعالیت شبه نظامیان، به ویژه حوثی‌ها را کنترل نمی‌کند، اما می‌تواند از نفوذ خود بر آن‌ها استفاده کند تا اطمینان حاصل شود که در صورت برقراری آتش‌بس در غزه، همه حملات متوقف خواهند شد. مقامات آمریکایی و ایرانی گفتند که ایران و ایالات متحده از زمان دیدار در ژانویه به طور مرتب به پیام‌ها درباره شبه‌نظامیان نیابتی و آتش بس ادامه داده اند. علی واعظ، مدیر ایران در گروه بین‌المللی بحران گفت: «داشتن کانال‌های ارتباطی، حتی اگر غیرمستقیم باشد، قطعا می‌تواند برای کاهش احتمال اشتباه محاسباتی و سوءتفاهم مفید باشد. اما همان‌طور که از آن زمان تاکنون دیده ایم، به ویژه در مورد حملات یمنی‌ها در دریای سرخ، تنش‌ها بین دو طرف همچنان قابل‌توجه است.»

ایالات متحده و ایران هر دو تصمیماتی را برای جلوگیری از یک جنگ مستقیم در ماه فوریه گرفتند. نیرو‌های آمریکایی در واکنش نظامی خود از حملات مستقیم به ایران اجتناب کردند و ایران شبه‌نظامیان در عراق را متقاعد کرد که حملات به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه را متوقف کنند تا از شدت حملات برای جلوگیری از کشته شدن آمریکایی‌ها بکاهند. اما به گفته پنتاگون، یمنی‌ها از ۱۹ نوامبر تاکنون ۱۰۲ حمله علیه کشتی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌اند. تا ۱۴ مارس، ایالات متحده ۴۴ حمله به اهداف یمنی‌ها انجام داده است، اما این حملات، یمنی‌ها را که تهدید به استفاده از تسلیحات پیشرفته‌تر کرده‌اند، منصرف نکرده است. یک مقام ارشد آمریکایی گفت که حوثی‌ها یک موشک میان برد جدید را آزمایش کرده‌اند. اما این مقام گفت که گزارش رسانه‌های خبری روسیه در مورد دسترسی حوثی‌ها به موشک‌های مافوق صوت به احتمال زیاد دقیق نیستند. عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش حوثی ها، روز پنج‌شنبه گفت که یمنی‌ها محدوده هدف گیری خود را برای جلوگیری از عبور کشتی‌های مرتبط با اسرائیل از اقیانوس هند و دماغه امید نیک در امتداد سواحل جنوبی آفریقا، گسترش خواهند داد.

تحلیلگران می‌گویند حوثی‌ها برگ برنده‌ای برای ایران در درگیری‌های کنونی شده اند، زیرا کشتیرانی بین‌المللی را مختل کرده و خطرات جنگ در غزه را فراتر از منطقه افزایش داده اند. به گفته تحلیلگران، این اهرمی است که ایران به راحتی از آن دست نخواهد کشید. بهار سال گذشته؛ ایران و هیات آمریکایی در عمان، توافقی را برای آزادی بازداشت شدگان آمریکایی در ایران در ازای آزادی حدود ۶ میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی مسدود شده ایران در کره‌جنوبی مورد مذاکره قرار دادند. آن‌ها همچنین به توافقی غیررسمی برای کاهش تنش در منطقه و کاهش شدت حملات به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه دست یافتند. ساسان کریمی، تحلیلگر سیاسی در تهران گفت: «هدف مذاکرات اخیر در عمان این بود که هر دو طرف به آن توافق غیررسمی بازگردند و تنش‌ها را در سطح پایین نگه دارند. ما نباید انتظار پیشرفت بین ایران و آمریکا را داشته باشیم. در حال حاضر همه به طور محدود روی منطقه متمرکز شده‌اند. آن‌ها می‌خواهند ایران از قدرت متقاعدکننده اش با شبه نظامیان استفاده کند و ایران می‌گوید: نه به این سرعت؛ تا زمانی که آتش بس برقرار شود.»

دیگر خبرها

  • درخواست نیجر از آمریکا برای ارائه یک جدول زمانی برای خروج نیرو‌های خود از منطقه آگادز
  • حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • آمریکایی‌ها عاشق این مهاجم ایرانی (عکس)
  • لحظه تلخ سرنگون شدن دو موتورسوار در پی حرکات جنون‌آمیز وسط خیابان (فیلم)
  • الحوثی: آمریکایی‌ها با مجازات سختی مواجه خواهند شد
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین
  • محور مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا
  • برنی سندرز به بایدن: موضع خود را در قبال حمایت مالی از اسرائیل تغییر دهید
  • حکیم: آمریکا با گسترش جنگ به یمن مرتکب اشتباه شد
  • حکیم: آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی مرتکب اشتباهی بزرگ شد