Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@04:29:34 GMT

دستگیری فروشندگان سلاح در پایتخت

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۳۳۲۲

دستگیری فروشندگان سلاح در پایتخت

خبرگزاری ایسنا: از مدتی قبل درپی دریافت گزارش‌هایی از خرید و فروش اسلحه در فضای مجازی و حقیقی مأموران پلیس امنیت تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و در تحقیقات خود ضمن اطمینان از گزارش‌های دریافتی متوجه شدند که سه نفر اقدام به تهیه اسلحه از غرب کشور کرده و قصد دارند تا آن را در تهران به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کسب این اطلاعات مأموران برای دستگیری این افراد هماهنگی‌های لازم با مقام قضائی را انجام داده و در عملیاتی پلیسی این سه نفر را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین در بازرسی از مخفیگاه این افراد ۱۲ قبضه اسلحه از نوع «رولور»، «شاهکش» و «کلت» به همراه تیر‌های جنگی کشف و ضبط شد.

این متهمان که بررسی سوابقشان نشان داد که همگی سابقه دار بودند پس از مشاهده شواهد و ادله اعتراف کردند که اسلحه‌ها را از استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان خریداری کرده و قصد داشتند تا از طریق فضای مجازی و حقیقی آن را به مبالغی بین ۲.۵ تا چهار میلیون تومان به فروش برسانند.

متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

اخبار داغ تصویری تکاندهنده از جنین دوقلو‌ها در زباله‌های رشت! فیلم | دزدی از ماکسیما در روز روشن و مقابل دوربین فیلم | پرواز شیئی عجیب و نورانی در آسمان سنندج فیلم | کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی یک دهه هفتادی فیلم | زنی که تنها ساکن یک شهر در آمریکاست! زندگی تلخ دختری که در11سالگی عروس شد و حالا شوهرش پس از سالها حتی به دیدن فرزند خود نیامده

منبع: فردا

کلیدواژه: فروشندگان سلاح پلیس امنیت پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه شب عید امسال نرخ مصوب ندارد/ توزیع بیش از نیاز برای رقابتی کردن بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان اینکه امسال نرخ مصوب شب عید نداریم گفت: امسال نه تنها کمبود میوه نداریم بلکه با مازاد مواجه هستیم و نرخ‌ها در بازار به صورت رقابتی و با سود های کمتر از حد مجاز به فروش می رسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اسدالله کارگر؛ رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در نشست خبری به مناسبت اقدامات تنظیم‌ بازار شب عید، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که خرده‌فروشان میوه با آن مواجه هستند دریافت مالیات از اصل فروش آنها است بلکه مالیات باید از سود فروش دریافت شود.

وی افزود: محصولاتی مانند موز  قیمت بالایی نیز دارد اما باید توجه داشت که سود فروش این محصول کم و در مواردی بدون سود برای جوری جنس به فروش می‌رسد، اما مالیات از اصل فروش آن دریافت می‌شود.

قیمت انواع میوه و صیفی برای هفته پایانی اسفند اعلام شد + جدول

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ادامه داد: عدم خالص‌فروش میوه یکی دیگر از مشکلات خرده‌فروشان میوه و تره‌بار است، در این ارتباط با ارگان‌های مختلفی از جمله وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی نامه‌نگاری داشته‌ایم و حتی قوانینی نیز در این ارتباط وضع شده است اما این موضوع توسط عمده‌فروشی‌های میوه و تره‌بار رعایت نمی‌شود و میوه‌ای که در اختیار صنف فروشندگان خرد میوه قرار می‌گیرد به طور خالص در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.

کارگر با بیان اینکه زیرچوبی یکی دیگر از مشکلات اصلی صنف فروشندگان میوه است تصریح کرد: در میادین عمده‌فروشی میوه و تره‌بار مبلغی تحت عنوان زیرچوبی یا پول کارگری به زور از میوه‌فروشان سطح شهر دریافت می‌شود اما باید توجه داشت که مغازه‌های سطح شهر نباید پول کارگران عمده‌فروشان سطح شهر را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: این موضوع حتی در فاکتور نیز آورده می‌شود که مبلغ بالایی است که روی قیمت تمام شده میوه‌ای که به دست مردم می‌رسد تاثیرگذار است؛ پول کارگری یا همان زیرچوبی حتی به طور کامل در اختیار کارگران نیز قرار نمی‌گیرد و بارفروشان بخشی از آن را برای خود بر می‌دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اظهار داشت: طرح بازرسی میوه شب عید از 15 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و بر فروش میوه در سطح خرده‌فروشی بر اساس فاکتور خرید نظارت خواهد شد.

کارگر تصریح کرد: خرده‌فروشان می‌توانند حداکثر 35 درصد به مبلغ فاکتور دریافتی خود بیفزایند اما باید توجه داشت که از این مبلغ حدود 7 تا 9 درصد آن سود خالص مغازه‌داران است.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات صنف فروشندگان میوه و تره‌بار عدم امکان دریافت فاکتور از بارفروشان (عمده‌فروشان) میادین میوه است به طوریکه حداقل 40 تا 45 درصد آنها فاکتوری در اختیار مغازه‌داران قرار نمی‌دهند تا آنها نیز در موارد لزوم این فاکتورها را در اختیار بازرسان قرار دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران تصریح کرد: عدم صدور این فاکتورها بیشتر توسط دلال‌هایی صورت می‌گیرد که در مقابل حجره بارفروشان قرار دارند؛ این واسطه‌ها محصولاتی را می‌فروشند که وضعیت عرضه آنها بحرانی است و در حجره بارفروشان قرار ندارد. به همین منظور مغازه‌داران مجبور هستند آن را به هر قیمتی و حتی بدون فاکتور خریدایر کنند.

کارگر در واکنش به اعلام نرخ عرضه میوه توسط میادین میوه و تره‌بار توسط شهرداری تهران گفت: اینکه میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام کرده که محصولات خود را زیر 15 درصد از قیمت بازار به فروش می‌رساند باید گفت که نرخی در بازار وجود ندارد که شهرداری بخواهد 15 درصد زیر قیمت آن محصول اعلام کردن و این نوع نرخ اعلام کردن کاذب است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دپوی میوه شب عید توسط بخش خصوصی انجام شده و نه تنها کمبودی نداریم بلکه با مازاد مواجه هستیم و نرخ‌ها در بازار به صورت رقابتی و همینطور کمتر از سود قانونی مغازه‌داران به فروش می‌رسد زیرا میزان عرضه امسال بسیار بالا است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: جلسه تنظیم بازار امسال نرخی درباره ذخیره میوه یا نرخ فروش در اختیار ما قرار نداده است و نرخ فروش بر اساس فاکتور خرید مغازه‌ها و رقابتی که میان آنها وجود دارد انجام خواهد شد.

کارگر تاکید کرد: مغازه‌داران خرد سطح شهر محصولاتی که به صورت جعبه‌ای فروخته می‌شود با 16 الی 17 درصد سود به فروش می‌رسانند زیرا در این عرضه ضایعات وجود ندارد و آنها نیز از سود 35 درصدی مصوب صرفنظر می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره لزوم اعلام نرخ مصوب برای ممیزی مصرف‌کنندگان گفت: تنها نرخ میوه‌ای که توسط اتحادیه قابل اعلام است بر این اساس هر کیلوگرم کیوی25 تا 60 هزار تومان تومان، سیب قرمز 15 تا 45 هزار تومان و سیب زرد20 تا 50 هزار تومان پرتقال شمال 8 تا 25 هزار تومان نرخ تعیین شده است و کشف نرخ هر کیلوگرم خیار  10 تا 38 هزار تومان، موز اکوادور بین 72 تا 80 هزار تومان، نارنگی و کیوی25 تا 60 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: جهاد کشاورزی برنامه بلندمدتی برای تنظیم بازار میوه در اختیار اتحادیه قرار نداده است و ما نیز بر اساس روش‌های معمولی خود برای تنظیم بازار اقدام می‌کنیم .

کارگر تعداد اعضای دارای پروانه را در سطح تهران 2800 نفر اعلام کرد که 100 نفر نیز بازرس دارند که برای بازرسی بر این تعداد مغازه‌دار کفایت لازم را نمی‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ متهم به ۳۲ فقره کلاهبرداری اینترنتی در مشهد
  • انهدام باند فروش طلاهای تقلبی در تهران/ کلاهبرداری ۲ میلیاردی یک زن و ۳ مرد
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی یک زن و ۳ مرد
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی یک زن و ۳ مرد با فروش طلای تقلبی در تهران
  • شگرد خاص یک زن و مرد برای فروش طلای تقلبی + جزئیات دستگیری
  • وقفه 10 روزه در خرید و فروش خودرو!
  • دستگیری شکارچی منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با ۱۸ قطعه لاشه
  • میوه شب عید امسال نرخ مصوب ندارد
  • ۴۲ خرده‌فروش و معتاد متجاهر در اسفراین دستگیر شدند
  • میوه شب عید امسال نرخ مصوب ندارد/ توزیع بیش از نیاز برای رقابتی کردن بازار