Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت بلیت قطار در برخی از مسیر‌ها بیش از ۲۲ درصد افزایش یافته و این موضوع باعث گله‌مندی بسیاری از مسافران شده است.

به گزارش شریان نیوز،   به رغم شنیده شدن زمزمه های افزایش قیمت بلیت قطار از اوایل سال، مجلس و شورای عالی ترابری با افزایش قیمت بلیت قطار مخالفت کردند، بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل ریلی علت اصرار خود را بر افزایش قیمت بلیت قطار، افزایش هزینه‌های قطعات یدکی و دستمزد کارگران مطرح می کردند، رئیس انجمن حمل و نقل ریلی اعلام کرده بود که  امسال قیمت بلیت های قطار باید متوسط ۲۵ درصد گران شود تا بخشی از هزینه‌های این شرکت‌ها جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعد از پیگیری‌های بسیار و برگزاری جلسات مختلف شرکت‌های حمل و نقل ریلی توانستند درخواست خود را به کرسی بنشانند و در نهایت شورای عالی ترابری با افزایش متوسط ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار از ۱۵ خرداد امسال موافقت کرد.
در تماس‌های متعددی که   صورت گرفته یکی از افراد اعلام کرده است که گویی نرخ بلیت قطار بسیار بیشتر از ۲۲ درصد افزایش یافته است. به عنوان مثال بلیت قطار ۶ تخته تهران-گرگان که قبلا حدود ۳۳ هزار تومان بود، هفته پیش ۳۷ هزار تومان، سپس حدود ۴۰ هزار تومان و اکنون به ۶۰ هزار تومان رسیده است. چطور ممکن است در بخشی که نظارت بسیار آسان تر از بخش‌های خصوصی انجام می گیرد، قیمت ها  به جای ۲۲ درصد، ۵۰ درصد افزایش یابد؟   این در حالیست که وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان بازرسی همواره اعلام کرده اند که نظارت مستقیمی بر فروش بلیت‌های قطار دارند و به هیچ عنوان اجازه گران فروشی  را در حوزه حمل ونقل ریلی نخواهند داد.  بیشترین افزایش قیمت بلیت قطار ۳۰ درصد  است

محمد رجبی مدیر عامل رجا در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی، با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی ترابری میانگین افزایش قیمت بلیت قطار ۲۲ درصد است، افزود: بنابراین ممکن است در برخی از مسیر‌ها قیمت بلیت قطار بیش از ۲۲ درصد و  در برخی از مسیر‌ها تنها ۵ یا ۱۰ درصد افزایش یابد، از اینرو نرخ ثابتی در مسیر‌ها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تنها در مسیر تهران-مشهد قیمت بلیت قطار  ۲۲ درصد افزایش یافته که دلیل آن هم پر‌ترافیک بودن این مسیر است.

مدیر عامل رجا اظهار کرد: شرکت حمل و نقل ریلی رجا قیمت‌های خود را در این مسیر طبق مصوبه شورای عالی ترابری افزایش داده و بلیت  قطار‌های خود را بر اساس آن عرضه می‌کند در نتیجه هر مسافری که تمایل داشته باشد می‌تواند از این قطار‌ها استفاده کند و هر کسی هم دوست نداشته باشد می‌تواند سوار نشود.

رجبی اظهار کرد: بیشترین میانگین افزایش قیمت بلیت قطار ۳۰ درصد بوده است و ما بیشتر از ۳۰ درصد قیمت‌ها را گران نکرده‌ایم.

وی گفت: بر روی بلیت‌های قطار مبلغ ۱۰ هزار تومان هم به عنوان عوارض ایستگاه‌های راه آهن اضافه شده، اما در برخی از مسیر‌ها هم قیمت بلیت قطار کمتر از نرخ مصوب بوده است.

مدیر عامل رجا بیان کرد: دولت برای حمایت از شرکت‌های حمل و نقل ریلی تنها تسهیلات تبصره ۱۸ را جهت بازسازی واگن‌های فرسوده ابلاغ کرده است.

رجبی اظهار کرد: شرکت‌های حمل و نقل ریلی درخواست تخصیص ارز دولتی را داشتند، اما دولت تنها اعلام کرده است که ارز نیمایی به این شرکت‌ها پرداخت می‌کند که متاسفانه ارز نیمایی هم اکنون بسیار سخت پیدا می‌شود و بانک‌ها برای تخصیص این ارز به شرکت‌های حمل و نقلی همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

وی گفت: دولت و بسیاری از مسئولان اعلام می‌کنند که ارز مورد نیاز صادرکنندگان و واردکنندگان در بانک‌ها موجود است، اما شرکت‌های حمل و نقل ریلی برای دریافت ارز نیمایی با مشکل مواجه هستند.

افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار شاید برای بسیاری از مسافران و دانشجویانی که همواره در ترددند گران باشد، اما شرکت‌های حمل و نقل ریلی باید همزمان با این افزایش در بخش ارائه خدمات کیفیت‌های خود را افزایش دهند و از سوی دیگر باید نظارت‌های بیشتری بر دفاتر فروش بلیت قطار وجود داشته باشد تا شاهد ایجاد بازار سیاه در حوزه قیمت بلیت قطارها نباشیم.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد خدمات قطارهای چندوجهی ریلی - دریایی چین

قطارهای چندوجهی ریلی - دریایی چین ۲۰۰۰ سفر در سال ۲۰۲۴ ثبت کردند.

به گزارش ایسنا، قطارهای چندوجهی ریلی- دریایی چین از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۲۰۰۰ سفر در امتداد کریدور تجاری جدید بین‌المللی زمینی - دریایی انجام داده‌اند و زودتر از موعد مقرر به هدف سه ماهه اول دست یافتند.

آمار منتشرشده نشان دهنده افزایش ۱۶.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

از آغاز سال ۲۰۲۴، حمل و نقل شکر سفید از گوانگشی نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته و حجم حمل و نقل خودرو و قطعات خودرو نیز ۱۲۸ درصد صعود کرده است.

لی تایلین، رئیس شرکت توسعه حمل‌ونقل بین‌المللی گوانگشی بیبو گفت: بیش از ۳۰۰۰ کانتینر کالاهای وارداتی و صادراتی ویتنامی را حمل کرده‌ایم که سالانه ۶۹ درصد افزایش یافته است.

کریدور تجاری جدید بین‌المللی خشکی- دریایی که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، گذرگاه تجاری و لجستیکی است که به‌طور مشترک توسط مناطق سطح استانی در غرب چین و اعضای آسه آن ساخته شده است.

به نقل از بیزنس، خدمات بین‌وجهی ریلی-دریایی به ۷۱ شهر در ۱۸ منطقه در سطح استانی چین گسترش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نرخ بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی گران شد
  • رکورد خدمات قطارهای چندوجهی ریلی - دریایی چین
  • ◄ چادرملو قرارداد خرید لوکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
  • کاریکاتور/ مسافر نمایان ارز مسافرتی نقره‌داغ می‌شوند
  • کاهش استفاده از آب های زیر زمینی در شیراز
  • چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
  • مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تغییر کرد
  • راهکار لاکچری ایرلاین‌ ها برای افزایش چندبرابری نرخ بلیت هواپیما!
  • رکوردشکنی در فسخ قراردادهای ریلی
  • نرخ بهره برداری از شبکه، مزیت حمل و نقل ریلی را از بین برده است