Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@23:14:03 GMT

خریداران خودروهای چینی به دردسر افتادند

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۳۳۴۹

خریداران خودروهای چینی به دردسر افتادند

این روزها با کمبود قطعات یدکی در بازار خریداران خودروهای چینی رضایتی از خرید خود ندارند و مدام برای تعمیر خودروها به تعمیرگاها مراجعه می‌کنند.

به گزارش مشرق، با تشدید تحریم های بین المللی و رفتن رقبا بازار خرید و فروش خوبی را به دست آورده اند و از طرفی مشتری ایرانی هم به دنبال خودروهای جدید و پر آپشن است و چه بهتر که یک خودروی چینی ارزان قیمت بخرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این رضایت مقطعی است و بعد از چندین کیلومتر ایرادات این خودروهای پر آپشن به طروق مختلف خود را نشان میدهد.

این روزها با کمبود قطعات یدکی در بازار خریداران خودروهای چینی رضایتی از خرید خود ندارند و مدام برای تعمیر خودروها به تعمیرگاها مراجعه می‌کنند. البته ایرادات خودروهای چینی چندین بار به مشتریان این خودروها گفته شده اما جذابیت این محصولات عاملی شده تا مشتری جذب آنها شده و مشقت نگهداری از آنها را به جان بخرد.

بیشتر بخوانید: سایپا و ایران‌خودرو واگذار می‌شوند شیب نزولی تعهدات معوقه ایران خودرو

در حال حاضر برخی از واردکنندگان خودروهای چینی برای صرفه اقتصادی ترجیح می‌دهند تا قطعات یدکی اصل را برای خودروهای موجود در بازار وارد نکرده و به نوعی با فروش قطعات ارزان تر و فاقد کیفیت سود بیشتری را کسب کنند. همین موضوع عاملی می شود تا تعداد مراجعات خریداران این خودروها به تعمیرگاه ها افزایش بیشتری پیدا کند. البته جالب اینجاست برای داخلی سازی قطعات این خودروها در کشور هم مانع تراشی هایی از طرف چینی ها انجام می‌شود که همین امر باعث می شود تا خودشان تمام قد بازار قطعات یدکی محصولات را بدست گرفته و متناسب با اهداف خود عرضه قطعات را انجام می‌دهند.

امروز تعمیرگاه‌های خودرو عمده اشکلات خودروهای چینی را ایرادات کلاج، لنت و فرمان و جلوبندی خودروها می‌دانند. البته در موارد دیگر خودروها برای تعمیر نیازمند قطعات هستند که در بازار با درجه بندی های مختلف، مشتری ترجیح می‌دهد قطعه ارزان تر را خریداری کند در حالی که با نصب آن باید چند ماه بعد برای خرابی همان قطعه مجدداً به تعمیرگاه مراجعه کند.

علاوه بر این مشکلات واردات قطعه هم باعث شده تا برخی از خودروها ماه ها در تعمیرگاه معطل تأمین قطعه باشند که همین امر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال خودرو خودروهای چینی لوازم یدکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سن فرسودگی انواع خودروها

به گزاش پارس نیوز به نقل از ایسنا، محمد مخبر در ۲۸ اسفند ماه سال گذشته، تصویب‌نامه هیت وزیران در موضوع آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو را به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، وزات امور اقتصاد و دارایی، وزارت نفت، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان ملی استاندارد ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ستاد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.

در ماده ۲، این آیین‌نامه، سن فرسودگی انواع خودرو به تفکیک خودروهای سواری شخصی، خودروهای عمومی مسافری و خودروهای سنگین باری و حتی موتورسیکلت مشخص شده است که براساس آن سن فرسودگی انواع خودروها ۱۰ تا نهایت ۲۵ سال در نظر گرفته شده است؛ موتورسیکلت‌ها نیز بسته به بنزینی کابراتوری، بنزینی انژکتوری و برقی بین شش تا نهایت ۱۵ سال فرسوده خواهند بود.

بر اساس آنچه که به تصویب هیات وزیران رسیده و در آیین‌نامه مذکور آمده است، "سن فرسودگی انواع خودروها و موتورسیکلت‌ها" به شرح جدول زیر است:

در تبصره۱، ماده ۲ این آیین‌نامه در رابطه با خودروهای وارداتی، تاکید شده است که سن خودروهای وارداتی در صورت داشتن سابقه شماره‌گذاری، براساس کارت شناسایی وسیله نقلیه و در غیراینصورت، براساس شماره شناسایی وسیله نقلیه (VIN) سازنده، محاسبه می‌شود.

براساس تبصره ۲ ، اسقاط خودروهای حادثه‌دیده به هر علت از جمله آتش‌سوزی، تصادف سنگین و... که به سن فرسودگی رسیده باشند، براساس گزارش مراجع ذی‌صلاح و تأییدیه فراجا و پس از ثبت در سامانه بلامانع است.

طبق تبصره۳ ، ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی ماده قانون ساماندهی صنعت خودرو، در مورد خودروهای بالای ۱۰ سال که مطابق جدول موضوع این ماده، به سن فرسودگی نرسیده‌اند، در صورتیکه از نظر ایمنی یا آلایندگی طی دو بار متوالی قادر به اخذ گواهی معاینه فنی نشوند، مالک وسیله نقلیه می‌تواند نسبت به اسقاط وسیله نقلیه خود اقدام کند؛ این گروه از خودروها در اولویت پرداخت تسهیلات قرار نخواهند گرفت.

در تبصره ۴ ، این ماده از آیین‌نامه مذکور تاکید شده است که سن فرسودگی اتوبوس‌های درون شهری مشروط به بازآمد (اورهال) و أخذ تأییدیه‌های مربوط به ایمنی و زیست محیطی از سازمان‌های ذی‌ربط تا پنج سال قابل افزایش خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ساخت و بازسازی بیش از ۷ هزار قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 
  • بررسی علت پنجرشدن خودروهای مسافران در مرز رازی
  • ساخت و بازسازی بیش از ۷هزار و ۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 
  • کنسرت‌های نوروزی طلیسچی تمدید شد
  • سن فرسودگی انواع خودروها
  • پرفروش‌ترین خودروها در اروپا
  • این خودروها امسال باید معاینه فنی بگیرند
  • کدام خودروها مشمول معاینه فنی هستند؟
  • امسال کدام خودروها مشمول معاینه فنی هستند؟
  • سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟