Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: عراق پایگاهی برای اقدام علیه ایران نخواهد بود. واقعا از تشدید تنش نگرانیم و از تبعات آن برای عراق نگران هستیم. نمی‌خواهیم اراضی‌مان سکویی برای هرگونه اقدام خصمانه‌ای علیه هریک از همسایگان ما از جمله ایران، باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جزء توافق میان دولت عراق و ایالات متحده نیست.

وی افزود: مردم دو کشور با هم زندگی کرده‌اند و روابط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سده‌ها و هزاره‌هاست که مردم دو کشور را به هم پیوند داده است. این انتظار که عراق با داشتن ۱۴۰۰ کیلومتر مرز و منافع اجتماعی، مذهبی و اقتصادی مهمی که عراق و ایران را به هم پیوند داده، خود را از ایران جدا کند، عملی نیست.

برهم صالح ادامه داد: ما در عراق در دهه ۱۹۹۰ از تحریم‌ها رنج برده‌ایم، به همین جهت ما با مردم ایران که تحت این تحریم‌ها قرار دارند، احساس همبستگی داریم. این سؤال بنیادین وجود دارد که آیا این سیاست می‌تواند به تغییر سیاست و رفتار کشورها منجر شود یا نه؟

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایالات متحده ایران دولت عراق مصاحبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری راهپیمایی در حمایت از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی

حجت الاسلام مهدی عبدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : مردم انقلابی شهر کرمانشاه، بعد از اقامه نماز جمعه این هفته (۳۱ فروردین) در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی و محکومیت جنایات این رژیم غاصب در غزه، راهپیمایی را برگزار خواهند کرد و فریاد حمایت از مردم مظلوم غزه را سر خواهند داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه هدف از برپایی این راهپیمایی را حمایت از عملیات «وعده صادق» و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و همچنین کشتار مردم بی دفاع غزه اعلام کرد و افزود: مردم ولایی کرمانشاه همزمان با هموطنانمان در دیگر استان‌ها با فریاد‌های «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» همبستگی و حمایت خود را از سپاه و مردم فلسطین اعلام خواهند کرد.

وی از عموم مردم استان کرمانشاه دعوت کرد در این راهپیمایی و تظاهرات دشمن شکن حضور داشته باشند.

عبدی با بیان اینکه این راهیپمایی بعد از اقامه نماز جمعه از مسجد جامع شهر کرمانشاه به سمت میدان آزادی برگزار خواهد شد، گفت: در دیگر شهرستان‌ها نیز این راهپیمایی برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد، در پی برگزاری این دست راهپیمایی‌ها و تداوم برگزاری آنها در سراسر جهان، به زودی شاهد نابودی رژیم جعلی صهیونیستی باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • برگزاری راهپیمایی در حمایت از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • اصرار آلمان بر تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم علیه ایران
  • نماینده مجلس: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • نماینده مجلس : اسرائیل نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • ادامه شادی مردم ایران از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی