Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@19:33:55 GMT

انگلیس فروش سلاح به عربستان را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۳۵۸۱

دولت انگلیس اعلام کرد که مجوزی برای فروش محموله جدیدی از سلاح به عربستان و متحدان آن در ائتلاف متجاوز عربی ضد یمن را صادر نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، دولت انگلیس یک هفته پس از حکم دادگاه تجدید نظر در رابطه با ممنوعیت فروش سلاح به عربستان و متحدان این کشور اعلام کرد که مجوز فروش محموله جدید سلاح به عربستان و متحدان آن را صادر نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دادگاه تجدید نظر انگلیس هفته گذشته طی حکمی اعلام کرده بود که این کشور روند قانونی فروش سلاح به کشورهای عضو ائتلاف عربی تحت امر عربستان را به دلیل استفاده از این سلاح‌ها علیه ملت یمن رعایت نکرده است.   در همین راستا، دولت انگلیس اعلام کرده که به حکم دادگاه تجدید نظر اعتراض می‌کند اما تا زمان صدور حکم جدید از سوی این دادگاه روند اعطای مجوز فروش سلاح به عربستان و متحدانش در جنگ یمن را متوقف خواهد کرد.   در بیانیه دولت انگلیس آمده است که این ممنوعیت شامل معامله‌های کنونی نمی‌شود، مگر در صورتی که دولت درباره مجوزهای این معامله‌ها نیز تجدید نظر کند.   انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن مجوز فروش میلیاردها پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است.   انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟

گزارش جدید؛ مطابق قانون بریتانیا، رومن آبراموویچ در مورد پول فروش چلسی تصمیم بگیرد. 

طرفداری | پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، چلسی از اختیار رومن آبراموویچ خارج شد تا مبلغ فروش حاصل از آن به قربانیان جنگ اختصاص یابد.

به گزارش دیلی میل؛ ۲.۵ میلیارد پوندی که پس از فروش چلسی به قربانیان جنگ اوکراین وعده داده شده بود، همچنان در یک حساب بانکی گیر بلوکه شده و نگرانی‌هایی وجود دارد که آزادسازی این وجوه ممکن است سال‌ها طول بکشد و حتی نیازمند تصویب قانون در پارلمان باشد. این مبلغ هنگفت به عنوان بخشی از توافق اجباری برای انتقال باشگاه چلسی از مالکیت رومن آبراموویچ به کنسرسیومی آمریکایی، پس از حمله روسیه به اوکراین، کنار گذاشته شد. این مبلغ همچنان در یک حساب بانکی در لندن باقی مانده است، هرچند که سود قابل توجهی هم برای آن جمع می‌شود.

یکی از مشکلات اصلی، تعیین مقصد نهایی این وجوه است. در اوایل این هفته، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه سابق، در مجلس از وضعیتی «بسیار ناامیدکننده» صحبت کرد. او بر اختلاف نظر در مورد اینکه آیا تمام پول باید به اوکراین اختصاص یابد یا به سایر کشورهایی که در اثر جنگ متحمل خسارت شده‌اند، به غیر از روسیه و بلاروس، داده شود، تاکید کرد. در حالی که آبراموویچ به دلیل بهره‌مندی ادعایی از روابط نزدیک با ولادیمیر پوتین تحریم شده، هیچ اتهام کیفری علیه او مطرح نشده است. با توجه به اصل قدیمی حقوقی که مصادره‌ اموال قبل از اثبات جرم غیرقانونی است، دولت در صورت عدم رضایت این الیگارش، با مشکلات جدی برای تخصیص مجدد مبلغ یاد شده مواجه خواهد شد.

مسدود شدن پول فروش چلسی در حساب دولت بریتانیا؛ خبری از کمک به اوکراین نیست

بنابراین، در صورت عدم توافق، ممکن است نیاز به قانونگذاری جدیدی باشد که به دولت اجازه دهد بدون تایید آبراموویچ، این پول را توزیع کند. در صورت نیاز به چنین قانونی، زمان قابل توجهی، به احتمال زیاد چندین سال، طول خواهد کشید تا این پول از بانک آزاد شود. همچنین چنین لایحه‌ای ممکن است با توجه به پیامدهای گسترده‌تر آن، در پارلمان با مخالفت‌هایی روبرو شود.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی