Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی آمارهای نشان میدهد، در حال حاضر حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی در ۵ بندر مهم کشور موجود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بررسی آمارهای ارائه شده از گمرک به استناد امارهای رسمی وزارت راه و شهرسازی از موجودی انواع کالا در بنادر کشور، تا اواخر خرداد ماه، حدود 4 میلیون و 315 هزار و 111 تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات رسوب کرده (موجودی)که عمده آن در بندر امام خمینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ترخیص کالاهای اساسی با سرعت قابل قبولی انجام میشود، اما برخی عوامل مانند ترافیک کشتیهای موجود در بندر و یا کمبود کانتینرهای حمل جاده‌ای به معضلی برای ترخیص هر چه سریع تر این کالاها تبدیل شده است.

بررسی آمارهای گمرک ایران که در جلسه هیئت تحقیق و تفحص از این سازمان ارائه شد، نشان میدهد، رسوب کالا به کالاهای غیر از گروه 4 و ممنوعه نیز سرایت کرده است.

به گفته، معاون فنی گمرک ایران، تنها 30 درصد کل موجودی کالا در گمرک مربوط به کالاهای گروه است و 70 درصد مابقی مربوط به سایر گروههای کالایی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده

سال گذشته مجوز واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد و تجاری صادر شد و باید فرایندهای اداری آن طی شود. هر میزانی از سایر روش‌های واردات خودروهای نو یا کارکرده که نیاز باشد با نگاه به همه جوانب موضوع، در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و تسهیل خواهد شد.

کد خبر 747518

دیگر خبرها

  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • جزییات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه