Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و از کارشناسان برجسته صداوسیما گفت: برخی از گناهان بروز ندارد مثل شراب خواری، ممکن است افرادی در خانه‌های خود مشروب بخورند و کسی هم متوجه نشود، یا اختلاس و خدعه کنند، ممکن است صدها اختلاس و خدعه واقع شود و هیچ کسی هم متوجه نشود، اما بدحجابی از هنجارشکنی‌هایی است که خودش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من نمی‌خواهم بگویم بدحجابی مهم‌ترین منکر در جامعه است؛ خیر، ما منکر اعتقادی داریم مثل شرک، منکر اقتصادی داریم مثل ربا، منکر سیاسی مثل تفرقه و ... اما این منکر از آنجایی که خودش را در جامعه نشان می‌دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است لذا جامعه دینی باید از منکر بارز دور شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: الان کدام شهرداری یا مراکز دولتی اجازه کار کردن به مغازه‌های شراب‌فروشی را می‌دهد؟ درست است که شراب توسط برخی افراد در جامعه استفاده می‌شود، اما در خیابان‌ها و در جلوی چشم عموم مردم مغازه شراب‌فروشی نداریم، این یعنی ظاهر جامعه هم باید از این گناه پاک شود.

رعایت حجاب لازمه زندگی در جامعه اسلامی است

این استاد حوزه گفت: ما باید آنقدر باورها را قوی کنیم که افراد خودشان به سوی حجاب کشیده شوند و تصمیم بگیرند حجابشان را رعایت کنند، اما وقتی به سطح جامعه می‌رسیم دیگر به اعتقاد کار نداریم، ممکن است برخی بگویند من اصلاً دین را قبول ندارم چه برسد به حجاب، ولی باید حجاب را در جامعه دینی رعایت کرد. اگر کسی در جامعه دینی زندگی می‌کند، باید حجاب را رعایت کند، این قانون است، وقتی این موضوع قانون شده، باید آن را رعایت کرد.

وی معتقد است که برای ترویج فرهنگی عفاف و حجاب در جامعه باید در دو بُعد کار کرد، یکی بُعد فرهنگی که در آن به بیان ضرورت‌ها و فوائد حجاب پرداخته می‌شود، دوم بُعد قانون‌مداری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: رعایت حجاب در جامعه اسلامی قانونی است که باید مورد توجه قرار گیرد، بی‌حجابی در جامعه اسلامی ممنوع است چه اینکه افراد به آن اعتقاد داشته باشند و چه اعتقاد نداشته باشند. اینکه دشمن اصرار به بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه دارد به دلیل این است که این، گناهِ زوداثری است، یعنی وقتی بدحجابی و بی‌حجابی زیاد شود، به دنبال آن گناهان و فسادهای دیگر هم زیاد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بساط کشف حجاب کم کم جمع می‌شود

نخستین نشست ائمه جمعه گیلان در سال ۱۴۰۳ با محوریت اجرای «طرح نور» و با حضور فرماندهی سپاه قدس استان برگزار شد.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در این نشست با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر نقشه شوم دشمنان برای رواج بی حجابی در کشور گفت: معتقدم بساط این ناهنجاری‌ها و کشف حجاب با هوشمندی مردم، حضور میدانی مسئولان و تذکر لسانی و نظارت هر چه بیشتر بر اماکن عمومی کم کم جمع خواهد شد.

او با تأکید بر مشارکت مردمی در رعایت عفاف و حجاب افزود: ائمه جمعه می‌توانند در خطبه‌های نماز جمعه علاوه بر تبیین اهداف شوم دشمنان مبنی بر گسترش بی حجابی، لزوم همراهی مردم در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب را تبیین کنند.

امام جمعه رشت همچنین از برگزاری اجتماع عظیم با حضور بانوان محجبه استان برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد و تصریح کرد: این اجتماع با عنوان پیام آوران و مدافعان ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی به زودی برگزار می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی همچنین به حوادث اخیر و عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن در طول ۷۵ سال ادعای شکست‌ناپذیری گنبد آهنین را داشت، اما ما نشان دادیم که ادعایشان صحت ندارد و امروز می‌توانیم بگوییم که این دوره، طلایی‌ترین دوره از تاریخ اسلام است.

او با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در کنار جبهه مقاومت، محکم و مقتدرانه ایستاده است، افزود: جمهوری اسلامی به دشمنان خود پیام داد که اگر حماقت کنید و بزنید، تل‌آویو را هدف قرار خواهیم داد.

سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این نشست با اشاره به هجمه‌های شوم دشمنان برای ضربه زدن به کانون گرم خانواده‌ها و رواج بی حجابی در کشور گفت: برای اجرای طرح نور که با هدف رعایت عفاف و حجاب همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است، نیازمند همراهی و هم افزایی همگان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • ون ها و زن ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • بساط کشف حجاب کم کم جمع می‌شود
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود