Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین سلیمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با اشاره به اینکه دو چالش بزرگ برای بین المللی سازی وجود دارد، اظهار کرد: مسائل ارزی و مالی موضوع مهمی است که دانشگاه‌ها برای حضور در مجامع بین المللی نیاز به ارز دارند.

وی با بیان اینکه دسترسی مراکز دانشگاهی به ارز دولتی صفر است و باید در این رابطه برنامه ریزی ویژه شود، تصریح کرد: چالش دیگر آن است که در زمان حاضر ارتباط دانشگاه‌های کشور با ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا به دلیل مسائل سیاسی و پرهیز از مخاطرات ارتباط با ایران کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: لازم است با همکاری نهادهای سیاسی، نقشه راهی برای گسترش ورود دانشگاه‌ها به عرصه جهانی علم و روابط با مراکز دانشگاهی خارج از کشور تهیه شود.

سلیمی ادامه داد: دانش در هیچ کشوری صرفاً به داخل همان کشور محدود نمی‌شود همچنین اکنون با وجود تشکیل شبکه جهانی دانش اگر ایران در این شبکه حضور پیدا نکند علم و دانش داخلی بارور نمی‌شود و یا به شیوه درست تأثیر گذار نخواهد بود.

وی به موضوعات امنیتی درباره حضور مهمانان خارجی در دانشگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: از آنجا که باید مسائل امنیتی برای دانشمندان و محققان خارجی رعایت شود و این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار است برای جلوگیری از هر خطایی باید اقدامات لازم انجام شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: مقام معظم رهبری، بین‌المللی شدن را به عنوان راهبرد اصلی به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده‌اند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این زمینه مصوبه‌ای داشته است، بر اساس این مصوبه وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری باید با نهادهای مختلف امنیتی و سیاسی به گونه‌ای تعامل داشته باشند که بتوانیم وارد شبکه جهانی دانش شده و تا حد امکان از آسیب‌های آن جلوگیری کنیم./‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی بخشی‌زاده، در گردهمایی مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی با اشاره به ظهور فناوری هوش مصنوعی از همه بانک‌ها خواست از فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.  

وی با اشاره به وضعیت خدمات بانکی هوشمند، افزود: با توجه به اینکه مشتریان در کنار خدمات بانکی نیاز‌های دیگری در حوزه‌هایی، چون بیمه، لیزینگ، صرافی و ... دارند، لازم است که زیست بوم مالی ایجاد شود که فرد زمانی که وارد آن می‌شود، همه خدمات را دریافت کند.

بخشی زاده اضافه کرد: ما به عنوان ویترین کسب و کار‌های دیجیتالی در تلاش برای ایجاد سوپرمارکت مالی هستیم و سعی داریم زنجیره ارزش مشتریان را کامل کنیم.

به گفته او، نئوبانک از دیگر محصولات این شرکت است و بر اساس آن وقتی فرد وارد سکوی خود می‌شود، تمام خدمات بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد نئوبانک در حوزه‌های صنعتی پتروشیمی و حمل و نقل هستیم.

بخشی‌زاده به همکاری این مجموعه با اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در این همکاری کارت‌هایی برای ارائه تمام خدمات برای اتباع خارجی صادر شده است.

امیرحسین بهروز، مدیر یک کارخانه هوشمندسازی و نوآوری گفت: عملیات راه اندازی کارخانه طی تفاهم نامه همکاری بین بانک سپه و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بیستم مرداد ۱۴۰۱ پارسال آغاز شد.

این مجموعه در زیست بوم علم و فناوری کشور تلاش دارد تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور، پاسخ به نیاز‌های فناورانه، حمایت از شکل گیری و توسعه کسب و کار‌های جدید و در نهایت ایجاد شبکه نوآوری در حوزه هوشمندسازی و ارتباط با فعالین داخلی و بین‌المللی، گام بردارد.

این گردهمایی دوروزه با حضور ۷۰ تن از مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • تصادف زنجیره‌ای در یاسوج ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • جلوگیری از خروج ارز با متصل شدن به زنجیره بین المللی استاندارد
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده‌گذاری اتباع در خراسان رضوی
  • همایش «آسیب شناسی قانون گذاری کیفری در دوران پسا انقلاب» در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌شود