Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@02:49:13 GMT

تعیین زمان دادگاه"نجفی"تا2روز آینده

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۳۷۲۸

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ظرف یکی ،دو روز آینده مهلت تعیین شده برای وکلای پرونده شهردار اسبق تهران به پایان می‌رسد و زمان برگزاری دادگاه اعلام خواهد شد. ناطقان: غلامحسین اسماعیلی در رابطه با تعیین زمان برگزاری دادگاه محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران گفت: این پرونده در حال بررسی است و همین یکی دو روز آینده و شاید تا پایان هفته، مهلت 10 روزه به اتمام می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این مهلت ۱۰ روزه برای وکلای متهم و وکلای اولیای دم جهت اظهارنظر در مورد ایرادات احتمالی در کیفرخواست است که با پایان یافتن این مدت، دادگاه در اسرع وقت زمان رسیدگی را معین خواهد کرد و رسیدگی انجام خواهد شد.  

اسماعیلی در پاسخ به اینکه آیا موارد جدیدی در این پرونده مطرح شده است یا خیر، گفت: پرونده مطلب جدیدی ندارد و همان کیفرخواستی است که به دادگاه ارسال شده است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد:بنابراین هنوز زمانی برای رسیدگی به پرونده تعیین نکرده‌ایم علت هم طی فرایند قانونی، تعیین وقت است و قبل از آ‌نکه دادگاه بخواهد تعیین وقت کند اصحاب پرونده و وکلای آنها به موجب قانون مهلتی برای مطالعه کیفرخواست دارند و اگر ایرادی در کیفرخواست بود می‌توانند در این مهلت تعیین شده اعلام کنند.

وی ادامه داد: بنابراین بعد از پایان مدت، دادگاه در اسرع وقت و با رعایت ضوابط و مقررات، زمان رسیدگی را  اعلام می‌کند و جلسه دادرسی انجام خواهد شد.
منبع: فارس برچسب ها: اسماعیلی ، زمان دادگاه ، نجفی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اسماعیلی زمان دادگاه نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست «مهریه» یک ماه بعد از ازدواج

آفتاب‌‌نیوز :

مرد جوانی با حضور در دادگاه خانواده گفت: در سال ۹۹ با همسرم ازدواج کردم. یک ماه بعد از ازدواجمان، همسرم بدون هیچ دلیلی مهریه اش را به اجرا گذاشت و ارتباط مان قطع شد. از آن زمان تاکنون در راهرو‌های دادگاه خانواده در حال رفت و آمد هستم. 

وی ادامه داد: مهریه همسرم ۱۱۰ سکه است. ابتدا هر ماه یک سکه از مهریه اش را باید پرداخت می‌کردم، ولی اکنون پس از تعدیل اقساط مهریه، سالانه یک ربع سکه باید به همسرم بدهم.

حسین گفت: پس از اینکه مهریه تقسیط شد، همسرم گفت که ۱۴ سکه و حق طلاق را به او بدهم تا به زندگی برگردد، ولی از آنجا که ثبات فکری نداشت و روان‌پریش بود، قبول نکردم. همسرم هدفی ندارد و فقط در حال اذیت کردن است. او بازی را شروع کرده و من این بازی را طولانی‌تر می‌کنم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز بعد از اینکه همسرم حق مسکن را طلب کرد، منزلی را برای الزام به تمکین همسرم معرفی کردم، ولی او حاضر به تمکین نشد؛ به همین دلیل حق نفقه اش هم ساقط شد. 

حسین ادامه داد: به نظرم همسرم مریض است و هنوز به بلوغ عقلی نرسیده است. او حتی چند نفر را اجیر کرد و مرا به کمپ بردند تا از من آزمایش اعتیاد بگیرند، با این استنباط که شاید معتاد باشم. پس از اینکه جواب اعتیادم منفی بود، به جرم آدم ربایی و ضرب و شتم از او شکایت کردم و پرونده دیگری هم در دادگاهی دیگر دارد. 

براساس این گزارش، طبق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی، به مجرد عقد زن مالک مهر می‌شود و می‌تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید.

از زمان جاری شدن عقد ازدواج، مهریه از جانب زوجه قابل مطالبه است و در صورتی که زوج توان مالی پرداخت آن را نداشته باشد؛ باید به صورت اقساطی پرداخت شود. برای آنکه مهریه قسط بندی شود، زوج باید دادخواست اعسار از پرداخت مهریه دهد و بتواند اعسار خود را در دادگاه به اثبات برساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • استقلال تکلیف نکونام را تعیین کرد
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست
  • آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه سال تحصیلی آینده اعلام شد
  • محاسبه آنلاین نرخ مهریه ۱۴۰۳
  • درخواست «مهریه» یک ماه بعد از ازدواج