Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شنا در آب‌های آزاد و منابع آبی غیر مجاز در روزهای گرم سال با وجود نصب تابلوهای هشدار دهنده متأسفانه سالانه جان حدود ۳۰ نفر از هموطنان در آذربایجان غربی می‌گیرد به طوری که امسال با وجود اینکه هنوز در روزهای ابتدایی فصل تابستان هستیم ۲۱ نفر تا کنون دچار غرق شدگی شده اند.

این حوادث در حالی روی می‌دهد که خانواده‌ها و جوانان با بی توجهی به علائم هشدار دهنده در کنار منابع آبی مبنی بر ممنوع بودن شنا نه تنها جان خود را بلکه جان افرادی که برای کمک به آنها گذشت می‌کنند را نیز به خطر می‌اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند طبیعت اطراف درپاچه های پشت سدهای آبی آذربایجان غربی بکر و بی نظیر بوده و سالانه پذیرای گردشگران زیادی است ولی این مکان‌ها محل مناسبی برای شنا نبوده و هنوز امکانات کافی امداد و نجات در همه این اماکن تعبیه و مستقر نشده است. بنابراین خانواده بویژه جوانان با وجود داشتن مهارت شنا باید از آب تنی کردن در این محل‌های غیر مجاز پرهیز کنند.

۱۲ نفر در اثر غرث شدگی جان خود را از دست داده اند

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ مورد غرق شدگی در استان گزارش شده است که از این تعداد ۱۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

باقر بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه میزان غرق شدگی در استان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۴۰ درصد رشد دارد اظهار داشت: آمار سنی غرق شدگان متفاوت بوده اما عموماً جوانان هستند که بدون آشنایی به مهارت شنا اقدام به شنا در آب‌های آزاد و منابع آبی غیرمجاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمارهای غیررسمی بیش از این تعداد است گفت: مردم بیشتر غرق شدگی ها را به نیروهای امدادی گزارش نمی‌کنند آمار تعداد غرق شده‌ها بیش از آمارهای رسمی عنوان شده است.

بهرامی در خصوص خطر غرق شدگی شناگران در رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: هم استانی‌ها اگر آشنایی کافی با شنا کردن ندارند و یا از وضعیت عمق آب و گیاهان دریایی موجود در آن اطلاع ندارند از شنا در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و سدها خودداری کنند.

هم استانی‌ها در صورت مشاهده غرق شدگی افراد در آب‌ها، اگر دارای مهارت نجات غریق نیستند از ورود به آب خودداری کرده و با اورژانس، هلال احمر یا نیروی انتظامی تماس بگیرند رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به اینکه بروز مشکلات غرق شدگی افراد اغلب در رودخانه‌های شمال و جنوب استان رخ می‌دهد، تاکید کرد: آشنایی جزئی با شنا برای ورود به این آب‌ها کافی نیست.

بهرامی خاطر نشان کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده غرق شدگی افراد در آب‌ها، اگر دارای مهارت نجات غریق نیستند از ورود به آب خودداری کرده و با اورژانس، هلال احمر یا نیروی انتظامی تماس بگیرند.

وی با اعلام اینکه افراد در لحظات اولیه غرق شدن جان خود را از دست می‌دهند و فرصتی برای نجات آنها وجود ندارد، گفت: در این راستا اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع حادثه بهترین راهکار عملی بوده تا مردم از شنا در منابع آبی غیر مجاز و دور افتاده اقدام به شنا نکنند.

۴۰ تیم امداد و نجات غریق در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از فعالیت ۴۰ تیم امداد و نجات غریق در سطح استان خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر با تمام توان و تجهیزات آماده امداد رسانی به حوادث غرق شدگی در استان است.

رضا مسافری در گفتگو با خبرنگار مهر با هشدار نسبت به افزایش گزارش غرق شدگی در استان افزود: متأسفانه با وجود اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم به مردم در خصوص عدم شنا در آب‌های آزاد و غیرمجاز هر سال شاهد آمار بالایی از غرق شدگی در استان هستیم.

شش تیم جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان ارومیه، دو تیم در ۱۵ شهرستان استان و سایر شهرستان‌ها هر کدام با یک تیم امداد نجات غریق آماده امداد رسانی به حوادث غرق شدگی هستند وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان با آغاز فصل گرما و در طول سال با آمادگی کامل برای امداد رسانی به تمام حوادث به خصوص غرق شدگی مشغول فعالیت است اظهار داشت: در این راستا شش تیم در سطح شهرستان ارومیه، دو تیم در ۱۵ شهرستان استان و سایر شهرستان‌ها هر کدام با یک تیم امداد نجات غریق آماده امداد رسانی به حوادث غرق شدگی هستند.

مسافری اضافه کرد: این جمعیت با تجهیزاتی به روز از جمله قایق‌های آماده امداد رسانی در آب‌های کم عمق، ست‌های ویژه غریق نجات و ۱۷۰ نیروی آموزش دیده و متخصص در امر نجات غریق در طول سال به خصوص فصل تابستان مشغول فعالیت و امداد رسانی به حوادث است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اعلام اینکه افراد در لحظات اولیه غرق شدن جان خود را از دست می‌دهند و فرصتی برای نجات آنها وجود ندارد، گفت: در این راستا اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع حادثه بهترین راهکار عملی بوده تا مردم از شنا در منابع آبی غیر مجاز و دور افتاده اقدام به شنا نکنند.

شنا در سدها و تأسیسات آبی آذربایجان غربی ممنوع است

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی نیز با صدور اطلاعیه‌ای از هموطنان درخواست کرد: از شنا کردن در سدها و تأسیسات آبی این استان خودداری کنند.

تأسیسات آب منطقه‌ای صرفاً برای آبرسانی طراحی و احداث شده و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیستند در این اطلاعیه آمده است: همه ساله در فصل گرما تعدادی از هموطنان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه‌های این شرکت، مبادرت به شنا در مخازن سدها، کانالهای آبیاری و تأسیسات آبی استان می‌کنند که عموماً با خطرات جانی و احتمال غرق شدن همراه است.

در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر اینکه این تأسیسات صرفاً برای آبرسانی طراحی و احداث شده و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیستند از هموطنان درخواست شده است: با توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه‌های صادر شده، از شنا کردن در این محل‌ها جدا خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی، این شرکت و واحدهای تابعه هیچ گونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

متأسفانه همه ساله در فصل گرما تعدادی از هموطنان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه‌های این شرکت، مبادرت به شنا در سدها و تأسیسات آبی استان می‌کنند که عموماً با خطرات جانی و احتمال غرق شدن همراه است.

کد خبر 4650692

منبع: مهر

کلیدواژه: غرق شدگی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سیل در جنوب کشور

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره آخرین جزئیات امدادرسانی در استان‌های سیل زده کشور گفت: در پی اعلام قرمز هشدار سازمان هواشناسی کشور، هشت استان بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند و تا صبح امروز ۲۹ فروردین ماه، در ۴۷ منطقه عملیاتی، هزار و ۱۹۰ عملیات امداد و نجات،۲۱۶ عملیات اسکان و ۵۰ مورد عملیات انتقال به اماکن امن صورت گرفته است.

وی با اشاره به یک عملیات مهم افزود:در ساعت ۳:۳۰ دقیقه امروز، در مسیر کنارک به نیک شهر، دو دستگاه اتوبوس گرفتار سیل شده بودند که ۴۳ نفر توسط امدادگران نجات پیدا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مجموع این سازمان با به کارگیری شش هزار نیروی عملیاتی در قالب هزار و ۲۰۰ تیم در پنج استان سیل زده مشغول به امدادرسانی و کمک رسانی هستند. در حال حاضر  ۲۵۰ خودروی لجستیکی و عملیاتی نیز در استان های سیل زده برای ارائه خدمت، به کار گرفته شده‌اند و آماده‌باش امدادگران همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ۳۶۷ کیلوگرم نایلون،۶۶ تخته پتو، ۱۰۵، ۷۱ تخته موکت، ۳۴ بسته غذایی و ۲۰ دستگاه چادر توسط نیروهای امدادی در بین متأثرین توزیع شد. ۴۶تیم عملیاتی متشکل ۲۳۲ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از هموطنان عزیز خواست از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند. و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • نجات جان ۲ کوهنورد گرفتار در دره «شیرز» کوهدشت
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز
  • فیلم/ آخرین وضعیت امدادرسانی در استان‌های سیل‌زده کشور
  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • آخرین وضعیت سیل در جنوب کشور
  • استانداردترین روش‌های غریق نجات توسط ناجیان استفاده می شود
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • عملیات امداد هوایی برای نجات سیل‌زدگان در عمان + فیلم
  • (ویدئو) عملیات امداد هوایی برای نجات سیل‌زدگان در عمان