Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلاد کیایی آهنگساز درباره موسیقی مناسب هر ساعت از شبانه روز توضیح داد. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، کیایی گفت: هنگام صبح سحر دستگاه همایون تاثیر عمیقی روی شنونده دارد. اصغر شیرخدا که در عرصه ورزش زورخانه ای کار می کرد بر مبنای دستگاه همایون می خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارگاه هم روحیه سلحشوری به شنونده می دهد و مناسب صبح است. آهنگ معروف "سلام علیکم" که منسوب به استاد حسن کسایی است در همین مقام بوده است و موسیقی برای ورزش نیز در این گام بوده است.

موسیقی در تلویزیون| برنامه‌سازان تلویزیون دنباله روی اینستاگرام هستند / زنگ خطر جدی درباره موسیقی سنتی به صدا در آمده

 

وی افزود: وقتی خورشید می دمد، روز آغاز می شود و گلها باز می شوند مناسب شنیدن موسیقی در دستگاه ماهور است. حوالی ظهر شرعی بهترین نوای شنیداری آواز بیات ترک است. حتی اذان هم در گوشه روح الارواح شنیده می شود و تاثیر عمیقی روی شنونده دارد.

این موسیقیدان گفت که بعد از ظهر حدود ساعت 3 و نیم تا 5 موسیقی در دستگاه ابوعطا دلچسب و دلپذیر است.

کیایی یادآور شد: هرچه به غروب نزدیک می شویم دستگاه افشاری تاثیر جادویی روی شنونده خواهد داشت و وقتی تاریکی بر روشنایی غلبه می کند دشتی تاثیر زیادی دارد و بسیار لذت بخش است.

نوازنده آلبومهای «این شرح بی نهایت» و «ابر بی باران» در پایان گفت: در شب سه گاه شور و حال خاصی به شنونده می بخشد. وقتی می خواهیم به سحر نزدیک شویم مخالف سه گاه گوشه زیبایی است که شنونده را محسور می کند و اینگونه در تمام طول شبانه روز می توانیم موسیقی مناسب با حس و حالمان را گوش بدهیم.

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT1 واژه های کاربردی مرتبط موسیقی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، روز یکم، اردیبهشت ماه به مناسبت بزرگداشت سعدی برنامه‌های «کوک آوا و مشتاق دیدار» را با موضوع آثار سعدی راهی آنتن می‌کند.

روز شنبه برنامه موسیقی محور کوک آوا با ترانه‌هایی از اشعار سعدی پخش می‌شود.

«کوک آوا» یکی از برنامه‌های موسیقی‌محور این شبکه رادیویی است که با ترکیب متن، ترانه و موسیقی یک بسته شنیداری را پخش می‌کند. «کوک آوا» برنامه‌ای است که قطعات موسیقی باکلام را بر اساس یک مضمون مشترک انتخاب و بخش‌هایی از آنها را پخش می‌کند.

این برنامه موسیقی محور هر روز ساعت ۶:۱۵ به تهیه‌کنندگی انسیه شمس‌اللهی پخش می‌شود.

«مشتاق دیدار» یکی از برنامه‌های ادبی این شبکه رادیویی است که با روایت امیرحسین مدرس داستان‌های عامیانه را روی آنتن می‌برد.

این برنامه روز شنبه با روایت حکایت های سعدی همراه شنوندگان می شود.

«مشتاق دیدار» هر روز ساعت ۱۳ به تهیه‌کنندگی مژگان فرزین و امیرحسین مدرس تقدیم مخاطبان می شود.

دیگر خبرها

  • تاثیر ارتباط با خانواده در حال خوب انسان + فیلم
  • بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا
  • نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی
  • پراید نیز اجاره‌ای شد؛ ساعتی ۳۰۰ هزار تومان!
  • کار به اجاره ساعتی خودرو رسید | پراید ۳۰۰ هزار تومان!
  • کدام دستگاه‌ها در سفر دولت به سمنان میزخدمت دارند؟
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)