Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@15:12:00 GMT

انگلیس فروش سلاح به عربستان را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۳۸۱۴

انگلیس فروش سلاح به عربستان را متوقف کرد

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، دولت انگلیس یک هفته پس از حکم دادگاه تجدید نظر در رابطه با ممنوعیت فروش سلاح به عربستان و متحدان این کشور اعلام کرد که مجوز فروش محموله جدید سلاح به عربستان و متحدان آن را صادر نخواهد کرد.

دادگاه تجدید نظر انگلیس هفته گذشته طی حکمی اعلام کرده بود که این کشور روند قانونی فروش سلاح به کشورهای عضو ائتلاف عربی تحت امر عربستان را به دلیل استفاده از این سلاح‌ها علیه ملت یمن رعایت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین راستا، دولت انگلیس اعلام کرده که به حکم دادگاه تجدید نظر اعتراض می‌کند اما تا زمان صدور حکم جدید از سوی این دادگاه روند اعطای مجوز فروش سلاح به عربستان و متحدانش در جنگ یمن را متوقف خواهد کرد.

در بیانیه دولت انگلیس آمده است که این ممنوعیت شامل معامله‌های کنونی نمی‌شود، مگر در صورتی که دولت درباره مجوزهای این معامله‌ها نیز تجدید نظر کند.

انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن مجوز فروش میلیاردها پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایکس» در این کشور فیلتر شد

کاربران در پاکستان از اواسط فوریه مشکلاتی را در استفاده از شبکه اجتماعی «ایکس» گزارش کرده بودند، اما دولت این کشور تاکنون، هیچ خبر رسمی را در این باره اعلام نکرده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه، در سند مکتوبی به دادگاه عالی اسلام آباد، مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم را اعلام کرد. عبدالمعز جفری، فعال و یکی از درخواست کنندگان رفع فیلتر «ایکس»، گفت: دادگاه دیگری به دولت گفته است ظرف مدت یک هفته، درباره این ممنوعیت، تجدیدنظر کند.

وزارت کشور پاکستان به دادگاه عالی اسلام آباد اعلام کرده است: ذکر این نکته، کاملا مناسب است که کوتاهی «ایکس» در رعایت دستورالعمل‌های قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی‌ها پیرامون سوءاستفاده از این پلتفرم، وضع این ممنوعیت را ضروری کرد.

این نهاد اعلام کرد «ایکس» تمایلی به حل این موضوع نداشته است، اما شرکت «ایکس» در این باره، اظهارنظر نکرد.

در گزارش وزارت کشور پاکستان آمده است: تصمیم برای ممنوعیت «ایکس» در پاکستان، در راستای حفظ امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفظ یکپارچگی کشور، گرفته شد.

دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» از زمان برگزاری انتخابات سراسری در هشتم فوریه، محدود مانده است.

دیگر خبرها

  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • چالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی