Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@12:51:10 GMT

آسمان غبارآلود در برخی نقاط کشور

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۳۸۳۷

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک در برخی مناطق کشور به ویژه زابل خبر داد. ناطقان: احد وظیفه اعلام کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، در ساعات بعد از ظهر امروز (چهارشنبه پنجم تیرماه) برای ارتفاعات البرز در استان‌های سمنان، شرق مازندران، گلستان و شرق تهران بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این شرایط را در ساعات بعد از ظهر پس‌فردا (پنج‌شنبه ششم تیرماه) در سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب جمعه تا روز یکشنبه (نهم تیرماه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این مدت در منطقه زابل وزش باد شدید سبب خیزش گردوغبار خواهد شد. همچنین طی سه روز آینده برای جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، شمال یزد، قم و جنوب استان تهران وزش باد همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وظیفه تاکید کرد: بعدازظهر امروز و طی روز آینده (پنج‌شنبه ششم تیرماه) با توجه به افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق و جنوب غرب کشور، وقوع گرد و خاک در جنوب غرب دور از انتظار نیست.

وی افزود: طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که امشب هوای تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب با وزش باد شدید همراه خواهد بود، اظهار کرد: فردا (پنج‌شنبه ششم تیرماه) آسمان تهران صاف، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران 35 و 25 درجه سانیتگراد خواهد بود. همچنین پس فردا (جمعه هفتم تیرماه) آسمان تهران صاف در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد خواهیم داشت. دمای تهران در این روز در گرمترین نقطه به 37 درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین نقطه به 27 درجه سانتیگراد می‌رسد. منبع: تابناک برچسب ها: آسمان غبارآلود ، برخی نقاط ، وزش باد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آسمان غبارآلود برخی نقاط وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری شدید دریایی در هرمزگان/احتلال در ترددهای دریایی

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ امروز بویژه در ساعات بعدازظهر و شب با وزش باد‌های شدید شمال غربی تا جنوب غربی، آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی خواهد شد. 

این شرایط، اختلال در تردد‌های دریایی را به همراه خواهد داشت و بروز گرد و غبار در سواحل و جزایر دور از انتظار نیست و بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲ متر خواهد رسید. 

توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کرده و از شنا کردن دردریا و فعالیت‌های تفریحی در سواحل اجتناب گردد و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد. 

این شرایط ناپایدار دریایی تا روز جمعه دهم فروردین ماه، تداوم خواهد داشت. 

طی امروز با حرکت سامانه بارشی به سمت جنوب شرق کشور، از میزان ابرناکی آسمان در نیمه غربی استان کاسته شده، اما تا ساعات بعدازظهر و شب در مناطق شرقی استان، آسمان نیمه ابری با احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود و اواخر وقت امروز، این سامانه ازاستان خارج خواهد شد. 

به لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری، نوسانات دمایی (۲ تا ۴ درجه سلسیوس) در نواحی مختلف استان پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های پراکنده در کشور/ وزش باد شدید طی سه روز آینده در شرق
  • باد شدید و رگبار موقتی پدیده غالب جوی در همدان
  • بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی
  • پیش بینی بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی کشور
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • پیش‌بینی بارش برف در نقاط سردسیر / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی
  • آسمان استان صاف تا قسمتی ابری
  • هوای مناطق مرزی غبارآلود می شود
  • ناپایداری شدید دریایی در هرمزگان/احتلال در ترددهای دریایی
  • ناپایداری شدید دریایی در مناطق دریایی جنوب کشور و هرمزگان